2481
Sök

Ford Sierra -88 (Svårt att sätta dit servo?)

122 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Hejsan, Har en fin fin Ford Sierra -88a som e väldigt fin, fattas bara en sak, att jag bor i Stockholm och inte har någon styrservo, Som är väldigt jobbigt när jag ska parkera som ni kanske förstår. Hur mycket pengar och tid skulle det kosta att fixa det? Någon som kan hjälpa mig med det?

12 086 Inlägg
21 maj 2008
Pengamässigt kan du nog komma undan jävligt billigt. Är du riktigt snål är nog billigaste varianten att köpa en billig men besiktad Sierra med servo, byta styrning med den och sälja den igen. Då kommer du nog unden billigast. Men du verkar iofs inte va någon mekhaj.

Annars är de skroten, men de är ju inte särskilt billiga längre.
Alt köpa en skitbillig sierra och ta styringen och sen skrota.

Tidsmässigt är ju skitsvårt o bedömma, jag skulle väl görat på ett par timmar. Styrväxeln sitter mkt lättåtkommligt på Sierra, sen är de pump, fäste, ny rem och behållare som ska dit. Plus diverse slangar och rör.

Ps. Jag är inte helt säker på om styrstången passar från ickeservo till servo, gör de de inte är de iofs troligen 2 dm stång du behöver med.
Senast redigerat av JapMax (21 maj 2008)

956 Inlägg
21 maj 2008
Lånar tråden lite. Är det i allmänhet svårt att byta? Min bil går för jävla tungt med de fälgarna jag har på och ingen servo. Se servo skulle vara ett stort +.

122 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Jo, men bor i Lägenhet så har inte direkt någon plats för att varken mecka eller ha en skrotbil stående... Annars hade jag fixat det själv... smile

12 086 Inlägg
22 maj 2008
Då skulle jag rekomendera att du köper grejorna på skroten och hyr in dig på OK GDS, lr om du har nån snäll vän som kan hjälpa dig.

12 086 Inlägg
22 maj 2008
Glader9991 skrev:
Lånar tråden lite. Är det i allmänhet svårt att byta? Min bil går för jävla tungt med de fälgarna jag har på och ingen servo. Se servo skulle vara ett stort +.

Det är väldigt inividuellt, på vissa bilar sitter styrväxeln på torpedväggen, då är de jävligare att byta.
Jag har iofs en Mazda 323F, kan kolla på den. Troligen samma styrning som på din.

Sök