Här är bilen med det mesta urrivet, stötfångare fram och bak, handtag, backspeglar, lister under baklysen och lister mellan sidorutorna är nu på lackering, jag har blivit lovad att få grejerna tills på fredag. Så jag hoppas han håller det nu
Lite grejer ska lastas.
Lastar in lite dörrsidor, bas-grejerna är bara tillfälligt, ska in ny fräsh låda och basar så fort tid finns.
Lastat och klart. Det närmar sig
Nu står hon och känner sig naken under tiden.
Bromsoken skulle ju självklart framhävas lite, blev ett lager rostskyddsfärg, sen 2st lager med färg. Exakt den nyansen jag vilja ha dessutom, tur ska man ju ha.
Och så ser det ut med fälgarna på, riktigt snyggt blev det tycker jag!
Sen blev det oljebyte på G..Behöver jag nämna att jag missade med hinken i början?
Under tiden den rann ur så letades oljefiltret fram, det hittade vi under spolarvätskebehållaren som är under kylarvattenbehållaren. Fick lossa på båda dom för att kunna ta ur oljefiltret.
Gamla filtret tillsammans med den gamla oljan, usch och blä..Den knackade bra mycket innan, nu är motorn tyst som en mus, riktigt skönt att det inte var nå större problem än så!
Sen drog jag om bältet i stolarna, nu ligger det i bälteshålen istället för utanför stolen helt. Blev riktigt snyggt om ni frågar mig!