4606
Sök

Audi 80 92:a Vad är det som fattas i motorn? Tacksam för hjälp!

11 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Hej, som ni säkert ser så kan jag väldigt lite om bilar och vill därför ta hjälp av någon kunning och hjälpsam person.

Jag är i färd med att köpa en Audi 80 92:a som jag har provkört och som kändes bra i koppling och växellåda. Det jag blev något tveksam över är att det fattas två st rör vid motorn. Då är frågan vad är det som fattas och vad är dess funktion? Ägaren sa att han hade kört utan dessa två rör länge och att det fungerade utmärkt. Kan detta ha påverkat bilen negativt och på så sätt kanske kunna bidra till något allvarligt kommande problem? Se bifogade länkar:

Tack på förhand!

Mvh,
Joakim Lindblom

Översikt:
[img=http://img222.imageshack.us/img222/600/1avy2.th.jpg]

Zoom:
[img=http://img222.imageshack.us/img222/839/1blm3.th.jpg]

1 867 Inlägg
6 juni 2008
Det där är bara förvärmningen. Ingen fara att köra utan.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
6 juni 2008
Du klarar dign utan dom där rören dom påvärkar bilen inte negaivt de e bara för att höja insugs luftens temperatur...

11 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Tack för snabbt svar!

Så det påverkar inget vintertid heller?
//J

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
7 juni 2008
E inga riktigt säker faktiskt den borde ju int bli svår startad ellir nå sånt för förvämningen funkar ju först när motorn börjar bli lite varm....

11 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Vad är förvärmningen till för, vad fyller den för någon funktion?

736 Inlägg
9 juni 2008
Jag tror den ska bidra till att motorn ska bli varmare snabbare vintertid, samt motverka att den går dåligt innan den blivit varm. Har aldrig märkt någon skillnad i min volvo ner till -30 grader i alla fall efter att den rostade sönder.

11 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
OK, jag hoppas att detta gäller båda slangarna/rören som fattas på bilden (Se zoom-bilden).. Har googlat om uppvärmningen men blir inte mycket klokare då det inte står så mycket om det :-)

En annan sak jag undrar om denna bilen är varför motorn ser så "gammal" ut om man jämför med en annan Audi 80 92:a som inte är impoterad. Den bils motor jag tänker köpa ser väldigt simpel ut i jämförelse med den andra?! Help me.. Båda är 90 hk 1.8 moterer..

Tacksam för snabbt svar!

Mvh,
/Joakim

1 059 Inlägg
10 juni 2008
du har en gammal motor i din. Förgasare mm.Verkar va ett sällsynt exeplar.
Tom dom äldre ha k-jetronic insprutning.Värt o tänka på när du ska köpa delar att du inte kan köpa motordelar till en -92a för då får du fel delar.vad ska du bet för bilen?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

11 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
10 000:- Blir nog ingen affär då.. Tack var svaret!

Sök