2526
Sök

vilket bilmärke är bäst, volvo eller opel?

945 Inlägg
26 februari 2009
Mister_Opel skrev:
Beror ju vad du ska ha bilen till! smile
Dom är ju inte särskilt lika nånstans och helt beroende på modell!

Tar min Astra som exempel!
Drar ca 0.65 blandad körning! Vilken Volvo gör de?
150hk original, vilken original Volvo hänger med?
Komforten är toppen! Sitter som en gud! Lite skramlig men inte farligt!
Väghållning = Gokart!
Hållbarhet, har bara kört den ca 4 månader och dom problemfritt!
Rost, visst har den rostat! Har just bytt trösklar och nu är karossen i princip som ny!

Så om du vill ha en bil som gör 0-100 på en eftermiddag och som inte rostar, går 50k mil innan du byter bil samt gungar fram på vägen köp en volvo!

Vill du ha en lagomt drifsäker bil som du sitter skönt i och går som ett skott men kanske måste bytas ut vid 35k mil köp en Opel!

och ni som säger att Opel rostar sönder, vars får ni de ifrån? Har då aldrig själv ägt en sådan wink

Nu måste jag bara! Min bil drar 0,6 blandad köring. Har 172 hk original och har underbart sköna stolar i skinn och alcantara.
Slutsats: Köp en Clio Sport.

863 Inlägg
26 februari 2009
jerry885 skrev:
MilleN skrev:
Opel är också gubbiga, lättmekade och håller bra (förutom rost men Volvos rostar också tongue), skillnaden är att det är komfort i Oplar.

Som sagt är det en smakfråga och det finns väl inget rätt och fel egentligen. Dock är Volvohysterin stor här pga att det är ett svenskt märke.

Liten jämförelse av nya bilar också då:
Finns allt en del likheter men den som säger att Volvon är snyggare är blind smile
http://image.motortrend.com/f/car-news/ … rofile.jpg

http://www.madle.org/ms05sopel.jpg

liten fråga bara, vart hittar du komforten i opel? små hårda stolar, stötiga dämpare, och för en person som mig som har en normallängd, smile (194cm) så är det rent omöjligt att åka 10mil utan ryggont i 2veckor...

Vänta lite! Sa du att opel inte har komfort? yikes själv är jag ca 185cm och sitter inte lika skönt i nån annan bil! Skulle vara en typ V70N isf! yikes

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

863 Inlägg
26 februari 2009
Sir_x skrev:
Mister_Opel skrev:

Väghållning = Gokart!
Rost, visst har den rostat! Har just bytt trösklar och nu är karossen i princip som ny!

Så om du vill ha en bil som gör 0-100 på en eftermiddag och som inte rostar, går 50k mil innan du byter bil samt gungar fram på vägen köp en volvo!

Vill du ha en lagomt drifsäker bil som du sitter skönt i och går som ett skott men kanske måste bytas ut vid 35k mil köp en Opel!

och ni som säger att Opel rostar sönder, vars får ni de ifrån? Har då aldrig själv ägt en sådan wink

Nu måste jag bara! Min bil drar 0,6 blandad köring. Har 172 hk original och har underbart sköna stolar i skinn och alcantara.

Haha jaja men jag pratar om en bil för 10k wink

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

961 Inlägg
26 februari 2009
Sir_x skrev:
Mister_Opel skrev:

Väghållning = Gokart!

och sitt som en flugskit i fronten på en volvo om du krockar tongue ..

Pure DieselPower

77 Inlägg
26 februari 2009
Mister_Opel skrev:
jerry885 skrev:
MilleN skrev:
Opel är också gubbiga, lättmekade och håller bra (förutom rost men Volvos rostar också tongue), skillnaden är att det är komfort i Oplar.

Som sagt är det en smakfråga och det finns väl inget rätt och fel egentligen. Dock är Volvohysterin stor här pga att det är ett svenskt märke.

Liten jämförelse av nya bilar också då:
Finns allt en del likheter men den som säger att Volvon är snyggare är blind smile
http://image.motortrend.com/f/car-news/ … rofile.jpg

http://www.madle.org/ms05sopel.jpg

liten fråga bara, vart hittar du komforten i opel? små hårda stolar, stötiga dämpare, och för en person som mig som har en normallängd, smile (194cm) så är det rent omöjligt att åka 10mil utan ryggont i 2veckor...

