För det en otroligt sällsynt bil, det är bara 630st Lotus Omegor som tillverkades och 320st Lotus Carlton dvs 950st tillsammans!!!
EDIT: Särskrivning
Har förståt att det en ovanlig bil men priset som var på blocket var det rimmligt?? Jag har ingen aning därför frågar jag dig, vilket e ganska vettigt då du har en likadan
he he...min kompis X är med på polisfilm ! i sin f.d Lotus omega får han polis häng och kör om några lastbilar och försvinner.....! hittar inte filmen på youtube längre ? någon som sett den och vet var den är!?
Jag har hjälpt morsan att flytta om ni undrar varför jag inte varit inne
Just denna har väl det höga priset pga att den gått såpass lite och att den är i fint och helt originalskick, dom är väldigt lättrimmade (chip och filter ger ca 470hk) men då sjunker dom bara i värde. Tror inte dom får såpass mycket för denna, såvida dom inte hittar någon samlare Prestandan är ju jämförbar med riktiga värstingar, det gjordes ett test runt 2003 där dom jämförde nya Audi RS6, BMW M5, någon Merca osv och så hade dom med en 11 år gammal Lotus Omega bara för skojs skull, men Lotusen chockade alla och slog konkurrenterna på rätt många punkter
Man kan nog få tag på en i hyfsat skick från 150.000. Dock finns det inte många kvar i livet tyvärr, som sagt 950 tillverkade från början, jag har fått äran att åka med i två utav dom och det är riktigt härliga bilar
Jag tycker att den har samma charm som E30 M3, UrQuattro och dylika bilar. Inte speciellt vacker, men ändå VILL HA-faktor.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jäkligt läcker bil. Kan lätt tänka mig en sån. Men 300000 för en 17 år gammal bil njää
Förresten 2000 mil på en 17 år gammal prestandabil? Låter skumt...
Reagera också på det, antingen har den bara stått hos en samlare eller så e mätaren något manipulerad Tycker ratten och skinnet både på passagerar sidan och mittkosollen ser lite väl slitet ut för att bara gått 2000 mil. men det kanske bara e jag.
vilket e jävligt synd då sånna här bilar skall köras och köras hårt. Hatar verkligen sånna som köper sportbilar å bara fis-kör dom, Kolla bara på alla som köper supror det e inte många som piskar skiten ur dom, utan dom mest ligger i högerfilen å glider fram som en annan jänkare. Kanske på sin höjd tar dom å bränner lite gummi på en stor parkering (haha vadå fördomar).
Jäkligt läcker bil. Kan lätt tänka mig en sån. Men 300000 för en 17 år gammal bil njää
Förresten 2000 mil på en 17 år gammal prestandabil? Låter skumt...
Reagera också på det, antingen har den bara stått hos en samlare eller så e mätaren något manipulerad Tycker ratten och skinnet både på passagerar sidan och mittkosollen ser lite väl slitet ut för att bara gått 2000 mil. men det kanske bara e jag.
Grejen är ju att just denna bil säljs inte för att köra hårda mil på bana med eller för att piska M5or, målgruppen lär vara samlare. Lotus Omegan var i mååånga år "The worlds fastest saloon car", alltså världens snabbaste fyrdörrars-bil (med fler tillverkade än 500) med sin specificerade toppfart på 286km/h. Faktiskt så är flera helt original Lotus Omegor toppfartsmätta med laser i över 300km/h så frågan är om det inte fortfarande är världens snabbaste fyrdörrars-bil.
Se för övrigt jes exempel med Ford Escort vs Ford Escort Cosworth t.ex.. Vissa specialmodeller kostar mer så är det bara. Jag vet inte hur många Cossies som tillverkades men det måste vara fler än 1000?
edit: Dom som köper Lotus Omegor för att köra jävel med köper med all säkerhet billigare exemplar, om man inte är extremt rik vill säga
Även om jag är näst intill besatt av bilen skulle jag aldrig köpa en för dom pengarna, hade hellre lagt dom på en Supra eller en nyare bil med sämre prestanda. Det är för gammalt och dyrt när något går sönder helt enkelt.