3139
Sök

Styling fråger in och ut vändigt.

2 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Heej alla petrolheads. Jag har precis köpt mig en s60 03a.
Och ska nu börja fixa till den lite, har dock ett ton fråger som behöver svar wink

1: Vart kan man få tag i volvo R kjol paket och vad kostar det.. sådär på en höft.

2: lilla ärtröret ska bort. dock pekar den ner i baken... och är oroväckande lång.
Hur ska jag gå tillväga för att det ska bli rakt å snyggt och att ett ändrör inte sticker ut så värst långt?
hade tänkte försöka å slippa bygga om för mkt under bilen.

3: Hur får jag bort växelknoppen ? vill inte slita för mkt i den.. pedalerna tror jag att ja fixar men tips å råd vore skönt inom de här området också cool

4: Solfilm... tänker defenitivt inte försöka på egenhand men söker dock nån firma som gör det. den lokala här i märsta skulle ha 4000:- kändes lite väl mkt eftersom firman ja köpte bilen av erbjöd sig för 3500 och sa att ja säkert kunde hitta nån billigare.

5: lim till ögonlock.. vilket är bäst att använda, vilket sitter bäst. är de kört för evigt att ta bort dom sen (antar jag.. dum fråga).

6: tonade baklyktor.. är de olagligt ?? till vis gräns ? hur lätt är det att göra själv ?? hur dyrt är de å köpa färdig tonade ??

shit nu måste jag sluta skriva... ni lär juh ha lessnat på mig redan nu ^^
tacksam för svar här eller ett privat meddelande..

Mvh Kim aka stricken
Senast redigerat av Stricken (10 juni 2008)

1 432 Inlägg
10 juni 2008
Inte för att verka otrevlig men på fråga 1 så måste jag ju ställa en motfråga... Har du ens testat google?

På fråga två så vore det ju onekligen mycket lättare om du hade lagt till en bild så vi andra har ett hum om hur pass det ser ut....

Fråga 3 ka njag dock inte hjälpa dig på men jag skulle föreslå en date till med Google.. Annars kan nog din volvo-handlare hjälpa dig med den frågan.

På fråga 4 så tycker jag att du kan mycket väl försöka en gång med att göra det själv.. köp en färdigskuren och lite dyrare film så skall du se att det inte är några större problem om du har någon tidigare erfarenhet, om du inte har det, snacka med någon polare som kan göra det.. alt. att du kontaktar firman igen och frågar dem vad du kan få för pris om du levererar en färdigskuren solfilm som de kan montera. Har har du en länk till sådan solfilm, vet sedan tidigare erfarenhet att denna filmen är helt OK att jobba med. http://www.sungraphic.se/product_info.p … cts_id/209

Fråga 5: Du kan använda dig av en kraftigare dubbelhäftande tejp om du vill att ögonlocken skall gå att ta bort igen. Annars kan jag rekomendera sikaflex, det blir lite flexibelt och om du bara använder 2-3 små klickar så kan du ev lyckas få lös dem igen. Vill du inte att de skall gå att ta lös, lägg en rand efter hela ögonlockar, pressa fast och låt härda, sen e det bara att skära bort eventuellt överflöd.

Fråga 6: Tonade baklyktor är inte lagligt om du gör det själv, det är eftersom att om du tonar dem så minskar du ljusstyrkan och de syns sämre, dock är detta en lagfråga som oftast både polis och besiktning kan se lite mellan fingrarna på så länge du inte gör kolsvarta bakljus. och hurvida det är lätt att göra, well, det e lite småpyssligt att få det bra om du aldrig gjort det tidigare, vilket jag tar för givet att du inte har eftersom att du frågar. Men om du skall tona själv, gör som så att du bara lägger ett tunt lager åt gången så att du inte får någon rinning, samt att det är lättare att hitta just den nivå på toning som du vill ha. Jag tonade en kompis bakljus till hans 9000, jag lyckades få till en så pass bra nivå på bakljusen och bromsljuset att de såg ut att vara samma färg som de orginalsvarta blinkerserna, fördelen vart den att då lyset va av så såg de svart ut, men när man tände lyset så kunde man inte direkt säga att det va tonat, för ljusstyrkan vart inte någon nämnvärt påverkad. Men då la jag oxå ca 1½ timma på att tona hans bakljus, ett lager per gång och låta torka riktigt innan nästa lager gick på. Och vad det gäller eftermarknadsbakljus till dig.... testa google eller realcar...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

2 Inlägg
11 juni 2008
Trådstartare
tack för tipsen. och jo jag har googlat varje dag sen jag köpte bilen hehe.
ah jag får väl slänga upp en bild på hur rörena ser ut. men som de ser ut så får ja bygga om lite mer än jag trodde.

Sök