4583
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

1 585 Inlägg
10 maj 2009
Darkie skrev:
Jolle87 skrev:
haha gött att du piskade han:) Vad har du gjort med din motorn då, Eftersom den går så mycket bättre än en original=)? Eller det står på din sida kanske?tongue har inte tittat så noga haha:P

Hehe som fan.
Jag har faktiskt inte gjort så mycket, har monterat bort extraktorgrenröret igen.
Så nu är det bara sportfiltret och remusavgassystemet, sen pillat lite i datorboxen.

Men när jag får pengar ska jag montera M3 insug, nytt grenrör sen får vi se..
Bara pluggen i insuget åker bort så blir det nog en helt ny bil smile

Hehe okey inte allt för mycket gjort på bilen, men ändå lite små saker som ger effekt:) Var inte extraktor grenröret bra då eller? Mm du får se till att kränga på ett M3 insug eller ett insug från en 325:a så har du ett par extra hk där sen också:D

84 Inlägg
11 maj 2009
Darkie skrev:
Wallmeister skrev:
Darkie skrev:

Anledningen till att jag inte har monterat dem är att jag ångrade mig och insåg att "BMW" är ingen japanare med stora plastpaket och massa mätare i A-stolpen, osv hör mer hemma på en snabb turbo japanare big_smile

Såg inget bra ut i mina ögon när jag provmonterade dem där i A-stolpen.
Dock så "KANSKE" det blir någon mer "hemlig" placering på dem nere vid växelspaken eller snett nedanför ratten. Så dem inte syns utåt isåfall..

Kul att du gillar bilen dock ; )

ahh jo de har du rätt i släng in dom lite snyggt i handskfacket eller nått tongue blev riktigt snyggt med ögonlocken iaf tycker att de va värt pengarna iaf.. du har inte tänkt på ett kolfiberemblem skulle passa ricktigt bra du som är inne på de där med kolfiber.. lycka till i fortsättningen och hoppas på att du inte får några mer stora problem med bilen.

Blir nog att göra det över nästa vinter. : )
Angående kolfiberemblem så får du nog titta lite extra på bilderna, har kolfiberemblem på ratt, huv, bagaglucka wink

ahaja de hade jag missat tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Darkie skrev:
Jolle87 skrev:
haha gött att du piskade han:) Vad har du gjort med din motorn då, Eftersom den går så mycket bättre än en original=)? Eller det står på din sida kanske?tongue har inte tittat så noga haha:P

Hehe som fan.
Jag har faktiskt inte gjort så mycket, har monterat bort extraktorgrenröret igen.
Så nu är det bara sportfiltret och remusavgassystemet, sen pillat lite i datorboxen.

Men när jag får pengar ska jag montera M3 insug, nytt grenrör sen får vi se..
Bara pluggen i insuget åker bort så blir det nog en helt ny bil smile

Hehe okey inte allt för mycket gjort på bilen, men ändå lite små saker som ger effekt:) Var inte extraktor grenröret bra då eller? Mm du får se till att kränga på ett M3 insug eller ett insug från en 325:a så har du ett par extra hk där sen också:D

Njea, kände ingen vidare skillnad så satte dit orginal igen.. Sen var det så tunnt så var rädd att det skulle spricka. Har dock hittat ett annat som ska få hitta sig ner senare. Eller om man tar M3 grenrör och bygger om också.. dem ska ju vara lite större än 328:ans.. Vi får se : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Rekondchef
265 Inlägg
11 maj 2009
Vi får väl ta några rejs oxå innan ja byter spis så ja får se hur trött min egentligen e! lol

M3 insuget e inget man bara slänger på i en handvändning men hade nog blivit gött me ett sånt! M3orna håller 2,5" på avgasbitarna så e ju 0.5" större mot ditt original..

Original T5 mm e nog inga problem för dig o dra.. Man har ju kört ifrån värre bilar wink Men när dom e trimmade o man kör uppe i fart.. Då har man inte så mkt o säg till om.. (Men överladd e väl bara en kompensation för en dåligt gjord sugis... wink *En som inte bangat för kompressor på projektet framöver...* winkbig_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Crille-76 skrev:
Vi får väl ta några rejs oxå innan ja byter spis så ja får se hur trött min egentligen e! lol

M3 insuget e inget man bara slänger på i en handvändning men hade nog blivit gött me ett sånt! M3orna håller 2,5" på avgasbitarna så e ju 0.5" större mot ditt original..

