4744
Sök

Fråga: Är det ok att visa upp sig när man bryter mot lagen?

Mollllgan
30 maj 2008
Oskar_ skrev:
evilaudio skrev:
ja vet.. vi gör en insamlingslista som så många andra fast den här listan skicka vi till alla biltillverkare å säger att dom ska sätta fartspärren vid 110..  så slipper man ju sån här??

Det är inte de det handlar om... Men kör man 180+ på en dyngsur smal 70 väg och tar bild på det och lägger upp på internet för att skryta har man allvarliga defekter i hjärnverksamheten.

Hhahahaha allvarliga defekter i hjärnverksamheten... *KLOCKRENT*
Senast redigerat av _S40_ (30 maj 2008)

16 197 Inlägg
30 maj 2008
Oskar_ skrev:
evilaudio skrev:
ja vet.. vi gör en insamlingslista som så många andra fast den här listan skicka vi till alla biltillverkare å säger att dom ska sätta fartspärren vid 110..  så slipper man ju sån här??

Det är inte de det handlar om... Men kör man 180+ på en dyngsur smal 70 väg och tar bild på det och lägger upp på internet för att skryta har man allvarliga defekter i hjärnverksamheten.

själv anser ja att så länge man bara kan skada sig själv så kvittar de..    blir mer sur på folk som ligger å kryper fram i typ 50 på 70väg.. men men vi tycker alla olika.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
Du får köra hur fort du vill, men du har säkert endå williams syndrom bland annat när du tar sånna bilder...

Jag är en tramsare.

9 108 Inlägg
30 maj 2008
Men ni ser väl att han måste skynda sig till macken för att bensinen är på väg att ta slut!?

Nej klart idiotiskt, i regn till råga på allt där minsta lilla ojämnhet i vägen skickar vilken bil som helst i räcket innan man hunnit säga "oj".

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 maj 2008
Kanske lite svårt att se, jag kör i Tyskland på en underbar väg  och märker knapp att jag ligger i 280 kmh, man måste räckna att man har rätt bil till det  och att den håller sig på vägen som den gör, BMW 750 V12 motor. och som ni ser, varven är inte så högt. och i den hastighet, bilen gå ner på sig själv så att den klistra på vägen.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/48797/360256_oubu7d.jpg
Senast redigerat av alain (30 maj 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

956 Inlägg
30 maj 2008
alain skrev:
Kanske lite svårt att se, jag kör i Tyskland på en underbar väg  och märker knapp att jag ligger i 280 kmh, man måste räckna att man har rätt bil till det  och att den håller sig på vägen som den gör, BMW 750 V12 motor. och som ni ser, varven är inte så högt. och i den hastighet, bilen gå ner på sig själv så att den klistra på vägen.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/48797/360256_oubu7d.jpg

Det som väcker min uppmärksamhet mest är att förbrukningen ligger under litern.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 maj 2008
luunggan skrev:
alain skrev:

Jag kan säga så att jag körde 560 mil semester till Frankrike och hade när jag kom tillbaka hem en snitt på 1,2 liter milen och jag sparade inte på gaspedalen. V12a är såpass utvecklad att dom drar inte så mycket soppa som många tror.
Underbart bil.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Skaune
30 maj 2008
alain skrev:

Ja jag hade då inte velat ligga i 280 knyck oavsett hur tom vägen är med kassa bromsbelägg...

"BRAKE LINING".....

904 Inlägg
30 maj 2008
alain skrev:
luunggan skrev:
alain skrev:

Jag kan säga så att jag körde 560 mil semester till Frankrike och hade när jag kom tillbaka hem en snitt på 1,2 liter milen och jag sparade inte på gaspedalen. V12a är såpass utvecklad att dom drar inte så mycket soppa som många tror.
Underbart bil.

haha jojo Den underbara tolvan, den är ett skämt skulle jag vilja säga, 300 hästar.... å soppa snål det är den allt annat än.
vad betyder felmedelandet? brake Linings?

De ska va gött å leva

Körv
3 535 Inlägg
30 maj 2008
Ser ingen nytta längre med å köra fort. Försöker hålla mig till lagen så gott det går nuförtin..

