hjälper storre tubro och ic på en passat må du tro, något konstigt med våran den gick inte så värst bra, trotts trimchippet , det är en TDI Redline, 1.9Liters motor, -95 sista modelen
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (11 mars 2009)
hjälper storre tubro och ic på en passat må du tro, något konstigt med våran den gick inte så värst bra, trotts trimchippet , det är en TDI Redline, 1.9Liters motor, -95 sista modelen
Det tror jag alldeles säkert att det skulle göra. Men om det sitter likadan turbo på den som på vår tdi så går det att ställa upp trycket själv på staget som går ut till wastegaten. Du kan ju prova och se
Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Har nu fått hem de sista siliconeslangarna och har även skickat iväg alla rören så att flänsarna blev slipade. de ville slå sig lita av värmen från svetsen Så motorn har nu varit igång. Felen som dök upp var att turbon inte vill ladda ordentligt. Laddar endast 0.2bar.. ska åtgärdas på nått vis Och sen har oljetryckslampan och batterilampan fått spel.. De blinkar oavbrutet trots att där finns både oljetryck och generatorn laddar som den ska
Någon som har idé på vad det kan vara som spökar? Har kollat alla sladdar och allt sitter som det ska
Alla rören polerade och fina
Blänker som det ska (:
Startklar.
Senast redigerat av Lemheden_ (11 mars 2009)
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Sådär ja:P Började plocka ner motorn och letade efter någon anledning till varför oljetrycket sjunker. sen idag kom en bekant förbi och berättade då att han hade likadant på sin MR2 och att det tydligen var helt normalt på turbobilar . Så nu är det bara att sätta ihop motorn och kasta i den igen och köra så det ryker
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Har läst igenom hela projektet nu, ser riktigt lovande ut Kommer kika in här igen och se hur det utvecklar sig, lycka till med byggandet!
Härligt att höra! Tack ska du ha
Just för tillfället är motorn på väg i igen ! inte så mycket att lägga upp bilder på Ska fixa lite med elen också och ta bort alla onödiga kablar i motorrummet så det kan se lite trevligare ut !
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
låt inte polisen titta under huven sen bara, fick reg.besiktning på min golf med liknande spec under huven.
hehe ok tack för tipset ska försöka sälja den så snabbt som möjligt
vaaah fick du ????, ahh fast jag hade inte IC då, beiktningen sa inget om trimchippet eller varken den stora turbon, hehe orginallacka, muhaha;P men va d kan polisen och ves säga om dem får reda på det ???
låt inte polisen titta under huven sen bara, fick reg.besiktning på min golf med liknande spec under huven.
hehe ok tack för tipset ska försöka sälja den så snabbt som möjligt
vaaah fick du ????, ahh fast jag hade inte IC då, beiktningen sa inget om trimchippet eller varken den stora turbon, hehe orginallacka, muhaha;P men va d kan polisen och ves säga om dem får reda på det ???
Vet inte riktigt vad de säger. Men det var nära att jag fick reg.bes. p.g.a. IC förra gången jag besiktigade den. Man får tydligen inte lov att eftermontera det om det inte fanns original.. Bara att hoppas att jag får samma besiktningsgubbe i år !
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
Nu ställer jag bilen till sidan ett tag. eller iallafall motorbygget. Fick som sagt rätt på motorn innan. Lade i den igen och körde en liten runda men insåg snabbt att någonting blivit fel med kopplingen: den slirade så fort man drog på.. Så jaja jag drog ur motorn IGEN! 4:de gången sammanlagt .. Bytte packboxen innanför kopplingen och rengjorde allting som f**n innan jag satte ihop det. MEN ! kopplingen slirar fortfarande.. plus att när jag kommit ungefär en km så försvann oljetrycket helt... Blev så fruktansvärt trött på möget så bestämde mig för att göra färdigt den invändigt innan jag ger mig på motorn igen.. i värsta fall får man köpa en ny, något friskare, motorn och bygga på istället..
men jaja kommer bli någon uppdatering snart på nytt ljudbygge m.m.
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE