Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.) Length: 89 feet Height: 44 feet Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.) Length: 89 feet Height: 44 feet Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Titta på bilderna, Folk står och klättrar på stegar inuti cylindrarna
Fy helvete, skulle vilja se någon försöka stoppa ner den jäkeln i en Honda Civic. Hehehe.
Jo det är ju så att jag har en polare och hans farbror håller på att modda dit en sådan motor i en suzuki swift, fast jag tror att den tog i lite i framvagnsbalken, annars var det lugnt.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Titta på bilderna, Folk står och klättrar på stegar inuti cylindrarna
Fy helvete, skulle vilja se någon försöka stoppa ner den jäkeln i en Honda Civic. Hehehe.
Jo det är ju så att jag har en polare och hans farbror håller på att modda dit en sådan motor i en suzuki swift, fast jag tror att den tog i lite i framvagnsbalken, annars var det lugnt.
Haha:) vore ball proj.. kolla motorn med den bilen på:P
Många vackra lyxbilar på 30-talet som hade Rak åttor. Allt ifrån Triumph Dolomite 1934 där dåvarande anställd Mr Healy kopierade Alfa Romeos berömde Motor som då slåg allt på tävlingsbanorna. Kolla in Alfa Romeo 8C 2900B Pinin Farina, Horch 853A Sportcabriolet, Mercedes 540K eller den berömda Uhlenhaut Coupe som var sista utvecklingssteget i Måsvinge serien Kallad 300SLR( kanske låter bekant) från 1955 och blev nyligen såld på auktion för 135Mio US dollar. Allesamt fantastiska motorer som skulle slå vilken mellanklass racer. Väl konstruerade med Kompressor mm. Att amerikanerna gav upp på dem var mest Henry Fords förtjänst som inte ville ge sig med en kompakt 8-cylindrig motor mot alla ingenjörers tilltro. Rak 8 var det som gällde på den tiden Även om många övertrimmade hade problem att hålla cylindern närmast kupén kall. Europeiska modeller var mer sofistikerade och hade bland annat växellådsförbindelsen i mitten av motorn. Sista kända bilmotor byggdes i ryssland under märket ZIL 1957 som en kopia av Packards. Sisu i finland bygger iaf fortfarande raka 7or och det har gjorts både lastbilsmotorer och traktormotorer till 80 talet. Schlüter Super 2000.
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!