3145
Sök

Fråga: Är det ok att visa upp sig när man bryter mot lagen?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
Meanstreaker skrev:
Det som oroar mig är att det finns så många som kör fort i skitbilar. Vill ju inte hänga ut någon här, men över 200km/h i en ford Scorpio som är redo för skroten!? Ska man köra fort får man ju se till att ha en bil med bra väghållning och bra bromsar. Schyssta däck skadar ju inte heller...

om du syftar på mig så måste jag bara säga... det är ju lätt för dig att sitta där och säga nånting om en bil du inte har sett i verkligheten, eller änns på bild roll...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
Meanstreaker skrev:
Själv tycker jag det är roligare att köra på kurviga vägar med god sikt, då behöver det inte gå så förbannat fort för att vara roligt...

Precis.

(OBS, jag är ingen moraltant för ja skiter i om folk kör för fort, det gör jag också. Men att ta bild på det och skryta är helt utväcklingsstört)

Jag är en tramsare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
sen vem säger att man behöver skryta? man kanske vill visa att bilen/bilarna går fort, en del kanske inte tror på det och då vill man bevisa genom en bild?... men jag vet inte...men jag lägger alldrig upp sånna bilder för att SKRYTA iaf

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 maj 2008
När det gäller mina bromsbläggen, dom var ny bytt och hade inte nollsällt dator därför "brake linings" fanns kvar.
när det gäller bilden, det var inte jag som tag den men bakom passagerare med hjälp av zom därmed inte bra bild.
Andra sida, jag körde bara för testa en gång upp till 280, i vanlje fall ligger jag 230 upp till 250 men inte mer ty i en sådan bil, det känns inte att man kör så snabb och det var bara i Tyskland där det är tillåtet.
Som säger Phaetoon: Men vilken adrenalinkick det är att åka riktigt fort. big_smile
Senast redigerat av alain (30 maj 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 086 Inlägg
30 maj 2008
Jag tänker inte försvara lagöverträdelser men orka va så gnällig!
Att leka moraltant på ett forum fyllt med bilgalna förare med stylade och trimmade bilar känns helt enkelt inte passande ..tycker jag.
Senast redigerat av JapMax (30 maj 2008)

1 944 Inlägg
30 maj 2008
_Glenne_ skrev:
Oskar_ skrev:
evilaudio skrev:
för övrigt tycker ja de e skit kul å köra fort. smile

Ja du är nog den ende...

Jag ser inte ens meningen med att ta sådana bilder, vaför lixom?

han är nog inte den enda ska du se... jag tycker också det är skit kul att köra fort.... min normala marsfart (stavas/heter?) brukar ligga på runt 150-160km/h och när jag känner för att köra fort så gasar man ju lite till wink

inte tok fort, men lite för fort endå... var ute och finåkte lite bara wink
http://www1.garaget.org/gallery/archive/22849/342715_srsh99.jpg
kanske ska tillägga att detta är med en tuuung scorpio kombi 2,0 lol

de e bra glenne wink de ska gå fort smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
_Glenne_ skrev:
sen vem säger att man behöver skryta? man kanske vill visa att bilen/bilarna går fort, en del kanske inte tror på det och då vill man bevisa genom en bild?... men jag vet inte...men jag lägger alldrig upp sånna bilder för att SKRYTA iaf

Ok, känns det bättre om vi byter ut ordet skryt mot fjortisbetende istället?

Jag är en tramsare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
Oskar_ skrev:
_Glenne_ skrev:

Ok, känns det bättre om vi byter ut ordet skryt mot fjortisbetende istället?

gör som du vill du, för jag tar inte åt mig för jag är ingen fjortis... jag är bara fjortisraggare wink

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
[video]http://www.garaget.org/video/l6e2jivg7fhk[/video]

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
_Glenne_ skrev:
gör som du vill du, för jag tar inte åt mig för jag är ingen fjortis... jag är bara fjortisraggare wink

Kunde tänka mig det du.

Jag är en tramsare.

119 Inlägg
30 maj 2008
_Glenne_ skrev:
Meanstreaker skrev:
Det som oroar mig är att det finns så många som kör fort i skitbilar. Vill ju inte hänga ut någon här, men över 200km/h i en ford Scorpio som är redo för skroten!? Ska man köra fort får man ju se till att ha en bil med bra väghållning och bra bromsar. Schyssta däck skadar ju inte heller...

om du syftar på mig så måste jag bara säga... det är ju lätt för dig att sitta där och säga nånting om en bil du inte har sett i verkligheten, eller änns på bild roll...

