3005
Sök

färga bilen med sprayfärg

1 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Hej! , Jag har en vit golf som jag vill färga svart med sprayfärg, jag vill göra det själv fastän jag aldrig gjort det förut.. någon som kan förklara lite hur de går till , jag såg en video på youtube, han typ bara skyddade visa delar av bilen o började spreja, de kanske är enklare än vad det ser ut.

17 Inlägg
10 juni 2008
eller så är det svårare en vad det serut som! fast jag vet inte hur man gör tyvär..

1 327 Inlägg
10 juni 2008
Beror väl på hur seriös och bra du vill att det ska bli. Annars är det ju en fördel att göra underarbete innan man sprayar. Spackla och vattenslipa hela bilen..

16 197 Inlägg
10 juni 2008
super-zebra skrev:
Hej! , Jag har en vit golf som jag vill färga svart med sprayfärg, jag vill göra det själv fastän jag aldrig gjort det förut.. någon som kan förklara lite hur de går till , jag såg en video på youtube, han typ bara skyddade visa delar av bilen o började spreja, de kanske är enklare än vad det ser ut.

ja LOVAR att de kommer inte bli snyggt me sprayburk. bättre å köpa en billig spruta på biltema å sen vettig färg-

"Testar man inte så får man aldrig veta"

vinnarskalle!
907 Inlägg
10 juni 2008
Det är otroligt svårt att lacka snyggt med sprayburk. Dessutom får man kramp i fingret på en gång, vilket gör att man blir stressad och råkar få rinn. Mindre detaljer OK, men inte en hel bil!

282 Inlägg
10 juni 2008
haha det går inte att lacka en bil snyggt med spryburk kommer bli dyrare me desutom .
Säger som visa andra om du ska lacka den sj och vill ha de oki så köp en pistol och sen beställ färg på meca blir bra mycke bättre.

Och kan lova dig att det är inte bara för då skulle alla lacka sin egen bil varje dag. skulle häldre lägga en 10a så någon kan göra det snyggt på en gång.

ElectroRaggare
885 Inlägg
11 juni 2008
Jag lackade faktiskt en 740 mattsvart med sprayburkar en gång. Man fick lite ont i fingret och lite kramp i lungorna, men resultatet blev över all förväntan.  Dock är det ju mycket svårare med blank färg.

Det gick åt 11 sprayburkar och färgen höll sig i 2 år, -sen var bilen slut, men lacken var fortfarande fin smile
Det enda som inte blev så bra var kromlisterna runt rutorna, där hade det en tendens till att släppa.

Men färgen höll tillochmed för att jag skrapade av snön med en skyffel på vintrarna.
Färgen i fråga var Hagmans mattsvarta, inget speciellt underarbete, bara lätt slipning och ingen grundfärg.

Allt som allt tog det 3 timmar (+ 2 timmars torktid) och kostade mindre än 500kr. big_smile

Kan tilläga att bilen i fråga var gul/vit innan och jag la 2 lager över bilen.
Inget utställningsresultat av sprayburkar, men gott nog till finare vinterbil.
Senast redigerat av NxV (11 juni 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

1 327 Inlägg
11 juni 2008
Tror faktiskt det kan vara bättre att rolla färg på bilen om man ändå inte ska vara så seriös. Billigare och blir nog bättre än att bara spraya ur sprayburk. Dessutom slipper man kanske kramp i lungorna smile

Sök