3710
Sök

Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

3 354 Inlägg
15 september 2008
jag stör mig på:
1* Folk som kör mitt i vägen 20-30 km/h under hastighetsgränsen (är i 99% av fallen gamlingar).

2* Cyklister som: cyklar i bredd, cyklar rätt över vägen på övergångställen trots väjningspliktbs OBS de har endast förtur på upphöjda cykelöverfarter, och om bilen svänger av vägen och korsar cykelbanan. cyklar utan reflex och ljusen vid mörker (Jag e också cyklist men jag kan med rent hjärta säga att jag följer reglerna).

3* Personer/cyklar som går/åker i bredd på vägarna.

4* Folk i "LYX"bilar som tror bilen blinkar av sig själv när de ska svänga (visst e bilarna moderna men inte så moderna).

5* Folk som inte kan trafikregler och skyltar, t.ex har varit nära på att bli påkörd i sidan 2 ggr av när dem åkte rätt ut på e20 vid GÖTENE trots de hade STOPPPLIKT, träffat flera som inte kan högerregeln ens.

6* Skejtar Skitungarna hemma som tror de äger vägen. Brukar skrämma dem för de ska inte vara på en trafikerad väg med sina rails o hopp.

7* Gamlingar som slirar på kopplingen ända upp i 50 km/h (jo jag har mött såna).

8* såna som inte blinkar ut ur rondeller.

9* Bilar med trasigt halvljus. Ok på nyare bilar är det jobbigt att fixa lyset men ändå...

10* Såna som gör vänstersväng på vägar där hastigheten är över 50 Km/h fastän det är trafik bakom.

11* Stör mig lite när lastbilar kör om bilar och bilister på 90 vägar. De får ju inte ens färdas i 90.
(Såvidare det inte e utan något påkopplat och är motorväg).

12* Det allt sämre väglag som breder ut sig på vägarna.

Ps Det där med att vissa stör sig på mopedister som inte håller sig på cykelvägar kan jag säga att om det e en eu-moppe så får den inte vara på cykelväg då eu-mopeder är i princip som Långsamtgående motorcyklar.
Senast redigerat av Seth (4 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

14 Inlägg
16 september 2008
1. Folk som håller till höger när de ska svänga vänster och tvärtom.

2. Folk med "skitbilar" med  japsdämp och JÄTTEVINGE.

3. Tävlingscyklister.

4. Folk som inte kan hålla 30 vid skolor.

och massa massa mer, listan har inget slut.
Senast redigerat av Rickard666 (16 september 2008)

73 Inlägg
19 september 2008
Utveckla gärna 'tävlingscyklister' Rickard666

1 585 Inlägg
19 september 2008
Något som retar mig är folk som kör i 20km/h när det är 50km/h. Hur man kan göra det bättre. Ja om du knappt kan gå borde du inte få köra bil. (Tänker på gammlingar.) Och sen stör jag mig på bönder som kör med sina traktorer lite överallt just när det är som mest bilar ute ex kl 16.
Stör mig även på idioter som har gett sig fan på att ingen ska köra om en. Som ligger mitt i vägen i 90km/h på en 90 väg. Vägrar att gå åt sidan. Och när man sen ska köra om börjar dom gasa. Vilket oftast slutar med att man kör väldigt fort. Finns mycket som stör mig i trafiken haha:P
Senast redigerat av Jolle87 (19 september 2008)

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 september 2008
Jolle87 skrev:
Något som retar mig är folk som kör i 20km/h när det är 50km/h. Hur man kan göra det bättre. Ja om du knappt kan gå borde du inte få köra bil. (Tänker på gammlingar.) Och sen stör jag mig på bönder som kör med sina traktorer lite överallt just när det är som mest bilar ute ex kl 16. Finns mycket som stör mig i trafiken haha:P

Det är ju då det är som roligast att komma brummande med lille traktorn och så totalt 24meter vagn bakefter! big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
19 september 2008
folk med en massa kjolar och skit på som tror att bilen är låg och bromsar för minsta håla i vägen...och sen såna där stresade plast bögar som ska så jävla bråtom överallt och tutta oavbrutet och tro att man ska flytta på sig....ö

hellre pallbocks kung än trailer queen

9 108 Inlägg
19 september 2008
Hittade den här bilden i Slitz och tog en bild, ett bevis på hur dålig självinsikt folk har som retar sig på saker i trafiken:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/462776_g1nc20.jpg

