2952
Sök

Slut på ideer, Mondeo bakspoiler

469 Inlägg
16 januari 2006
Trådstartare
Nu har jag fått slut på ideer, det var meningen att bygga en nogorluna schysst bakspoiler men det gick inte allt för bra. Formerna blev inte allt bra och den blir väldigt plan. Någon som har några bra idder på hur jag ska göra. Det bästa vore om amn kund ehita någon annan bakspoiler och kapa o plasta på och bygga på så sätt.

Här är en bild på hur den ser ut nu iaf.
http://hem.passagen.se/lordraven_danne/DSC00013.JPG

Envis optimist
454 Inlägg
17 januari 2006
Gör större hål för avgasröret eventuellt ett till på andra sidan och en kant under öppningen i mitten så kan det bli bra enligt mig. "Skam den som ger sig"

1 417 Inlägg
17 januari 2006
luftintag/utsläpp på sidorna? smile

469 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
tackar, det enda jag stör mig lite själv på är att när spoilern sitter på bilen så lutar sidorna åt fel håll. kan nog gå att slipam ner ordentligt o sen plasta om lite. Syns inte på bilden

469 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Peter_J_H skrev:
Om du sätter gälar på sidorna och lyfter den där bak, och slipar så att den lutar uppåt från bakre hjulhuset mot bakre delen av bilen så blir det nog bra, och du kaske slipper plasta också!

Okej istället för att ha den plan då alltså? Hur ska jag bygga gälar då?
Tack så mkt för tipset smile

63 Inlägg
20 januari 2006
Peter_J_H skrev:
Om du sätter gälar på sidorna och lyfter den där bak, och slipar så att den lutar uppåt från bakre hjulhuset mot bakre delen av bilen så blir det nog bra, och du kaske slipper plasta också!

Tror också det blir bra då.
Titta lite på ST200 kombin, så ser du lutningen på bakdelen.
Ser mer ut att vara fart i den då. Är den plan som din, ser den bara trött och tung ut.
Men du ska inte ge upp, grympt imponerad av det du har gjort hitils.
Så det är bara ta nya tag, så kommer det här bli mycket snyggt :-)

Mvh/Christopher

Varför inte köra Kombi ;-)

53 Inlägg
28 januari 2006
Kolla på andra ford modeller å sno ideèr typ Nya ST å gamla RS kolla lite på dom å mixa ihop något ;D om du inte kommer på något så kan ta en till funderare åt dig... tongue

Sök