Uppdatering: Klara för klädsel Ja teoretiskt sett så är det fortfarande måndag när jag skriver det här
blev lite sent men men här kommer iallafall fortsättningen på dörrsidorna, och som jag sa nu är dom helt klara för klädsel som kommer efter nästa helg
Då fortsätter vi då, Nu är det dags för slipning och spackling... jag som älskar detta moment
men ska det bli bra så måste det göras
lite fler hål i dörrarna, vad dom ska användas till får ni se senare
Det blev lite skillnad mellan dörrarna så jag fick bygga på med lite spackel
På bilden ser ni även ett tredje hål som är der det föredetta utblåset för luft var
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu ska ni få se det som jag har sagt hela tiden, Vad som kommer göra dörrsidorna lite speciella och unika
Jag har bestämt mig för att köra på det här nu och hoppas bara att det går bra att klä dom
självklart har jag testat lite före jag bestämde mig och det verkar lovande men man vet aldrig vad som kommer hända
Första steget, välj ut en text, skriv ut den, klistra fast den på balsaträ och ta fram hobbysågen och kör på.
Varför körde jag med balsaträ, jo det var det jag hadde hema + att det är lätt att arbeta med
Jag kör med 3mm för att få en bra höjd på det sen när det är klart
Här har jag lagt ut allt på dörrsidan så jag kan se ungeför hur det blir samt flytta runt och testa, när jag var nöjd dammade jag ut lite svart färg över dom så jag kunde ta bort allt men fortfarande ha ett mönster.
Ja här ser ni vad jag pratade om man kan se ungeför hur det ska bli
Sen för att värkligen bestäma mig om jag skulle ha det eller ej så test monterade jag sidan på dörren
Blir nog grymt det här om jag lyckas att klä det bra
Limmade fast träbitarna och finputsade allt som var kvar... Nu är dom helt klara för att kläs men det kommer nästa gång
Jao dörrsidorna ligger nu i garaget och väntar på att bli fina, jag hoppas värkligen att jag lyckas klä dom nu och att allt blir så bra som jag föreställer mig.
Har jag missat att förklara något i uppdateringen eller vill du veta mer om hur jag gör så tveka inte att fråga, jag försöker att kolla in här varge dag och svara på frågor