2448
Sök

skarva usb kabel

4 554 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
har letat lite och inte funnit någon usb kontakt, skulle vilja ha kabeln igenom väggen men är inte sugen på att borra ett jättehål för det, eftersom man inte får ha usb kablar mer än 5 meter och ja ligger på 6.5meter känns de som att en skarvning kanske skulle försämra de ytterligare, någon som har tips? klippa å skarva eller klippa isär den gjutna kontakten å sätta dit en ny om de finns?

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
27 maj 2008
Hmm.. vad skall du använda USBn till? (tänkte på om det fanns en annan kabellösning).
Varför skulle man inte kunna ha en längre sladd/sladdar än 5m, för stort motstånd och för lite ström genom USB?

//Edge

Volvo ägare
253 Inlägg
27 maj 2008
loudness skrev:
har letat lite och inte funnit någon usb kontakt, skulle vilja ha kabeln igenom väggen men är inte sugen på att borra ett jättehål för det, eftersom man inte får ha usb kablar mer än 5 meter och ja ligger på 6.5meter känns de som att en skarvning kanske skulle försämra de ytterligare, någon som har tips? klippa å skarva eller klippa isär den gjutna kontakten å sätta dit en ny om de finns?

Men jag har ju en kabel på 10m,den funkar ju utan problem,köpt på kjell&compani.Men sätt en usb hubb i mellan den kan funka som förstärkare.

DFFL
9 020 Inlägg
27 maj 2008
Jo, det finns signalförstärkare till USB-kablage som är längre än 5 meter.
Utan en sådan så blir det för högt bortfall.

Loudness, det går väl att använda din lilla motor som förstärkare?

EDIT:
Men som Elitemod så har jag också en kabel som är längre än 5 meter utan något som förstärker (7m) och det har bara strulat en enda gång på 2 år drygt.
Då blev det något mongofel och jag fick föra över filen till TViX:en igen.
Senast redigerat av FireTraXX (27 maj 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 554 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
problemet är att jag måste dela på kabeln ,för att jag inte har någon som helst lust att borra ett 12mm hål igenom en 20cm betongvägg när de borde gå med 5mm hål

DFFL
9 020 Inlägg
27 maj 2008
loudness skrev:
problemet är att jag måste dela på kabeln ,för att jag inte har någon som helst lust att borra ett 12mm hål igenom en 20cm betongvägg när de borde gå med 5mm hål

Köp en 1-meterskabel och testa först.
Om det går så vet du ju hur du ska göra sen när du knipsar av änden på den långa.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
27 maj 2008
Jag har testat att kapa och löda ihop, desvärre var det på en kompis ritbord som var trasigt sedan innan, så jag vet ju inte hurvida jag lyckades. Men i den kabeln var det 4st mindre sladdar och en isolerande del som jag antar är jord. Borde inte vara några problem att kapa. tongue

Men som sagt, testa på en liten skitkabel du har hemma först, kapa och löda ihop och se om det fungerar. wink

Vad är det du skall ha det till, funkar inte nätverkssladd eller trådlöst? tongue

//Edge

4 554 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
aja då är de inte helt omöjligt då:P blir å borra hålet iaf då haha

2 079 Inlägg
27 maj 2008
ja vafan, lite hål har inget dött av, jag har hål i taket så att sladden från modemet på andra våningen nåt tv:n på första våningen

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Grävmaskinist
216 Inlägg
27 maj 2008
loudness skrev:

hade en på 9m, fungerade kanon

Sök