2465
Sök

Bytta ratt i min 945.

Volvo ägare
253 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
Hej

Har idag köpt en sport ratt ink nav.Nu undrar jag om det är nåt man ska tänka på vid byte.Hört att en del dragit av bulten som ratten sitter med.Är det så att den är felgängad[om ni förstår vad jag menar]Alltså man lossnar den åt fel håll så att säga???.

mvh johnny

Fetast i stan !!
991 Inlägg
6 juni 2008
Har du airbag i ratten ??   om du har det så skulle inte jag ens våga byta !      om inte så är det bara att byta !  bulten sitter som en vanlig bult  man lossar den motsols smile enklaste är om man är 2 personer så den ena personen kan hålla i ratten smile  mvh emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 juni 2008
nej den ska inte var felgängad,
tänk på att ha ratten spikrakt fram när du tar bort den, så du slipper bli irriterad över att ratten inte pekar rakt fram när man kör framåt, kontrollera också att blikers returen fungerar, sen kan det vara lite pyssel med tut-knappen, dra inte heller åt bulten för löst

Jonas

2 271 Inlägg
6 juni 2008
dra även på en klick loctite.

Volvo ägare
253 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Satte in den nya ratten igår allt funkade som det skulle.Men hur har ni gjort med tutan.??

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
9 juni 2008
sätt aningen tutan i ratten om det finns brytare till den! ananrs sätter du den på en åtrfjädrande napp i instrumentpanelen! går igenom besiktningen också! har kompisar som gjort så!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Volvo ägare
253 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
båge skrev:
sätt aningen tutan i ratten om det finns brytare till den! ananrs sätter du den på en åtrfjädrande napp i instrumentpanelen! går igenom besiktningen också! har kompisar som gjort så!

Jo men var tog ni + strömmen från , jorden finns ju där redan?

730 Inlägg
9 juni 2008
jag har kopplat in tuta ett par gånger nu så de gäller bara du har en plus.. de finns antingen på ljusreglagen där finns både konstant plus och icke konstant plus. beroende på vad du vill ha o kunna tuta när bilen är avstängd... finns även på tändlåset...

Fölkesberg Racing =)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 juni 2008
ehh, man jordar väl ändå tutan i ratten dvs. ingen plus

Jonas

Sök