Vänta lite! Sa du att opel inte har komfort? yikes själv är jag ca 185cm och sitter inte lika skönt i nån annan bil! Skulle vara en typ V70N isf! yikes

En polare till mig har både en Opel Astra -07 och en Opel Corsa -08 och jag sitter bättre i min sura gamla nersuttna 740 faktiskt. Dock kan jag inte klaga allt för mkt på stolarna i dom nya corsorna. Det enda är att det är så med ben utrymme.
Senast redigerat av jerry885 (26 februari 2009)

2 021 Inlägg
26 februari 2009
jerry885 skrev:

Om vi ska prata om obekväma bilar så kan ja säga att volvo 460 e hemsk tongue

17 Inlägg
26 februari 2009
Citerar
"Tar min Astra som exempel!
Väghållning = Gokart!
Rost, visst har den rostat! Har just bytt trösklar och nu är karossen i princip som ny!"

haha , roligaste ja läst på länge .
=

HAHHAHAHAHAHAHAH.. 4 månader ??  då är det snart dags för skroten för den stackars opeln? dem brukar väll oftast skrotas innan 20 000mil. Då är volvon precis inkörd.
Hur många oplar finns det som rullat över 50 000mil som fortfarande går bra? Kolla sen hur många volvo det finns wink
Senast redigerat av Marcuzx (26 februari 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
26 februari 2009
Mister_Opel skrev:

Volvo 850 T5 - 211-225hk.
Volvo 850 GLT - 170hk.
Volvo 850 T-5R - 240hk.
Volvo 850R - 250hk.
Volvo S40 T4 - 200hk.
Volvo V40 T4 - 200hk.
Volvo S40N T5 - 220hk.
Volvo V50 T5 - 220hk.
Volvo S70R - 250hk.
Volvo V70R - 250 - 265hk.
Volvo S60R - 300hk.
Volvo V70NR - 300hk.
Volvo S80 V8 - 311hk.
Volvo 960 - 204hk.
Volvo 940 Turbo - 165hk.

Angående förbrukningen, så finns det så kallade Volvo DRIVe bilar... de råkar dra 0,39l/milen (C30).
Senast redigerat av TurbOla (26 februari 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

17 Inlägg
26 februari 2009
Astra GSI mot Volvo 940 classic

Utseende - Ingen är speciellt mycket snyggare än den andra men jag skulle säga att volvon är snyggare
Hållbarhet - Behöver vi ens ta den frågan 
Prestanda - Volvo 190hk
Reservdelar - Volvo (finns nästan delar på ica)
Komfort - Volvo LÅÅÅNGT över astra
användbarhet - Volvo LÅÅNGT över astra
Rost - lollol
Ekonomi - Opel går lite billigare
Krocksäkerhet - Volvo?
Trimvänlighet - VOLVO

Dessa saker bör tillåmed opel ägare hålla med om.
Senast redigerat av Marcuzx (26 februari 2009)

687 Inlägg
26 februari 2009
Jag tycker Renault 4 Laban är bäst.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 februari 2009
Soderqvist skrev:
Efter att ha ägt en Omega måste jag säga VOLVO!!!!! Opel = inge kvalité alls.. Värre skitbilar får man fan leta efter...

Det säger du efter en Opel bara? Suck... roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 197 Inlägg
26 februari 2009
jerry885 skrev:

Sa han som kör 460.. lol
Normallängd? Jo, tjena... I basket kanske.. tongue

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
26 februari 2009
twin_cam skrev:
Tänk den som ändå hade en Admiral V8 i garaget big_smile Så nära jänkare man kan komma utan att vara amerikanskt smile

Då heter dom Diplomat.. Iaf de tidigaste modellerna. Då kommer du närmare jänk än i en Admiral. Rak sexa i dom. smile

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
26 februari 2009
Marcuzx skrev:
Astra GSI mot Volvo 940 classic

Utseende - Ingen är speciellt mycket snyggare än den andra men jag skulle säga att volvon är snyggare
Hållbarhet - Behöver vi ens ta den frågan 
Prestanda - Volvo 190hk
Reservdelar - Volvo (finns nästan delar på ica)
Komfort - Volvo LÅÅÅNGT över astra
användbarhet - Volvo LÅÅNGT över astra
Rost - lollol
Ekonomi - Opel går lite billigare
Krocksäkerhet - Volvo?
Trimvänlighet - VOLVO

Dessa saker bör tillåmed opel ägare hålla med om.