Original T5 mm e nog inga problem för dig o dra.. Man har ju kört ifrån värre bilar wink Men när dom e trimmade o man kör uppe i fart.. Då har man inte så mkt o säg till om.. (Men överladd e väl bara en kompensation för en dåligt gjord sugis... wink *En som inte bangat för kompressor på projektet framöver...* winkbig_smile

Nej jag vet att det behövs lite små ingrepp för att få det att passa, men har läst om det och det är inte omöjligt. Far är ju licenssvetsare så han kan nog fixa lite "adapter" också wink

hahaha, ja överladd är för pussys (så länge man inte har det själv i sin redan pigga motor utan sugis lolroll

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 maj 2009
Se till att vinna över TurbOla nu, annars kan man inte visa sig här längre wink

Ser du en grön kombi blinka bakom dig behöver du inte stanna, rätt uppenbart vad föraren vill big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:

Ser du en grön kombi blinka bakom dig behöver du inte stanna, rätt uppenbart vad föraren vill big_smile

Haha, ska göra mitt bästa.
Dock har jag blitt stannad av en Grön kombi civilare så gasar inte förrens jag är säker rollwink

Reservdansk
6 271 Inlägg
11 maj 2009
Rquired skrev:

Min bil är bara grön när jag inte har tvättat den på två dar, och den blir full med pollen-skit. wink
Normalt är min svart i alla fall. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 maj 2009
Stannad av en civilare som kör grön E36a?, så snuten har smak för bilar trots allt wink

TurbOla, då får du se till att tvätta den så inga missförstånd sker wink
Senast redigerat av Rquired (12 maj 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 maj 2009
Rquired skrev:

Jag har en hyfsat fet NordicR-streamer i framrutan, svår att missa när man blåser om på motorvägen. big_smile
Får ta och jaga upp Skoglund nån kväll då. wink

dARKiE
5 031 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Stannad av en civilare som kör grön E36a?, så snuten har smak för bilar trots allt wink

Njea, syftade på Grön volvo kombi wink

Turbola
Gör du så, får vi se om jag är på gashumör den kvällen cool

36 Inlägg
12 maj 2009
Najs bil smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
Jag gissar på att Darkie fick stryk och inte vågar visa sig här längre, eller finns det någon annan bra förklaring till att här varit dött på sista tiden? wink
Senast redigerat av Rquired (31 maj 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 maj 2009
Varje gång jag hittar honom på stan, är det i mötande fil irriterande nog. tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2009
TurbOla skrev:
Varje gång jag hittar honom på stan, är det i mötande fil irriterande nog. tongue

Jaha, han är ute och letar efter dig! Då förstår jag tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
TurbOla skrev:

Jaha, han är ute och letar efter dig! Då förstår jag tongue

Bara för att han inte hänger med när det svänger lite roll

Nej men, händer inte mycket här..
Bilen är ju som sagt nästan färdig i mina ögon.. och den går som en dröm.

Blir nog inte mycket mer än att fixa färg på bromsarna och lacka lite delar i motorutrymmet då man köpt lite orginal lack på burk.

Till vintern blir det kanske att montera nytt grenrör för ännu lite mer effekt, försöka hitta ett m3 insug osv.. Så ja.. ska bara njuta av sommarn.. : ))

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 maj 2009
Darkie skrev:

I mötande fil? wink

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Darkie skrev:

I mötande fil? wink

Jaaa, du får väl vara med lite.
U-turns å grejoor vettu lol

dARKiE
5 031 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/677737_9iftn3.jpg

Idag snurrade mätaren över på 22k mil.

Dock är jag ingen sådan person som tittar mig blind på miltal.
Speciellt inte när jag vet att det är jag själv som har renoverat upp ungefär hela bilen och vet att den är precis som när den lämnade fabriken -96. Motorn är jag inte ett dugg orolig förr, inte heller fram/bakvagn eller v-låda. Så tror inte jag kommer få några större problem, då jag redan har fixat det mesta.

Sen att jag vet att bilen ser bättre ut i skicket in/ut-vändigt nu än när den lämnade fabriken så är jag inte rädd för miltalet heller ;D

Bara en kul grej att ha på bild hehe, ciao!

1 585 Inlägg
5 juni 2009
ligger du i så är du snart om mig:P min har precis slagit om till 23.000mil;)

Sök