MaxMartin18 skrev:
Tja. Jag har precis köpt en saab 900 aero 96a som inte statar. Förra ägaren sa att det var bränse pumpen. Men det kan väl mycket väl vara relät till den va? Den luktar inte besin när jag försöker dra igång den! Så nu är frågan var sitter bränsle pumpen ? Jag har kollat under bilen, och där ser man klart och tydligt att tanken sitter under baksätet. Så jag slet bort baksätet och letade efter ett hål. jo jag fann ett. men det var inte rätt! alltså så måste väl pumpen sitta nersänkt i bränsle tanken, och för att komma åt den måste jag hissa upp bilen och sedan plocka bort tanken ? Det här är min försa bil om ni undrar hur jag skriver
// Martin O
Följ bränsle rören framifrån och bakåt istället så hittar du var bränslet matas ifrån, Inte omöjligt att pumpen sitter riktigt trångt till någonstans undertill. Endel bilar har pumpen i tanken och endel utanför. Borde finnas någon saab ägare som vet här, men de brukar vara snabbare när det gäller att kommentera på frågor angående volvo av någon anledning?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?