4263
Sök

tjejbilträffar/bilträffar/killbilträffar??

FreddeK
3 juni 2008
Trådstartare
Hmm ämnet är kanske lite luddigt men en sak jag inte förstår är alla dessa tjejträffar som börjat ploppa upp lite överallt. Är det alltså meningen att man ska börja dela upp män och kvinnor när alla gillar samma hobby? En klubb enbart för tjejer? tänk om killarna skulle ha likadant, bara killar på våra träffar, inga tjejer är välkomna.

Nej jag tycker detta är en dålig trend och absolut inte gynnande för jämnställdheten.

Så berätta gärna varför för det måste vara något jag missat! hmm

Mvh Fredde

1 703 Inlägg
3 juni 2008
Freddeponken skrev:
tänk om killarna skulle ha likadant, bara killar på våra träffar,

Till 90% är ju det redan så roll

Vi kanske skulle införa könsneutrala duschar på gymet också, så får vi se hur många det är som skuttar runt och dinglar med sin nakna lekamen.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
3 juni 2008
henkebenke skrev:
Freddeponken skrev:
tänk om killarna skulle ha likadant, bara killar på våra träffar,

Till 90% är ju det redan så roll

Vi kanske skulle införa könsneutrala duschar på gymet också, så får vi se hur många det är som skuttar runt och dinglar med sin nakna lekamen.

Jääävlar vad jag hade börjat träna big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

FreddeK
3 juni 2008
Trådstartare
ja men jag ser liksom inte problemet...va fasiken det är väl kul med bilintresserade tjejer som ställer ut! Va fan joina. jag är iallafall inte dryg och farlig på något sätt! vad är ni rädda för?

956 Inlägg
3 juni 2008
Freddeponken skrev:
Hmm ämnet är kanske lite luddigt men en sak jag inte förstår är alla dessa tjejträffar som börjat ploppa upp lite överallt. Är det alltså meningen att man ska börja dela upp män och kvinnor när alla gillar samma hobby? En klubb enbart för tjejer? tänk om killarna skulle ha likadant, bara killar på våra träffar, inga tjejer är välkomna.

Nej jag tycker detta är en dålig trend och absolut inte gynnande för jämnställdheten.

Mvh Fredde

JAA..förstår faktiskt vad du menar..Håller fullt med dig

eldus veldus

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
3 juni 2008
Freddeponken skrev:
ja men jag ser liksom inte problemet...va fasiken det är väl kul med bilintresserade tjejer som ställer ut! Va fan joina. jag är iallafall inte dryg och farlig på något sätt! vad är ni rädda för?

Det som fått tjejträffar att ploppa upp här o var e för att nu kommer tjejerna visa vad de kan..tar nog inte länge förrens de joinar er killar som en del tjejer redan gör...de finns dom som inte vill bli utskrattade för sina byggen och körning..GirlsGoFast tar emot killar fast bara till forumet..medlemssidan e enbart för tjejer som delar samma intresse...det e det klubben går ut på..tjejer ska kunna ses och dela sitt intresse...det finns flera av oss som saknar tjejer i vår omgivning som delar detta och på så sätt hittar man nya kompisar och börjar joina stora träffar...tittar man på de stora träffarna där vi tjejer syns..hur många av oss vinner pris med våra bilar??Oftast e det killar som kammar hem dem...på våra tjejträffar så får vi pris tongue..inte helt fel smile

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

Rörpulare
1 453 Inlägg
3 juni 2008
Men om allt handlar om priser så e ju pängen missad för länge sen... och tror knappast de sitter nån 80 årig gubbe som va emot rösträtten på 30-talet som nominerar vinnarna heller. Där har nog  alla lika stor chans att vinna gäller bara att sticka ut eller göra ett cleant bygge lika svårt för oss osponsrade killar som för er tjejer! Är ju inte så svårt att förstå varför killarna i såfall vinner mest iom att vi är kanske 90% fler där också..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

383 Inlägg
3 juni 2008
golf88 skrev:
Freddeponken skrev:

Mvh Fredde

JAA..förstår faktiskt vad du menar..Håller fullt med dig

kan bara säga att jag håller med....

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

30 Inlägg
3 juni 2008
Har bare EN kommentar

VAD exakt är en Tjejbil, och VEM har konstaterat detta IDIOTISKA påfund?!

Tjej-bil.... HA!
Lika fånigt som Bilträffar för tjejer, Varför nedvärdera och skämma ut sig mer än vad man redan gör?!

Tjej-bilträff...... ha ha ha..... roligt.... ha ha ha....

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen

GirlsGoFast
1 000 Inlägg
3 juni 2008
TVY skrev:
Tänkte bara inlägga en sak, jag uppskattade inte heller tjejträffarna från början då jag tyckte vi skulle ut på dom befintliga träffarna och visa att vi finns och kan, MEN sen tänkte jag lite längre, det är INTE kul att som tjej stå med en bil man är glad över och få höra saker som att man "sugit av besiktninggubben för att få igenom bilen" av såna där otroligt coola grabbar som dräller omkring eller att få sitt eget utseende bedömt istället för ens en blick på bilen..  det finns otroligt många idiotkillar därute som känner sig så otroligt jävla hotade av att det kommer ut massa brudar som kan saker så dom till varje pris vill förminska oss, därför är tjejträffar stärkande för oss där vi kan få vara ifred och slippa lite, även om tjejträffar antagligen drar en hel del omogna småkillar som så gärna vill titta på tjejer och drömma om att bli av med svendomen..

jag kan inget mer än hålla med..jag själv åker på alla träffar för att visa upp min bil..men dels för att jag vågar..tycker det e bra att tjejeträffar finns för att förstärka upp dem som inte vågar än...det enda som oftast killar inte får vara med på när det gäller tjejträffarna är konkörningen..då e det bara tjejer som kör och utan publik..många ggr har man fått höra skit om det...men det e för dem som inte vill förnedra sig,alla vill helt enkelt inte visa upp när de kör på bana

theangel6/GirlsGoFast/Arrangör av Slaget Om Gatebil/medlem i Maniacracing
~Slaget om Gatebil~2-4 juli 2010 www.slagetomgatebil.se

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
3 juni 2008
Jag kan förstå grejen med tjejer som inte "vågar" när det handlar om bankörning då killar förväntas vara bättre att köra på bana.
Men som sagt, vem har sagt att det behöver vara så eller faktiskt är så?
Träning ger färdighet heter det ju.

Tycker mycket har nämnts tidigare, och ja det finn och kommer alltid finnas rötägg som kommer att hata bilar antigen för att det är fel bilmärke, eller ha feluppfattade meningar bara för att en tjej äger bilen osv.
Tyvärr är det så, och det är inte heller lätt att ändra på..

Personligen tycker jag det bara är kul att tjejer vill och kan, för det kann ni! Tro mig jag har allt sett det! wink
Visst, det är ett mansdominterande område, men det betyder ju inte att ni tjejer inte kan sticka ut.
Gäller att tro på sig själv, vilja, och helt enkelt inte ge upp! smile

Men jag tycker ändå det verkar lite konstigt att ha tjejträffar där killar inte ens får komma in på området och titta, eller titta när det är bankörning, det är ju ändå därför man åker dit.
Man vill ju se/höra alla byggen oavsett om det är tjejjer, killar eller pensionärer som byggt dem. big_smile

Sån är jag iaf. big_smile

//Edge

GirlsGoFast
172 Inlägg
3 juni 2008
Jag är en av de 4 tjejer som startade upp GirlsGoFast för dryga två år sedan. Vårt mål var då att vi skulle bli 30-50 medlemmar så att vi kunde hyra Rudskogen eller andra banor tillsammans. Aldrig hade vi väl kunnat drömma om vilken respons vi skulle få på klubben och hur otroligt många bilintresserade tjejer som kastade sig över möjligheten att bli med oss!!! Största anledningen till detta var att vi trodde att vi var ganska unika/ensamma om att vara tjejer och ha ett stort bilintresse. Haha, snacka om att vi hade fel... Väldigt kul! big_smile

GirlsGoFast mål är att vara en samlingspunkt för tjejerna i bilmiljön och vi vill hjälpa våra medlemmar att utveckla sitt intresse genom bankörningar, ett aktivt forum, bilrelaterade aktivitetskvällar och diverse sociala arrangemang. Det är helt enkelt ett sätt för bilintresserade tjejer att möta likasinnade vänner av samma kön! De flesta av oss har av naturliga själ många bilintresserade killkompisar, men väldigt få bilintresserade tjejer i vänkretsen. Genom klubben har många vänskapsband knutits redan och det kommer självklart bli många fler under de kommande åren! Det som är så otroligt kul med GirlsGoFast är ju att alla våra medlemmar är "killtjejer" som har fötterna på jorden och andra intressen än att snacka skit om andra. Vi har ett forum med närmare 1000 medlemmar och där finns det INGET skitsnack eller pajkastning i någon form. Stämningen är helt enorm och vi kan faktiskt skryta av att ha ett av de trevligaste forumen inom bilvärlden. Vem kunde tro det med tanke på hur många tjejer som är samlade där... wink

GirlsGoFast har många arrangemang under året, men endast ett fåtal då enbart tjejer är välkomna. Detta är våra bankörningar och grunden till det är att våra "nybörjar-tjejer" skall få chansen att prova på bankörning utan en massa kritiska ögon. Det är nervöst nog att ta ut sin bil på bana första gången utan att man skall behöva känna pressen från en publik som bedömmer ens körning! Vår erfarenhet hittills har varit att många tjejer som har fått blodad tand från GGF's bankörning, har senare vågat sig ut och köra på blandade träffar. Med andra ord är våra träffar något positivt för både tjejer och killar, då fler och fler tjejer vågar ut och visa sig och sina bilar på de andra träffarna.