Edit: men jag orkar inte sitta å gnälla på folk som ligger lite över hastigheten.. Rör mig inte riktigt i ryggen..
Senast redigerat av decib3L (30 maj 2008)

Truckdriving Man

Skaune
30 maj 2008
MrVain skrev:
alain skrev:
luunggan skrev:

Underbart bil.

haha jojo Den underbara tolvan, den är ett skämt skulle jag vilja säga, 300 hästar.... å soppa snål det är den allt annat än.

"Brake linings", bromsbeläggen är slut...

904 Inlägg
30 maj 2008
Axor skrev:
MrVain skrev:
alain skrev:

Underbart bil.

Då är de ju riktigt smart å ligga å maxa den lilla lätta bilen smile

De ska va gött å leva

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 maj 2008
snyggt å köra 280 med kassa bromsbelägg :p

42 Inlägg
30 maj 2008
Visst är det kul att köra fort men jag skulle aldrig köra tok fort där det finns risk att jag skadar andra, sen vill jag alltid veta hur vägen är (kört där innan) så det inte är nått stort gupp.. nu har man iofs ganska hårda fjädrar så den håller sig på vägen endå men ganska farligt still..

Kör aldrig över 200 dock och det är ytters sällan då
på en 110 väg kan jag ligga just under 140 och glida (så man får behålla körkortet iaf :p )

1 661 Inlägg
30 maj 2008
Kul att detta är nåt slags motorforum och att folk som använder sina bilar sågas.
Okej att man inte ska vara vårdlös, men har man en redig bil och alltid håller sig lagligt så är det samma sak som att ha en flickvän men bara kramas med henne.

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
Moraltanterna upphör aldrig att förvåna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:
Moraltanterna upphör aldrig att förvåna.

cool

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

119 Inlägg
30 maj 2008
Alla kan väl köra snabbt rakt fram, men hur kul är det egentligen? Det som oroar mig är att det finns så många som kör fort i skitbilar. Vill ju inte hänga ut någon här, men över 200km/h i en ford Scorpio som är redo för skroten!? Ska man köra fort får man ju se till att ha en bil med bra väghållning och bra bromsar. Schyssta däck skadar ju inte heller...

Själv tycker jag det är roligare att köra på kurviga vägar med god sikt, då behöver det inte gå så förbannat fort för att vara roligt...

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
30 maj 2008
MrVain skrev:
Axor skrev:
MrVain skrev:

Då är de ju riktigt smart å ligga å maxa den lilla lätta bilen smile

ingen som har en bmw här eller?? den givaren har en tendens att gå sönder... jag har nya fina belägg men de står likförbannat att dom e slut... smile

å nej de e inte ok att köra som en idiot!!
Senast redigerat av Goodis (30 maj 2008)

8 156 Inlägg
30 maj 2008
Hardjim skrev:
Kul att detta är nåt slags motorforum och att folk som använder sina bilar sågas.
Okej att man inte ska vara vårdlös, men har man en redig bil och alltid håller sig lagligt så är det samma sak som att ha en flickvän men bara kramas med henne.

Det är väl inte olagligt att ha sex med sin flickvän, men det är olagligt att köra den dubbelt så fort som lagen tillåter.
Men men. Det vi diskuterar här är ju egentligen inte om någonting är lagligt eller ej, utan om man ska skryta om det?
Jag menar, jag skulle inte skryta om att jag stulit en Volvo/Saab, vilket säkert är en bil som en hel del biltjuvar i det här landet har stulit. Varför då skryta över att man kört för fort och troligen osäkert?
Att erkänna att man gjort det är väl helt ok, men att ta fram kameran, visa sig på styva linan och dokumentera det hela, det är väl lite väl enligt mig.
Att sen köra rally på en privat grusväg, eller att gå mätaren ut på autobahn är ju en annan sak.

Jag tycker visserligen att dom flesta som skryter över att dom gjort dumdristiga saker är lite korkade.
Jag menar, Jackass i all ära, men är dom speciellt smarta...?

Btw. Jag behöver ingen penisförlängare eller liknande.
Men vilken adrenalinkick det är att åka riktigt fort big_smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök