Tack så mycket!
Släng ihop ditt bygge nu å så du kan komma ut och visa upp det på lite tävlingar och event.
Över till lite projektuppdatering nu då. Till slut så gick jag på det, många har varnat och flera sagt att det inte gör nån nytta men ändå, jag har köpt en kondensator! Inte för att jag har nåt direkt problem med att hålla uppe spänningen i systemet, det fixar lilla batteribanken galant. Anledningen till kondensatorinköpet var att få bort dom sista små spänningsdipparna, kanske få lite tydligare/luftigare mellanregister och för att få en fin lite display att kolla på så man ser spänningen i systemet.
Klurade en bra stund på monteringen av den, ville inte ha den direkt synlig men ändå så ska den vara lätt åtkomlig så att man kan se displayen. Funderade på att gömma den nånstans i reservhjulsbaljan men den passade inte nånstans där så istället fick det bli ovanpå höger hjulhus. Nära till distributionsblocken och kablarna från dom bakre batterierna går där så det var bara att klippa dom, på med kabelskor och koppla in på kondensatorn.
Har testkört lite i dag och tycker att mellanregistret låter lite bättre, främst vid lite högre volym, men det kanske är ren inbillning. Hur som helst så sitter den där nu och gör sitt jobb, slipper ju iaf ta fram multimetern när jag ska kolla spänningen numer.
Utöver det så har jag pillat lite mer på inställningarna i huvudenheten och tycker nog att det låter lite bättre nu, får se om det kanske blir en tripp ner till Göteborg i början på Juli för att prova på lite riktig tävling. Vore skoj med en lite mer omfattande bedömning samt att få träffa fler likasinnande och kanske få lyssna på nåt riktigt SQ bygge, hittills har jag ju bara kört efter vad jag själv tycker låter bra.
MVH// Christoffer