Nej, tjejträffarna fyller absolut en funktion så länge som vi tjejer är minoritet i bilvärlden. Och med handen på hjärtat killar, vad spelar det för roll om det är några få träffar på året som ni inte är välkomna till? Det finns ju så många andra träffar ni kan dra på istället så detta kan ni väl unna oss tjejer? smile

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

FreddeK
3 juni 2008
Trådstartare
TVY skrev:
Tänkte bara inlägga en sak, jag uppskattade inte heller tjejträffarna från början då jag tyckte vi skulle ut på dom befintliga träffarna och visa att vi finns och kan, MEN sen tänkte jag lite längre, det är INTE kul att som tjej stå med en bil man är glad över och få höra saker som att man "sugit av besiktninggubben för att få igenom bilen" av såna där otroligt coola grabbar som dräller omkring eller att få sitt eget utseende bedömt istället för ens en blick på bilen..  det finns otroligt många idiotkillar därute som känner sig så otroligt jävla hotade av att det kommer ut massa brudar som kan saker så dom till varje pris vill förminska oss, därför är tjejträffar stärkande för oss där vi kan få vara ifred och slippa lite, även om tjejträffar antagligen drar en hel del omogna småkillar som så gärna vill titta på tjejer och drömma om att bli av med svendomen..

hej!

Det där är riktigt tråkigt att höra och att det förekommer sånt skitprat mot er är vidrigt! tyvärr så vet man ju inte så mycket om det här snacket då jag umgås med städat folk!

Så jag förstår precis vad du menar och hur du tänker! mvh Fredde

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
3 juni 2008
Allt ska vara så jävla jämställt, men tjejer ska sortera sig utanför killarna när det gäller träffar.
Hade det varit killträffar så hade dom blivit anmälda för att det är diskriminerande.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

FreddeK
3 juni 2008
Trådstartare
Tack Anna för ditt svar där. Och ja du har helt rätt i det du säger.
Så jag ändrar lite i min uppfattning där nu såklart.

mvh Fredde

GirlsGoFast
172 Inlägg
3 juni 2008
John87 skrev:
Allt ska vara så jävla jämställt, men tjejer ska sortera sig utanför killarna när det gäller träffar.
Hade det varit killträffar så hade dom blivit anmälda för att det är diskriminerande.

Jo, men hade alla killar kunnat uppföra sig mot biltjejerna så hade ju inte behovet funnits för egna träffar... Nu är det tyvärr inte så, så därför har vi egna träffar för att få lära oss att banköra i lugn och ro. Svårare än så är det inte. smile

1 302 Inlägg
3 juni 2008
Jag tycker det är synd att det fins så många svin där ute som inte klarar av att en tjej "brud"  kan bygga bil.

Det är ett himla tjöt om utseendet på tjejen i stället för på bilen har jag hört när man går förbi några små grabbar ibland.

Men jag tycker att vi som är städade personer skulle kuna få koma och kolla på er tjejers bilar då ni får se på de killar som bygger på sina bilar och på deras bilar.

FreddeK
3 juni 2008
Trådstartare
fegge_89 skrev:
Jag tycker det är synd att det fins så många svin där ute som inte klarar av att en tjej "brud"  kan bygga bil.

Det är ett himla tjöt om utseendet på tjejen i stället för på bilen har jag hört när man går förbi några små grabbar ibland.

Men jag tycker att vi som är städade personer skulle kuna få koma och kolla på er tjejers bilar då ni får se på de killar som bygger på sina bilar och på deras bilar.

kan man tycka men jag backar när jag läste theangel6, tvy och Annas inlägg på förstasidan...det finns många poänger i dom inläggen!
Senast redigerat av Freddeponken (3 juni 2008)

GirlsGoFast
172 Inlägg
3 juni 2008
Freddeponken skrev:
kan man tycka men jag backar när jag läste theangel6, tvy och Annas inlägg på förstasidan...det finns många poänger i dom inläggen!

Tack för det Freddeponken! smile

Och för den sakens skull, vem klagar för att de inte får lov att komma med sin Ford på Porsche-klubbens träffar? Alla klubbar arrangerar egna träffar och väljer att invitera de som de vill själva. Har hittills aldrig sett en diskussion på ett forum ang att div. märkes-klubbar arrangerar slutna träffar. wink

(vet att det diskuteras tjejträffar generellt, men nämner bara detta ur GGF's synpunkt)

FreddeK
3 juni 2008
Trådstartare
Anna_ skrev:
Freddeponken skrev:

Tack för det Freddeponken! smile

Och för den sakens skull, vem klagar för att de inte får lov att komma med sin Ford på Porsche-klubbens träffar? Alla klubbar arrangerar egna träffar och väljer att invitera de som de vill själva. Har hittills aldrig sett en diskussion på ett forum ang att div. märkes-klubbar arrangerar slutna träffar. wink

(vet att det diskuteras tjejträffar generellt, men nämner bara detta ur GGF's synpunkt)

så sant så. roll

du skrämmer mig kvinna! big_smilebig_smile

Sök