Det började med att tändningslåset gick sönder, så jag gick in och beskrev problemet på verkstaden och dom sa att dom skulle ta hem grejer. Så jag gick direkt hem och rev ur bilen. När jag ändå var ur med allt och bilen inte gick så tänkte jag att jag kunde fräsa om fästena till stolarna på en gång.
Här har vi boven!!
Eftersom jag inte hade något att göra så passade jag på att byta tutorna, audi är verkligen värdelösa på att göra tutor, det kan alla intyga tror jag!
Fästena till bältesspännaren som ska fräsas om.
Fästena omfrästa, fräste till ett spår i bakkant, kortade den i framkant och och gjorde ett nytt hål i framkant. Fungerade galet bra
I med grejerna på plats och borra i underredet så jag kan skruva allt.
När allt var klart så målade jag på lite så att det inte kan rosta.
Resultatet här. Stolarna blev mycket stabilare och lägre nu. Det jag gjorde var som sagt att fräsa om fästena så jag kunde ta bort glidskenorna. Är mycket nöjd.
Den glappade lite, då kom jag på att det bara satt sprintar i framkant. Så där ryckte jag ur sprintarna och satte i genomgående bultar och drog åt nå enormt. Nu jäklar sitter grejerna fast hehe.
Samtidigt som jag höll på med det andra så kom jag på att det störde mig att dom här inte var i en del, så det var jag tvungen att ändra på!
Lite kapande och slipande senare såg det ut så här. Mycket bättre
Underkant på mätarhållaren.
Använder sikaflex som lim, det ända som är bättre är ett nytt lim som heter Tec7 eller något liknande, men det behövs inte på den här delen.
Torka torka. Inte så spännande att titta på hehe.
Sen åkte lödpennan fram. Jag smälte ihop mätarhållaren med kåpan för att det ska hålla och bli mindre spackel.
Slipade ner det jag smälte ihop, det här blev resultatet. Det är otroligt smidigt när man kan "plast-svetsa".
Ett lager glasfiber på. Ser riktigt bra ut. Nu är kåpan tillfälligt färdig men jag har ingen bild på det, det kommer imorgon.
Fick nya tändningslåset hem.
Gammalt vs Nytt. Men det tråkiga var att det inte var felet, så jag väntade över en vecka på fel del..Måttligt less var jag eftersom jag fick åka min andra a4 under tiden, och den är riktigt slö haha.
Nästa dag snackade jag med en annan person på verkstaden, och han tyckte det lät väldigt konstigt att jag skulle ha låscylindern. Så han gick ut på lagret och kom med den här och sa att det antagligen var den här det var fel på.
Och när jag tog ur den gamla så ramlade det i princip delar från den. När jag satte i nya fungerade det perfekt!
Så jag skyndade mig med att sätta ihop allting. Så efter det här glömde jag att fota, så det kommer några bilder imorgon.
Kommentarer nu grabbar å tjejer!!