honda civic 92-95 EG lätt! drar ingen bensin alls typ och är sjukt mycke snyggare än alla dom gräsligt fula du räknat upp där Dessutom har du hondas driftsäkerthet vilken slår varenda biltillverkare skulle jag tro!
Pja jag hade nog kört på en mk2 igen för min del iaf. Också haft en med mkt problem, men ändå nåt som ja skulle välja igen av alla de gamla som finns.
Jo sant... Jävligt bra bilar, men jag vill prova nått nytt
Hitta en fin Honda Civic 91:a igår på blocket som ligger här i samma stad som jag bor i, är det någon som har lite info om dom? Vanliga problem och så
//SkyNard
Är det ingen rost så är det i stort sett problemfritt. Honda bygger riktigt bar bilar. Jo kylarna brukar ätas upp på dom oxå annars finns det nog inga speciella fel på dom.
Angående rost så är det nog inget speciellt med "Opel-rost" som andra bilar från omkring 88a, alla såpass gamla bilar rostar och kan ha rosta mycket, beror helt på hur de är vårdade...
Det speciella med "opel-rost" på den tiden är ju att de började rostade när de bara var ca 3-4 år gamla...men idag är de bilarna omkring 20 år och då har de flesta bilar börjat rosta mer eller mindre beroende på omvårdnad, som sagt...så "opel-rost" är inget man kan hävda på en såpass gammal bil längre, minst 10 år försent argument... Jag har t.om sett nästintill rostfria opel-bilar från den tiden nyligen som inte är speciellt renoverade så undantag finns alltid men jag har aldrig ägt en Opel och har inga planer på det heller i dagsläget.
Fick ett telefonsamtal idag om att köpa en gammal Nissan Micra K10 från 88
Var och titta på den direkt och den var väldigt ovårdad så den har rostat lite på skärmkanterna men den hade bara gått 8 000 mil och allt funka plus att dom bara skulle ha 3 000 kr för den! Slog till på en gång och ska hämta bilen om någon dag eller 2 blir till att laga rosten och underredsbehandla den direkt! Då kommer jag ha en bil i några år framåt och det bästa är att jag fick "bränsleförbukningsgaranti" vilket betyder att drar den mer än vad den ska så får jag pengarna tillbaka