Njae, men du har ju själv skrivit om bilen i ditt garage som redo för skroten... tongue

8 881 Inlägg
30 maj 2008
Det är tur att det är så pass stor självsanering på dessa "idioter" man läser var och varanan dag om singel "olyckor" m.m...
Det dragiska är att det sen dycker upp en tråd om att det är så synd om han/hon....

crizz är ine på en bra linje med bla 0 tollerans för alkohol och bilkörning, tänker närmast på tråden han refererar till.
Senast redigerat av Hamilton (30 maj 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2008
Om du pekar ut folk med dyslexi verkar det ju garanterat som om du har det själv "tjöra fort". Håller med till viss del om ditt inlägg men ser inte någon anledning till att använda sådana personliga saker som dyslexi som man inte kan göra något åt. DÄREMOT fjortis-raggare och annat pack, kan man göra något åt.

/Backlund

Oskar_ skrev:
evilaudio skrev:
för att han säkerligen tyckte de va kul??   finns ju en massa "onödiga" saker som folk tar bilder på så..

Jag gissar istället att han tog den för att skryta på ett bilforum på internet så alla andra Volvo fjortisraggare med dyslexi skulle bli impade.

Edit, Ja jag ifrågasatte inte att folk tycker det är kul att tjöra fort, det gör väll alla som är bilintreserade... Läs om läs rätt och uppfatta min uppenbara ironi.
Senast redigerat av hedley (30 maj 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
30 maj 2008
Ne men dyslexi osv kan man väl hålla borta från tråden? E ju bara helt meningslöst. Kan man inte bara säga att man tycker att det är dumdristigt att köra så, om man nu tycker de istället för att gå på folks "handikapp", även om inte just dom har de så finns de ju användare här som har det och kanske läser och då tar illa vid sig.
Jävligt onödigt bara...å de säger mer om den som skriver så än den personen skriver om.

Lastbilschaufför
78 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:

"wow" förstår inte varför du vissar up det, MASSOR med bilar som klarar det där tillockmed min orginal vilket inte är så specielt

och verkar som ni diskuterar dyslexi, GÖR INTE DET I EN TRÅD SOM INTE HANDLAR OM DYSLEXI. ska ni göra det kan ni skicka ett meddelande till mig om det, skriv vad ni nu vill skriva om dyslexi till mig och jag lovar att jag ska svara och kanse förklara om det nu behövs. har skälv dyslexi men har jobbat fruktansvärt mycket med det
Senast redigerat av Nivius (30 maj 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
Meanstreaker skrev:
_Glenne_ skrev:
Meanstreaker skrev:

Njae, men du har ju själv skrivit om bilen i ditt garage som redo för skroten... tongue

jepp den scorpan kommer nog gå till skroten ja, men det är väll ingen kombi eller hur? tongue

Avstängd
124 Inlägg
30 maj 2008
hedley skrev:
Om du pekar ut folk med dyslexi verkar det ju garanterat som om du har det själv "tjöra fort".

Så du tror inte det bara var lite ironi helt enkelt?

köra, tjöra, ja det är svårt detdär!

Jag är en tramsare.

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2008
Nivius skrev:
FireTraXX skrev:

"wow" förstår inte varför du vissar up det, räääääät många bilar som klarar detdär

Det var faktiskt för en tråd om tiden från 0-100km/h.

Tyckte den passade rätt bra här också som ett redskap att reta upp moralkärringarna.
Tydligen lyckades jag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Diktator
968 Inlägg
30 maj 2008
många säger att dom tycker det är kul att köra förfort, vad är det som är roligt? vetskapen om att det när som helst dyker upp en snut som kan stoppa en, vilket jag skulle kunna finna det roligaste med adrenalin och sånt,

eller vetskapen om att man kör för fort, bara för man kan?

politikerna anser att det är det sista, därför så sänker dom ofta hastigheterna från exempelvis 70 till 50, för dom vet att folk kör ändå 20 km för fort, och då räknar dom in det.. så ni som kör för fort, det är erat fel att ni måste köra för fort i grund och botten...

sen tjänar man bara några minuter max på att köra för fort, så den anledningen är ju knappt giltig

Lastbilschaufför
78 Inlägg
30 maj 2008
FireTraXX skrev:
Nivius skrev:
FireTraXX skrev:

"wow" förstår inte varför du vissar up det, räääääät många bilar som klarar detdär

Det var faktiskt för en tråd om tiden från 0-100km/h.

Tyckte den passade rätt bra här också som ett redskap att reta upp moralkärringarna.
Tydligen lyckades jag.

grattis! du är altså en såndär människa som tycker det är kul att reta upp folk, det kan man förstå på ditt sätt  att svara och andledningen du la up det. sånna människor borde rammla ner i en kött kvarn

Sök