PH_ skrev:
Påtal om idioterna i poliskåren.
Morsans sambo va uppe för att kolla studenten i uppsala. Skulle även köra hans systerdotter i en 60tals buick cab.. Finns inga parkeringsplatser så han kör upp och ställer sig på en trottoar, som f.ö. är 2 bilbredder bred, för att inte stå ivägen för övrig bilar samt vänta på att studenterna ska gå ut.. 2 sek senare så flyger en snorkig mcburen trafikpolis på han och börjar skälla, då börjar morsans sambo skälla tillbaks så till den milda grad att mc polisen bara står med hakan i backen när han stampar plattan i mattan, pekar finger och skriker jävla idiot åt polisen medans han åker iväg.
Seriöst. Hade inte mcpolisen något bättre för sig? Det va student vilket ALLTID oavsett stad medför trafikkaos.
Hade mcpolisen haft något vett i huvvet så hade han ställt hojjen och börjat dirigera trafiken istället för att skälla ut folk.
en till historia om vår kära poliskår.
Fallens dagar i trollhättan förra året va ju också intressant. Gick runt med kompisarna när en polis som går runt och spänner sig nonchalant stöter till mig. Jag tände till och sa några mindra väl valda ord till han och då blev det ett jäkla liv.
Hade en öppnad öl i handen som han tvingade mig att hälla ut.. visst inget att orda om egentligen men jag va så jäkla förbannad på polisens sätt så jag sa:
"Jaha men då fäller ni väl mig för nedskräpning om jag häller ut den här?"
"Nej" sa polisen varpå jag säger "ok" och hivar iväg ölen över ett staket, säger åt han att han är en idiot och vänder mig om för att gå.
Hinner väl gå några få steg innan 3 poliser flyger på mig och tar grepp så jag tvingas ned på knä och kvider av smärta i mina armar.
Skrek åt dem att de var en hög jävla fascister och det gjorde ju inte saken bättre direkt...
Skulle hamna i fyllecell och bötfällas och jag vet inte vad och jag hade egentligen inte gjort någonting. Polisen proverade fram scenariot och jag var inte ens påverkad. Hade tagit en mun öl och så allt detta jäkla liv medans riktigt dyngraka 14-15åringar vinglade förbi..
Jag blir så förbannad så det finns inte när jag tänker tillbaks på det hela.