jag stör mig på:
1* Folk som kör mitt i vägen 20-30 km/h under hastighetsgränsen (är i 99% av fallen gamlingar).
2* Cyklister som: cyklar i bredd, cyklar rätt över vägen på övergångställen trots väjningspliktbs OBS de har endast förtur på upphöjda cykelöverfarter, och om bilen svänger av vägen och korsar cykelbanan. cyklar utan reflex och ljusen vid mörker (Jag e också cyklist men jag kan med rent hjärta säga att jag följer reglerna).
3* Personer/cyklar som går/åker i bredd på vägarna.
4* Folk i "LYX"bilar som tror bilen blinkar av sig själv när de ska svänga (visst e bilarna moderna men inte så moderna).
5* Folk som inte kan trafikregler och skyltar, t.ex har varit nära på att bli påkörd i sidan 2 ggr av när dem åkte rätt ut på e20 vid GÖTENE trots de hade STOPPPLIKT, träffat flera som inte kan högerregeln ens.
6* Skejtar Skitungarna hemma som tror de äger vägen. Brukar skrämma dem för de ska inte vara på en trafikerad väg med sina rails o hopp.
7* Gamlingar som slirar på kopplingen ända upp i 50 km/h (jo jag har mött såna).
8* såna som inte blinkar ut ur rondeller.
9* Bilar med trasigt halvljus. Ok på nyare bilar är det jobbigt att fixa lyset men ändå...
10* Såna som gör vänstersväng på vägar där hastigheten är över 50 Km/h fastän det är trafik bakom.
11* Stör mig lite när lastbilar kör om bilar och bilister på 90 vägar. De får ju inte ens färdas i 90.
(Såvidare det inte e utan något påkopplat och är motorväg).
12* Det allt sämre väglag som breder ut sig på vägarna.
Ps Det där med att vissa stör sig på mopedister som inte håller sig på cykelvägar kan jag säga att om det e en eu-moppe så får den inte vara på cykelväg då eu-mopeder är i princip som Långsamtgående motorcyklar.
Senast redigerat av Seth (4 oktober 2008)
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra