2625
Sök

köpte 850GLE 93 gick bra men dog

Miller
8 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
jag köpte en 850GLE 93a. jag har 2 problem
1: jag var ute o provkörde den o den gick precis som den skulle, inge knackningar o kraft fanns.
när jag gjort affären så kom jag ca 2 km så började den hacka o spotta o så, jag viste att den nästan var tom i tanken så jag kom precis till en mack o tankade. efter tankning gick bilen igång men jag kom inte mycket längre. den spottade o sprakade o klonkade o hadde sig, jag kom ca 100m sen dog den.
den  startar ej efter detta, väntade ca 10 min så startade den upp igen men bara för att gå på tumgång i ca 3 min sen dog den. gasade jag snält o lungt så gick den upp i varv men gasade jag på kraftigt som man gör när man varvar upp bilen så hostade o stongka han o sen dog. efter detta så startar den ej alls. vad kan det vara för problem? kan de vara så att soppa filtret är igensatt?? mtp soppatorsken.

2: bilen sprutar upp vatten ur expansions kärlet. förra ägaren har kör med bilen på detta viset i ca 6 månader o bara behövt fylla på vatten 1gr i v. han har dock borrat ett litet hål i expansionskärlet för att! ja jag vet inte varför. e det inte så att det skall finnas ett specielt tryck i vatten systemet? vad kan det bero på att det sprutar som det gör?? det gjorde tydligen så innan  han borrade hålet med.
dum/smart som man e så tänker man, ja men e det bara problem med lite vatten så ska jag nog kunna ordna det med ny kylare eller liknande.

PS jag köpte den billigt!

hoppas på omedelbara svar.

194 Inlägg
9 juni 2008
Låter ju inte bra alls, kan ju vara en massa olika grejer. Luktar de avgaser om kylarvattnet?

Miller
8 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
nej det gör det inte.
men vad min polare sa då var det nästan som om den tryckte tbx vattnet upp i behollaren.
hoppas ju inte på att det e topp packningen, men enligt oljan så är det inte det för oljan ser hur fin ut som hällst.(inte så fin så att fdä har hällt på ny olja utan så fin som den ska se ut efter ett tag av användande om du förstår vad jag menar) den ser inte ut som pucko dricka som vi brukar säga utan svart o fin...

kan det vara att soppa filtret är helt igensatt?

9 Inlägg
9 juni 2008
Soppafiltret har ju inget med trycket i kylsystemet... Kolla du tempen när detta hände?

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
9 juni 2008
Kolla tändstiften. Är dom riktigt sotiga så får bilen för lite bränsle.
Kan ju vara som du säger, att soppafiltret är igensatt. Kan även vara pumpen som har lite problem. Glapp och dylikt.
Senast redigerat av THEBADGUY (9 juni 2008)

Allt för den där jävla hatten!

Miller
8 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
ska kolla stoft osv ida.
nej soppa filtrett har inte med trycket o göra men att den inte startar

Sök