2818
Sök

Autotech har höjt ribban igen (världsrekord för S40)

511 Inlägg
30 oktober 2009
#121
Satan riktigt grymt jobb av Autotech, hoppas man får se några mer ökningar i framtiden

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

104 Inlägg
30 oktober 2009
#122
En T4 motor e som en T5:a med en cyl avhuggen wink

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 oktober 2009
#123
torpis skrev:
Xuri skrev:
menade jag mer vilken firma som har trimmat å bearbetat motorn i detta fallet.

Autotech motorsport i Trollhättan

Okej, vart har dom maskinerna ?


29 Inlägg
30 oktober 2009
#124
Hej Snubbar!

Motorn är byggd av pj-performance.se lagom runde goé Per  big_smile vår åf i umeå!!

Motorn är mappad i vår Superflow bänk....( japp! Superflow bänk - ärlig svårflörtad bromsbänk!! )

945hp på E75 - vi skall köra vidare på E85!

Mvh Patrik Autotech


Bärs!
3 456 Inlägg
30 oktober 2009
#125
Xuri skrev:
haha..kan inte nån säga vilka firmor som har gjort motorn?

eehm, är det helt tappad eller?

Garaget.org peakade 2008.

29 Inlägg
30 oktober 2009
#126
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:
haha..kan inte nån säga vilka firmor som har gjort motorn?

eehm, är det helt tappad eller?

??


Bärs!
3 456 Inlägg
30 oktober 2009
#127
ATM_Patrik skrev:
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:
haha..kan inte nån säga vilka firmor som har gjort motorn?

eehm, är det helt tappad eller?

??

"AUTOTECH har höjt ribban igen"
Man kanske skulle kunna gissa sej till att det e Autotech som byggt maskin då?
Och om inte Autotech har byggt motorn, på vilket sätt har dom då höjt ribban?

Garaget.org peakade 2008.

29 Inlägg
30 oktober 2009
#128
ATM_Patrik skrev:
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:
haha..kan inte nån säga vilka firmor som har gjort motorn?

eehm, är det helt tappad eller?

??

Mekonomen??.. wink


Bärs!
3 456 Inlägg
30 oktober 2009
#129
ATM_Patrik skrev:
ATM_Patrik skrev:
Aga_Diff skrev:

eehm, är det helt tappad eller?

??

Mekonomen??.. wink

Bra där... roll

Garaget.org peakade 2008.

One Man Clan
4 287 Inlägg
30 oktober 2009
#130
Aga_Diff skrev:
ATM_Patrik skrev:
ATM_Patrik skrev:

??

Mekonomen??.. wink

Bra där... roll

Ja autotech har kanske mappat spisen men sist jag var  i trollhättan såg jag inga maskiner man moddade motorer i så därför frågan... Tappad själv?


4 001 Inlägg
31 oktober 2009
#131
nu börjar siffrorna närma sig det man hade i F1 turbo på mitten av 80-talet wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Bärs!
3 456 Inlägg
31 oktober 2009
#132
Xuri skrev:
Aga_Diff skrev:
ATM_Patrik skrev:

Mekonomen??.. wink

Bra där... roll

Ja autotech har kanske mappat spisen men sist jag var  i trollhättan såg jag inga maskiner man moddade motorer i så därför frågan... Tappad själv?


"inga maskiner man moddade motorer i"

Så det är färdiga maskiner man lägger in motorer i som sedan moddar motorer i?

Frågan är ju vem som är tappad.

Åter till frågan jag ställde i sambande med min frågan om du var tappad:
Och om inte Autotech har byggt motorn, på vilket sätt har dom då höjt ribban?
I att mappa? lol

Garaget.org peakade 2008.

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#133
Kära nån...

Är det så svårt att hålla sig till ämnet.    Vad skulle man behöva för maskiner för att bygga en motor likt denna?  för inte menar du att man skall gräva upp malm från mossen på bakgården för att sedan smida fram järn som man sedan bearbetar till råämnen som man sedan svarvar och slipar kamaxlar av?  Nä förmodligen inte.

Om vi då utgår ifrån att man köper in delar efter egen ritning och skruvar ihop dem så är vi närmare sanningen. Och visst finns det verktyg och maskiner nog för att skruva ihop en motor, bygga insug och kollpa insprutningssystem på plats in house.  Så nog går det att bygga stabila puffror hos Autotech.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

225 Inlägg
31 oktober 2009
#134
finns det några uppgifter om motorn? verkar ju grymt....hur går det för dig torpis och ström?

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
#135
mbfidde skrev:
finns det några uppgifter om motorn? verkar ju grymt....hur går det för dig torpis och ström?

Ja, klart det finns uppgifter.    Konceptet liknar mitt väldigt mycket, men värre kammar och större turbo eftersom effektmålet är fyrsiffrigt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

29 Inlägg
31 oktober 2009
#136
Aga_Diff skrev:
Xuri skrev:
Aga_Diff skrev:

Bra där... roll

Ja autotech har kanske mappat spisen men sist jag var  i trollhättan såg jag inga maskiner man moddade motorer i så därför frågan... Tappad själv?


"inga maskiner man moddade motorer i"

Så det är färdiga maskiner man lägger in motorer i som sedan moddar motorer i?

Frågan är ju vem som är tappad.

Åter till frågan jag ställde i sambande med min frågan om du var tappad:
Och om inte Autotech har byggt motorn, på vilket sätt har dom då höjt ribban?
I att mappa? lol

Var ligger ribban för dina byggen??


224 Inlägg
31 oktober 2009
#137
mbfidde skrev:
finns det några uppgifter om motorn? verkar ju grymt....hur går det för dig torpis och ström?

Jodå går fint, men just nu är det ingen panik när det närmar sig vinter och snö smile
men jag och torpis har liknande byggen, lite annan turbo och en liten aning skillnad på kammar och ventiler, annars är det i princip samma. smile

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
502 Inlägg
31 oktober 2009
#139
coolt att man lyckats pressa ur så mycket effekt, iofs byter man väl till kraftigare foder om jag förstått det rätt, då är det ju inte jättemycket av orginalmotorns begränsningar som spelar in längre, för kolvar, stakar, kammar osv lär ju inte vara direkt orginal heller wink

men så är det ju med alublock man ska plocka massa effekt ur

håller själv på och planerar ett T5 projekt så det är jäkla kul att se att det går att pressa ur ordentligt med effekt ur volvos vitmotorer big_smile

Supraman
2 300 Inlägg
31 oktober 2009
#140
Får man fråga hur effektregistret är på denna motor?
Är det brett? smalt? ligger högt eller lågt? när börjar motorn leva?
Är den mappad för att va användbar även i vardagen eller bara för max effekt?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.


Sök