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
19 september 2008
TurbOla skrev:
Jolle87 skrev:
Något som retar mig är folk som kör i 20km/h när det är 50km/h. Hur man kan göra det bättre. Ja om du knappt kan gå borde du inte få köra bil. (Tänker på gammlingar.) Och sen stör jag mig på bönder som kör med sina traktorer lite överallt just när det är som mest bilar ute ex kl 16. Finns mycket som stör mig i trafiken haha:P

Det är ju då det är som roligast att komma brummande med lille traktorn och så totalt 24meter vagn bakefter! big_smile

Ja typ 2-3kärror med 10-12rundbalar på varje... utan spännband över dom wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
19 september 2008
well, ganska roligt o läsa vad folk stör sig på. Min lista innefattar de flesta av era synpunkter

1. Volvo gammal modell med 2 meters hög jättevinge med japsdämpare o frontkjol samt ett bassystem som kan få en månbas att vibrera, varav föraren ofta spelar hiphop/ Dunka dunka version av en rosa helikopter. Har kepsen som ett flagskepp på huvudet och står o hånglar med sin 14 åriga tjej som nyss har lärt sig dra munblåss.

2. Aphuvuden som kör om lastbilar i ca 90-100 på en motorväg... fan vad störigt det är att ligga bakom dem, när det enda man vill är dra ner fanskapet i trean o flyga om. (oansvarigt jag vet, moralkärringar ni är välkomna att maila mig på skjutdigsjälv@giveashithotmail.com)

3. Ganska lika förgående punkt.. lastbilar som kör om en annan lastbil i uppförsbacke, också roligt

4. Mig själv som sitter o skriver en sån här lista.

5. Alla andra som sitter o skriver en likadan.

6. Snorungar o cycklister som bara är i vägen, man borde ha en deathrace bil med diverse vapen sågar o pansar och köra "carmageddon" genom hela staden för att utrota alla sina problem i trafiken.

7. mogna personer med för mkt fantasi och energi att skriva så här smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

597 Inlägg
19 september 2008
Folk som kör om en i ex: ca 91km/h när man själv kör 90km/h dessa "omkörningar" tar 5min att genomföra till vilken nytta o sedan när man vill köra om dem så byter de inte fil utan håller sina jävla 91km/h heeeeeela vägen...

Fotgängare som inte vet när de skall korsa och inte korsa gatan

folk som inte använder blinkers i rondeller när det behövs...

Idioter med dåliga högtalare som spelar musiken för högt med neddragen rutan även fast det regnar

Folk med e36or m japsdämpare som står o gasar skiten ur bilen vid rödljus för att det är så tufffffft även fast de har den minsta motorn man kunnde köpa.... obs kritiserar inte e36orna men de flesta jag ser som gör ovanstående brukar köra e36or

Folk som inte kan hitta dragläget vid backe utan låter bilen rulla bakåt 20m....

Ja listan är för låååååång för att få plats på denna tråd tongue
Senast redigerat av PlatinumRacing (19 september 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 september 2008
Smedhult skrev:
Folk me bilar fulla i plastkjolar o skit o sneddar över fartgupp när biljävel är lika hög som original. 

Folk med bmw som tror att dom är tuffa och mer värda än alla andra bara för att just dom sålt tillräckligt me pizza eller tagit ett lån.

Folk som konstant ska klaga på volvo (särskilt äldre modellerna). RISIG MEN BETALD är de bästa man kan säga i de sammanhanget.

Hur kan man störa sig på att folk har plast på bilen och kör en dyrare bil undrar jag...eyes on the road?
Senast redigerat av Mortalis (19 september 2008)

Muttley
19 september 2008
massa grejjer ni stör er på ju som faktiskt inte har så mycket med trafiken att göra smile, vad har kjolpaket och vingar överhuvudtaget med just precis trafik och göra???

jag stör mig skitmycket på bilister som vill nosa i röven på en när man kör hoj, (när man ligger lagligt). sen att de tittar ser mig och sen kör ut framför mig.

sen var de någon man körde om för någon vecka sen med hoj, så bländar de en :S mitt på natten, typ hur smart får man vara haha.

4 001 Inlägg
19 september 2008
jag tycker att jag är den enda som kan köra bil och stör mig på alla andra i trafiken därför tänker jag skaffa mig en "Bosse"-fil  lollollol

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Muttley
19 september 2008
Mortalis skrev:
Smedhult skrev:
Folk me bilar fulla i plastkjolar o skit o sneddar över fartgupp när biljävel är lika hög som original. 

Folk med bmw som tror att dom är tuffa och mer värda än alla andra bara för att just dom sålt tillräckligt me pizza eller tagit ett lån.

Folk som konstant ska klaga på volvo (särskilt äldre modellerna). RISIG MEN BETALD är de bästa man kan säga i de sammanhanget.

Hur kan man störa sig på att folk har plast på bilen och kör en dyrare bil undrar jag...eyes on the road?

för de är antagligen avundsjuka eller något sådant smile. kan ju inte vara något annat helt enkelt.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
19 september 2008
Jag stör mig på folk som inte kan svänga som folk, utan ska dom in på en gata till höger måste dom ligga så långt till vänster det går först, som om dom hade ett osynligt släp som ska med runt.

Stör mig på folk som inte kan accelerera när det blir fritt/grönt. Fisa iväg så sakta de bara går, kom loss.

Stör mig på folk som inte har vett att använda blinkers. Vissa är "jätteduktiga" och slår igång den samtidigt som dom svänger på ratten.. Lite sent påtänkt..

Stör mig på alla som kör med dimbakljuset tänt - vakna?

Stör mig på alla som har feljusterade halvljus som bländar (tyvärr MÅNGA!)

Stör mig på alla som kör (för) sakta när det är en fil, för att sen köra (för) fort när det är 2 filer, på 2+1  väg.. Också många !!!

mm mm mm... hornen växer ut.. wink

/Mattias

Avstängd
962 Inlägg
21 september 2008
Smedhult skrev:
tkd_rille skrev:
Mortalis skrev:

för de är antagligen avundsjuka eller något sådant smile. kan ju inte vara något annat helt enkelt.

inte så värst avundsjuk på plastbilar;)

Är dom för snabba för dig kanske?

2 283 Inlägg
21 september 2008
Stör mig på äckliga kärringar som kör impulsivt...

Var en igår som svängde in framför mig i en rondell höll på att klippa henne i sidan som tur var han man bromsa.
Kör efter kräket och berättar för henne vilket jävla äckel hon är som inte öppnar ögonen.
Berätta att vi nyss satt på delar på bilen för en go peng och vill helst inte ha i sönder det nu.

Då frågade hon: Vadå för några delar?
Det enda jag svara var: Sluta kolla genom brun-ögat din kuksugare så ser du.

Älskar att göra folk arga smile

R.I.P. Michael Jackson!

Avstängd
962 Inlägg
21 september 2008
Pikey skrev:

Var en igår som svängde in framför mig i en rondell höll på att klippa henne i sidan som tur var han man bromsa.
Kör efter kräket och berättar för henne vilket jävla äckel hon är som inte öppnar ögonen.
Berätta att vi nyss satt på delar på bilen för en go peng och vill helst inte ha i sönder det nu.

Hahahahahahaha, jag älskar dig! lol

Muttley
21 september 2008
Pikey skrev:

du beter dig som en 3 åring i trafiken smile kul vi har sådana. hoppas du gör fel någon gång mot några argsinta grova stora killar med rakat huvud och stort bocka skägg och stora skinnvästar smile

men seriöst. så säger man inte av respekt. räcker med att man säger till snällt så man märker ut så blir de extra nogranna sen.

Muttley
21 september 2008
Smedhult skrev:
tkd_rille skrev:
Mortalis skrev:

inte så värst avundsjuk på plastbilar;)

något speciellt är de ju när folk klagar på kjolpaket och sådant som ägaren till bilen tycker om, de som kör bilen skiter väl totalt i vad alla andra tycker ?. tycker de var löjligt att påpeka att man hatar kjolpaket och sådant i TRAFIKEN. men nu handla nog denna tråden om vad man inte gillade i trafiken alltså andras körsätt ?

Sök