skarva bromsrör?

kryddstark
3 juni 2008 · 43 Inlägg

Hej igen forumet! Ska byta bromsrör höger fram på en bmw 318 is - 92a 

Röret är rostigt i hjulhuset och verkar omöjligt att byta hela vägen pga skiten går bakom motorn och genom väldigt trånga passager. Så kan man kapa mitt på någonstans och skarva? Eller kan man dra en helt ny väg med det nya röret?

FLindgren
3 juni 2008 · 5 089 Inlägg

ja det går allt att skarva, finns verktyg på dom flesta stället att köpa till det, men det är väll lika bra att byta hela röret så slipper du skarva om ett halvår på ett nytt ställe igen?

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
kryddstark
3 juni 2008 · 43 Inlägg

Ok ska leta skarv-verktyg i morrn. Känns som jag måste plocka ut motorn för att komma åt att byta till nytt hela vägen. Kan bara skymta röret vissa sträckor där det slingrar sig bakom motorn m.m  Tror faktiskt det är omöjligt.

Karlzzon The One Evolution
3 juni 2008 · 1 627 Inlägg

finns även skarvhylsor meca butikerna borde ha dom i sortimentet

Fäll ner pungen och landa
kryddstark
5 juni 2008 · 43 Inlägg

Tänkte bara titta en gång till hur bromsröret satt fast och det slutade med att jag bytte till nytt rör hela vägen. Känns ju jäkligt mycke bättre nu för samvetet.

Bockade allt för hand och tycker det ser riktigt snyggt ut, röret går genom alla clips och gummiisolering där det går genom plåt så det inte skaver.

Tog nog 3 kladdiga timmar, när jag låg där på rygg så blev jag bjuden på bromsolja i munnen dessutom. Sen gick solen ner och det blir att lufta i morgon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang