Inte för att verka otrevlig men på fråga 1 så måste jag ju ställa en motfråga... Har du ens testat google?
På fråga två så vore det ju onekligen mycket lättare om du hade lagt till en bild så vi andra har ett hum om hur pass det ser ut....
Fråga 3 ka njag dock inte hjälpa dig på men jag skulle föreslå en date till med Google.. Annars kan nog din volvo-handlare hjälpa dig med den frågan.
På fråga 4 så tycker jag att du kan mycket väl försöka en gång med att göra det själv.. köp en färdigskuren och lite dyrare film så skall du se att det inte är några större problem om du har någon tidigare erfarenhet, om du inte har det, snacka med någon polare som kan göra det.. alt. att du kontaktar firman igen och frågar dem vad du kan få för pris om du levererar en färdigskuren solfilm som de kan montera. Har har du en länk till sådan solfilm, vet sedan tidigare erfarenhet att denna filmen är helt OK att jobba med.
http://www.sungraphic.se/product_info.p … cts_id/209Fråga 5: Du kan använda dig av en kraftigare dubbelhäftande tejp om du vill att ögonlocken skall gå att ta bort igen. Annars kan jag rekomendera sikaflex, det blir lite flexibelt och om du bara använder 2-3 små klickar så kan du ev lyckas få lös dem igen. Vill du inte att de skall gå att ta lös, lägg en rand efter hela ögonlockar, pressa fast och låt härda, sen e det bara att skära bort eventuellt överflöd.
Fråga 6: Tonade baklyktor är inte lagligt om du gör det själv, det är eftersom att om du tonar dem så minskar du ljusstyrkan och de syns sämre, dock är detta en lagfråga som oftast både polis och besiktning kan se lite mellan fingrarna på så länge du inte gör kolsvarta bakljus. och hurvida det är lätt att göra, well, det e lite småpyssligt att få det bra om du aldrig gjort det tidigare, vilket jag tar för givet att du inte har eftersom att du frågar. Men om du skall tona själv, gör som så att du bara lägger ett tunt lager åt gången så att du inte får någon rinning, samt att det är lättare att hitta just den nivå på toning som du vill ha. Jag tonade en kompis bakljus till hans 9000, jag lyckades få till en så pass bra nivå på bakljusen och bromsljuset att de såg ut att vara samma färg som de orginalsvarta blinkerserna, fördelen vart den att då lyset va av så såg de svart ut, men när man tände lyset så kunde man inte direkt säga att det va tonat, för ljusstyrkan vart inte någon nämnvärt påverkad. Men då la jag oxå ca 1½ timma på att tona hans bakljus, ett lager per gång och låta torka riktigt innan nästa lager gick på. Och vad det gäller eftermarknadsbakljus till dig.... testa google eller realcar...