3894
Sök

konstigt billarm

33 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
tja. jag har en dosa i motorrummet som man ska köra i en nyckel och vrida om så att larmet aktiveras. när jag har vridit om nyckeln så kommer det korta signaler som säger att larmet e aktiverat. men ja vet inte hur jag ska avaktivera larmet förutom att gå in i bilen, dra i spaken för att öppna motorhuven och sen avaktivera larmet för det avaktiveras inte genom att låsa/låsa upp bilen . e det några andra som känner igen den typen av billarm eller vet några andra alternativ?

Japan Quality
670 Inlägg
6 juni 2008
Har själv ett sådant larm. Har aldrig provat att avaktivera det faktiskt. Gör man inte det med nyckeln till dosan då också?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

33 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
jo de gör man och det har jag provat men jag vill ju inte öppna huven och vrida om nyckeln varje gång jag ska aktivera/avaktivera larmet

Japan Quality
670 Inlägg
6 juni 2008
v_8 skrev:
jo de gör man och det har jag provat men jag vill ju inte öppna huven och vrida om nyckeln varje gång jag ska aktivera/avaktivera larmet

Okej. Jag förstår dig. Men varför inte ha det aktiverat/avaktiverat hela tiden då?

P.Sköld

33 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
har jag det aktiverat hela tiden så tjuter det när ja öppnar dörren å när jag kör. å ja vill ha ett larm för det har varit inbrott i massa bilar i mitt område

Japan Quality
670 Inlägg
6 juni 2008
OK. När jag låser upp bilen, så avaktiveras larmet. När jag låser bilen så aktiveras larmet.

P.Sköld

33 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
jo ja vill ha så med

33 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
jo det var en liten smal svart kabel som var invirad som ligger på dosan men ja vet inte var den ska ta vägen

Sök