4860
Sök

Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

Muttley
4 oktober 2008
Sokrates skrev:
gamlingen skrev:
Inte undra på att det blir köer i rondeller när alla står å väntar på varandra,, Använd högerblink.. det blir inte så myclet slitage på lampan som så många verkar tro

Nu pratade vi vänsterblink som är för amatörer,,,,

/Tommy.

bra du är vaken tommy, jag missade det smile.  vänsterblink är för 18 åriga flickor som är livrädda för att sitta själva i en stor bil utan mamma eller pappa smile

1 963 Inlägg
4 oktober 2008
tkd_rille skrev:
Felax skrev:
tkd_rille skrev:

men om alla hade blinkat höger vid sin utfart så hade ju alla vetat om det också, jag blinka bara höger där jag ska ut och i små rondeller där de bara ä en fil i blinkar jag vänster för att idioter som inte kan reglerna kör rätt ut framför en

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

säger som han som han svara före, bli rappare med koppling och gas, eller skaffa automat och trö på så du hinner ut. folk ligger inte i 100 blås i en rondell :S   gnällkärring.

jag står fast vid detta då jag lärt mig de både vid B kort och A kortet som jag tog i juni att man enbart behöver blinka höger vid din utfart och man kan blinka vänster om man vill.

du har fel och jag har rätt. våga mer i trafiken, de är pga sådana som inte vågar stampa ner gasen lite att vi har sådana jävla köer ibland wink

ja gasar tro mig. annars hade jag köpt en slö bil. jag hinner ut i rondeller tro mig. jag är ingen gnällkärring.
MEN fortfarande det här med att de blir köer o de är verkligen inte mitt fel om de blir de för jag kör som jag skrev rätt ut i rondellen och om någon tönt tutar stannar jag och pekar finger!
ja du har rätt angående vad lagen säger o ja har inte sagt nåt annat. har jag FEL i att jag tycker de är idiotiskt att inte visa var man ska eller? förstår inte hur jag kan ha FEL i det?

Men are not born - Men are made

1 963 Inlägg
4 oktober 2008
tkd_rille skrev:
Sokrates skrev:
gamlingen skrev:
Inte undra på att det blir köer i rondeller när alla står å väntar på varandra,, Använd högerblink.. det blir inte så myclet slitage på lampan som så många verkar tro

/Tommy.

bra du är vaken tommy, jag missade det smile.  vänsterblink är för 18 åriga flickor som är livrädda för att sitta själva i en stor bil utan mamma eller pappa smile

Förklara ja vill så gärna veta va de har o göra med att man är rädd. Ja förstår verkligen inte hur ni resonerar..
att inte blinka är för nötter och såna som inte har blinkers säger jag då

5 198 Inlägg
4 oktober 2008
Sokrates skrev:
gamlingen skrev:

/Tommy.

Visserligen.. men nån skrev nåt om att folk inte blinkar alls... skit i vänsterblink..  vänster blink använder ma när man svänger av vägen till vänster.. vilket man inte brukar göra i rondell.. där följer man vägen tills man svänger av.... till höger

435 Inlägg
4 oktober 2008
hade alla kört 200sx (S13) skulle det vara lugnt för har man en sån bil är alla andra 200:a förare så trevliga och blinkar med pop-up lysena big_smile

No risk, No reward

Down n`out
514 Inlägg
4 oktober 2008
Turbomatte skrev:
Alla SAAB-raggare som envisas med att ha dimljus på jämt och ständigt, vilket ska tydligen vara skitballt!...............NOT!

Och folk som ej kan gasa vid rödljus, motorvägs påfarter, in i rondeller osv utan tror att dom är helt solo i trafiken.

ser oftare 740 raggare med dimljusen på

Down n`out

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
4 oktober 2008
Såna som ligger 0,5 meter bakom, spelar ingen roll om de är landsväg elr inne i ett sammhälle.

Ett tillfälle som jag höll på att bli galen på.

Jag och två kompisar är påväg hem till den ena för att spela lite poker. När vi har ca.2,5 mil kvar så kommer det en Audi å lägger sig så nära att om jag hade nuddat bromsen i 0,5 sek så hade han kört in i oss. Och så klart så har han 5 extraljus som han var tvungen att slå på så man inte ser nått alls, efter kanske 40 sek så slår han av dom. Sen slår han på och av dom lite då å då.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

huh?
10 427 Inlägg
4 oktober 2008
gamlingen skrev:
Sokrates skrev:
gamlingen skrev:

/Tommy.

