Elitemaster skrev:
Igår fyllde jag på AC:n i min bil med ett sånt där "gör det själv kit" från USA, trodde jag.
Det ska ju ta en hel del tid att fylla upp systemet men skumt nog så redan efter en burk så visade manometern 2 bar på lågtryckssidan.
Sen så slängde jag i en burk läcktätning som också den tog slut jävligt snabbt.
Men iallafall 2 bar är ju lagom och jag hade AC:n i ON-läge hela tiden men kompressorn gick fan inte igång.
Körde in en ny burk med r134 och även den tog slut så förbannat snabbt(ca 30 sekunder), sen var det inget tryck kvar i burken så gasen i systemet cirkulerade tillbaka in i burken.
Jag kunde bara få ipp trycket till 2 bar, sen tog det stopp.
Så det gick ju inte o överladda systemet och det var ju tur de, men det var ju skumt att all gas bara försvann så där på en gång fårn burken.
Dock lyckades det hålla sig kvar i systemet ett tag men tyvärr så gjorde läcktätningen inte sitt, utan sipprade ut rakt igenom en liten läcka i en skarv mellan ett av ac:rören och flänsen vid kompressorn.
Jag följde iaf instruktionerna, men det som gick snett var ju att kompressorn inte ville gå igång.
Men läcktätningen borde ju iallafall ha stoppat läckan+plus att det ingick läcktätning i kylmedlet.
Och sen att jag lyckades göra slut på en burk så där fort verkar ju lite mysko, det var ju som att vända upp och ner på en hink med vatten.
Någon som har råkat ut för samma sak som mig?
Kan det va jag som orsakade felet eller kan det varit fel på själva kylmedlet och läcktätningen så att det kan vart en ren bluff alltihopa?