2772
Sök

ställa in dumpventilerna o turbon

2 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Hej jag har köpt en passat rs o tänkte höra mig för lite hur man ställer in turbon o dumpventilerna o lite sånt nån som har lite tipps eller var man kan lämna in den så dom fixar det till mig detta e rätt så nytt för mig har hatt många bilar men inte med turbo så om där e någon med lite bra tipps o sånt precis vad som hälst så hör gjärna av er till mig tongue

Mekaniker
240 Inlägg
7 juni 2008
inställningen får du nog göra lite då och då när du kör de är svårt att ställa in en dump när du står still och varvar.
börja med typ max åt skruvad dump och gå neråt tills du inte släpper luften igenom turbon. när du släpper igenom turbon hör du ett "studsande ljud" kan man väl säga när de ger sig och du bara hör pyset från dumpen är de nog bra.
turbon ska du nog inte ställa på utan att chippa bilen för att ställa på turbon utan att chippa är inte någon höjdare eftersom din bil får en viss mängd bensin nu som räcker till de trycket du har, och ställer du på turbon då kan motorn börja spika (inte bra) men om du verkligen måste ställa på turbon höj inte mer än 0.2bar mer än va den redan laddar.
Senast redigerat av lartz (7 juni 2008)

Bil & Maskin i Munkfors AB.

Sök