Visserligen.. men nån skrev nåt om att folk inte blinkar alls... skit i vänsterblink..  vänster blink använder ma när man svänger av vägen till vänster.. vilket man inte brukar göra i rondell.. där följer man vägen tills man svänger av.... till höger

Vänsterblink är bra grejer, blir bättre flyt genom rondeller om alla har någorlunda koll på vart folk ska.

1 963 Inlägg
4 oktober 2008
steifan skrev:
gamlingen skrev:
Sokrates skrev:

/Tommy.

Vänsterblink är bra grejer, blir bättre flyt genom rondeller om alla har någorlunda koll på vart folk ska.

precis exakt så jag tänker, spelar ju ingen roll om de inte är lag på att blinka vänster. Men flytet blir ju sååå många gånger bättre om alla skulle göra det.

Random Hero
4 047 Inlägg
4 oktober 2008
Felax skrev:
steifan skrev:
gamlingen skrev:

precis exakt så jag tänker, spelar ju ingen roll om de inte är lag på att blinka vänster. Men flytet blir ju sååå många gånger bättre om alla skulle göra det.

de där med o blinka väster har du rätt i ! man lär sej på körskolorna att blinka vänster om man ska vänster eller vända i en rondell, men inte om man ska höger eller rakt fram, de skulle va bra om dom satte lag på de så alla rebeller som inte blinkar kunde va tysta.

tysta nu jag har talat!

Dog food lid. Backwards

Eliminator
1 441 Inlägg
4 oktober 2008
Har ju ingen som helst betydelse om de blinkar eller ej.

blinkar han vänster - antingen hinner du ut eller inte.
blinkar han inte vänster - antingen hinner du ut eller inte.
Då har jag kört bil sen mitten av 80-talet.

Ser inget problem med det överhuvudtaget faktiskt,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

5 198 Inlägg
4 oktober 2008
Äsch.. enkelt med rondell körning.. blinkar man inte så ska man följa vägen.. högerblink.. man svänger av.. men sen att  det finns idioter som inte blinkar alls,, det är en annan historia..

73 Inlägg
4 oktober 2008
Cyklister i bredd... man kan inte köra om dem inte över dem.

De som inte blinkar... jag Kunde ha kört om jag visste att ni skulle svänga!

De som inte kan hålla jämn hastighet... hoppa för fan inte jämnfota på gasen!

Master of the obvious
636 Inlägg
4 oktober 2008
personer som inte ser än när ma kommer på motorcykel, vilket kan göra en riktigt skitis när dom kör ut rakt framför än.... tänk på detta, säkert många som här också som trott det vart en seg liten sketen 30 moppe...
Snälla stanna en sekund till och kolla en extra gång innan ni kör ut om ni tror det är en moppe.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

73 Inlägg
4 oktober 2008
Jag hatar moppar som ser ut som motorcyklar... de ser ut som de kommer i 110 men man måste vänta fem minuter för att de ska sega sig förbi i 50 med ett öronskärande ljud. Ett nostalgiskt ljud, men ändå irriterande.

Trucker
234 Inlägg
4 oktober 2008
Idiot omkörningar.

Går ner 10km/h innan fartkameran.

Folk som inte går ut i vägrenen när vi Lastbilschaufförer vill köra förbi.

Folk som ökar farten när man kör om. (Dödsstraff på sådana)

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

Herr
285 Inlägg
4 oktober 2008
Folk som legat bakom en viss tid och får en lucka i mötande fil, kör om för att 300m (typ) svänga av vägen. vad var det för vits med det?

Alla felinställda trafikljus och felbyggda korsningar som är så pass underdimensionerade att man måste stanna för grönt ljus! Skitirriterande. (Korsningen Hågelbyleden/Dalvägen-Huddingevägen bl.a.)

Herr
285 Inlägg
4 oktober 2008
Rödljus, bygg cirkulationsplatser istället = Inga dödsolyckor pga låg fart.

73 Inlägg
4 oktober 2008
Inte fler rondeller... Gör rödljus till rekomendationer istället bara^^

Herr
285 Inlägg
4 oktober 2008
fler sådana CIRKULATIONSPLATSER.
http://www.seanyboy.co.uk/images/roundabout.jpg

Sök