3454
Sök

Problem med Co halten mm.

406 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Hej har problem med Co halten och avgaserna är gråa. En kompis sa att det kunde vara olja men låter ej troligt då motorn är helt nyrenoverad pga att den rök. Men blev inte av med den gråa röken. Och sen så spottar den ut vatten som bara den. plockade isär hela avgassystemet och såg till att det vart helt torrt igen och monterade dit det igen. Men den fortsatte att spruta ut rök och vatten. Den drar ingen kylarvätska heller. Så vet ej vad felet kan vara. Katten är bytt. Men vet ej om det är lambdan vågar inte ta bort den för jag vet inte sen hur man ställer in den sen igen:/ Det ska ju skruvas åt alla håll för att den ska bli rätt igen:/ Och avgassystemet är tätt.

MvH Glenn Wiberg

406 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
verkar som om ingen här på garaget vet vad felet är:( Ska ju besikta den nu och vill helst ha den klar till des.

MvH Glenn Wiberg

4 001 Inlägg
22 maj 2008
ifall den spottar ur sig vatten & gråa avgaser så tar motorn vatten på ett eller annat sätt.

Sen lambdan ska bara skruvas in i botten, den har inga speciella vinklar eller så...det är bara att skruva ut & rengöra/byta och i med den igen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

406 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
ifall den spottar ur sig vatten & gråa avgaser så tar motorn vatten på ett eller annat sätt.

Sen lambdan ska bara skruvas in i botten, den har inga speciella vinklar eller så...det är bara att skruva ut & rengöra/byta och i med den igen

Okej kan det vara så att den tar in vatten via grenröret?

Läste på en sida att man var tvungen att ställa in lambdan om man tog dän den:/

MvH Glenn Wiberg

406 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
kolvas skrev:

Men kom på nu att den gråa röken borde ju inte komma pga att det kommer in vatten.
Kom på att den är inte grå röken heller utan vit. Och rycker som fan:/

MvH Glenn Wiberg

3 Inlägg
22 maj 2008
50-50 e85 och bensin  sen besiktiga:D

406 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Marcus90 skrev:
50-50 e85 och bensin  sen besiktiga:D

Jo det går ju det med. Men är ju inte kul om det är något fel som kan skada något:/ Skulle vara bra om någon visste vad felet var:/

MvH Glenn Wiberg

375 Inlägg
24 maj 2008
Jag hade problem med min co-halt på min 940 o det var för att den gick för ojämt.. Bytte tändstift, rotor, tändkablar..

406 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Emelie_244 skrev:
Jag hade problem med min co-halt på min 940 o det var för att den gick för ojämt.. Bytte tändstift, rotor, tändkablar..

Okej ja jag får ta och göra det:) Men jag undrar även varför den ryker som fan och spottar vatten:/

MvH Glenn Wiberg

375 Inlägg
24 maj 2008
Tyckr jag smile Jadu.. det har jag inte en aning om.. men kan höra mej för med andra o se om dem vet smile

406 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Emelie_244 skrev:
Tyckr jag smile Jadu.. det har jag inte en aning om.. men kan höra mej för med andra o se om dem vet smile

Okej. Ja vore snällt:) Skulle vara bra om man fick reda på vad det kunde vara.

MvH Glenn Wiberg

375 Inlägg
24 maj 2008
Men kolla oljan en gång till så att den inte är beige aktig.. Hoppas att detlöser sig !

11 Inlägg
25 maj 2008
hade samma problem med min celica ...du har vatten i tanken bara att tömma ur den + byt bränsle filter så blir det kanon å byt oljan  tongue

406 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
skate57 skrev:
hade samma problem med min celica ...du har vatten i tanken bara att tömma ur den + byt bränsle filter så blir det kanon å byt oljan  tongue

Okej tack:) Då ska jag skruva ner tanken nu när jag har tid:)

MvH Glenn Wiberg

406 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Bx_danne skrev:
Jag skulle chansa på att det har blivit kondens i avgassystemet, men ja kanske e helt ute och cyklar.
Min bil rykte som fan när ja starta den förut men ja lät den stå på tomgången ett tag sen slutade det när katten hade blivit varm. Sen har den inte rykt efter det.

Okej:) Ja jag har ialla fall bytit olja nytt oljefilter. Tämt tanken och även där bytid bränslefilter:) Men det kommer vatten iallafall:/ Har hafft den på tomgång i ca 10 min men kommer iallafall vatten:/ Och den drar ingen kyllar vetska:)

MvH Glenn Wiberg

Sök