Jaa.. Jämför en familjebil mot en sportig bil i GTI-klassen, jo det var ju smart... lol
Finns ju inte ens en liten sportig volvo från ca 92.. roll
Så den jämförelsen var bara dum... Men okej, dra ut på nordslingan med de två ska du se.. wink

Men t.ex. Ta en Omega som är i samma årgång, så klår den Volvon i det mesta i ovanstående...
Och t.o.m en Omega MV6 på 211 hk går billigare än en 940.. Dessutom är Opeln bra mycket snyggare.

-Sir Jackie Stewart

183 Inlägg
26 februari 2009
Nänänä, ta en C20ne motor, antagligen den vanligaste opel motorn som finns?
Totalt sjukt skottsäkra pallar nästan allt dessutom har opel ofta fått lägga sina motorer i andra bilar som te.x. den nya saaben, chevrolet och även Ford.
På sjuttiotalet rostade en opel grymt mycket, nästan lika mycket som japanarna gör idag;)
Visserligen kan väl ingen plocka stjärnan volvon fått tack vare sin krocksäkerhet.
Men absolut hellre opel än volvo! Och ja jag har ägt tre stycken volvo varav 740,360,460=)

77 Inlägg
26 februari 2009
Irmscher Vectra skrev:
jerry885 skrev:

Sa han som kör 460.. lol
Normallängd? Jo, tjena... I basket kanske.. tongue

Haha kör inte med den bilen, det är den farsan kör tongue han är 184 och han sitter bra tongue fast jag hatar stolarna i den... jävla hollandsskit tongue jag sitter skönt i min 740, trots att den är "sur, trött, jävligt, rostig, och trött igen"
så håller den iaf... 22000mil nu med samma koppling samma låda. och allt är i topskick.

106 Inlägg
26 februari 2009
opel ä de sämsta skit som går få för pengar så i detta test kommer dom på god andraplats!!

30 Inlägg
26 februari 2009
volvo är väl bra och pålitliga bilar men sjuuukt tråkiga.. köper man en volvo så grejjar man som fan å ska styla till sin volvo med den självskrivna listan: läppar, kapa fjädrar vita blinkers, andra handtag, ta bort emblem, annan grill å kanske nåt kjolpaket, så åker man ut och ställer sej på torget ibland 40 EXAKT likadana bilar, sånt e sjukt tråkigt! opel däremot e inte lika vanligt och har iaf inte en lika självskriven stylinglista som volvo så man åtminståne kan få ha en bil som sticker ut lite i mängden och lockar blickar, och slippa parkera jämte en precis likadan på ica parkeringen tummen upp för opel!!!
visserligen e volvo lättmekade som fan att bygga lego är tamejfan en jävla utmaning i jämförelse med att meka volvo och behöver du reservdelar så är det bara att gå och skaka på närmsta träd så ramlar det ner nån 740 skärm å kanske nån 405 topp, men vaffan opel e inte så jävla farliga heller det är ju samma skit, och det mesta delarna passar från saab oxå så där finns ju ännu mer delar att få tag på.. och lite jävla utmaning får det ju va.. det är tråkigt om det är FÖR lättmekat som volvo t.ex
Senast redigerat av raggan (26 februari 2009)

Avstängd
512 Inlägg
26 februari 2009
Haft och många nyare Astror samt V70, men gillar både märkerna, men Opel har ryckt upp sig, rostproblemen fick Ford, går tyst och känns hyffsat påkostad, och känns bra kvalitet, samt bra bränsleförbrukning, Jämför med Focusen vi hade! Mest tragiska bil som finnes! Lever om så ni förstår ej..

8 197 Inlägg
26 februari 2009
saab_lejf skrev:
opel ä de sämsta skit som går få för pengar så i detta test kommer dom på god andraplats!!

Det är säkert därför saab delar bottenplatta med dom då. roll

-Sir Jackie Stewart

Sök