2308
Sök

Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
5 oktober 2008
Sokrates skrev:
Värre är väl idioter som kör genom 2 filiga rondeller och genar ytter/inner/ytterfil.
För att få rakare spår,,,,

/Tommy.

Jag kör så, fast endast om jag vet att ingen annan bil är i närheten. tongue

Irriterar mig som f*n på slipstreamer´s, de ska spara bensin genom att ligga tätt intill. Dessutom så tappar jag koncentrationen. mad

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

5 198 Inlägg
5 oktober 2008
Dåliga bilförare tappar koncentrationen pga  bilförare

249 Inlägg
5 oktober 2008
Blir mest irriterad på fyllon, för dom kan ofta inte hålla jämn hastighet och dom har heller inte koll på vilken hastighet som gäller, och man vet inte om man ska köra om för att dom vinglar så in i helvete.

Pensionärer och småbarnsföräldrar (som är mer förälder än förare) kör nästan lika illa som fyllon.

355 Inlägg
5 oktober 2008
stör mig väldigt mkt på folk som tror att dom inte bländar en när dom liger bakom med massa extralysen med helyset på ..

3 650 Inlägg
5 oktober 2008
85an skrev:
Blir mest irriterad på fyllon, för dom kan ofta inte hålla jämn hastighet och dom har heller inte koll på vilken hastighet som gäller, och man vet inte om man ska köra om för att dom vinglar så in i helvete.

Pensionärer och småbarnsföräldrar (som är mer förälder än förare) kör nästan lika illa som fyllon.

okej?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
tkd_rille skrev:
TenZer skrev:
Sådana som ger tusan i att tacka när man går ut i vägrenen för att underlätta omkörningar (speciellt taxichaffisar) samt dom som ligger kvar mitt i vägen fast man ligger så långt till vänster det bara går...

varför ska man tacka ? är de så att du vill gå ut i vägrenen och släppa förbi någon så är de ju du som gör det. de stör ju inte din vardag senare.   man har ingen plikt att köra ut i vägrenen om du vill köra om.

själv brukar jag om någon vill köra om, lägga mig så nära linjen till höger men jag kör ALDRIG ut i vägrenen, vill folk om får de använda lite gas.

och på hoj flyttar jag inte mig nånting knappt för att då tror folk man är en liten moped. då ligger jag långt ut på vägen.

Visst måste man inte tacka, men när jag anstränger mig för att underlätta för bakomvarande så kan ett litet tack vara på sin platts?
Senast redigerat av TenZer (5 oktober 2008)

Rock'n Roll

Muttley
5 oktober 2008
TenZer skrev:
tkd_rille skrev:
TenZer skrev:
Sådana som ger tusan i att tacka när man går ut i vägrenen för att underlätta omkörningar (speciellt taxichaffisar) samt dom som ligger kvar mitt i vägen fast man ligger så långt till vänster det bara går...

varför ska man tacka ? är de så att du vill gå ut i vägrenen och släppa förbi någon så är de ju du som gör det. de stör ju inte din vardag senare.   man har ingen plikt att köra ut i vägrenen om du vill köra om.

själv brukar jag om någon vill köra om, lägga mig så nära linjen till höger men jag kör ALDRIG ut i vägrenen, vill folk om får de använda lite gas.

och på hoj flyttar jag inte mig nånting knappt för att då tror folk man är en liten moped. då ligger jag långt ut på vägen.

Visst måste man inte tacka, men när jag anstränger mig för att underlätta för bakomvarande så kan ett litet tack vara på sin platts?

sen är de inte så många heller som vet om att de är ett tack när man blinkar på de viset heller wink.   om de är riktit snälla brukar man blinka för de,  men de är ju inget att bli sur över heller.. smile

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
5 oktober 2008
gamlingen skrev:

Så du skulle inte tappa koncentrationen om en annan bilförare ligger 5cm bakom dig i 90-110km/h ?

riiight...roll

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

7 274 Inlägg
5 oktober 2008
anderssonboy skrev:
stör mig väldigt mkt på folk som tror att dom inte bländar en när dom liger bakom med massa extralysen med helyset på ..

Oja, grymt jobbigt!
Bländar nå fruktansvärt!
Men får man en sån bakom sig så kanske man själv "glömmer" att stänga av sina när denna person kör om.
Tror den personen tänker till igen efter att han har gjort så mot en lastbil wink

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
5 oktober 2008
här uppe i skellefteå verkar dom flesta inte veta vad blinkers innebär,vilket är riktigt störande, så efter ett tag skiter man själv i att använda dom därför man är less.

5 198 Inlägg
5 oktober 2008
supersupra87 skrev:
gamlingen skrev:

Så du skulle inte tappa koncentrationen om en annan bilförare ligger 5cm bakom dig i 90-110km/h ?

riiight...roll

Varför skulle jag det.. det jag gör då är att tända bromsljuset,,, då hamnar dom längre bak.. men inte tappar jag koncentrationen för det.

huh?
10 427 Inlägg
5 oktober 2008
Sokrates skrev:
Har ju ingen som helst betydelse om de blinkar eller ej.

blinkar han vänster - antingen hinner du ut eller inte.
blinkar han inte vänster - antingen hinner du ut eller inte.
Då har jag kört bil sen mitten av 80-talet.

Ser inget problem med det överhuvudtaget faktiskt,,,

/Tommy.

I två-filiga rondeller så är det mycket lättare att komma ut i rondellen om bilar
inne i rondellen blinkar vänster om dom ska runt ett halvt varv till. Vet du
det så kan man hålla sig i högerfilen och svänga direkt höger eftersom att du
vet/tror att föraren håller sig i den inre filen och ska runt lite till.
Istället för att vänta med bilen så är det bara att gasa på smile

Eliminator
1 441 Inlägg
5 oktober 2008
Men,, om du skall ut ur en rondell och ligger i inner eller ytterfil skall du blinka höger precis efter du passera föregående utfart, så det problemet finns inte heller.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

1 237 Inlägg
5 oktober 2008
folk som kommer emotkörande typ mitt på vägen på smala vägar och tvingar en att köra upp på trottoarkanten och skrapa fälgarna. de borde skjutas...

Muttley
5 oktober 2008
supersupra87 skrev:
gamlingen skrev:

riiight...roll

satan då har du en riktigt seriöst duktig bilförare om de ligger så nära utan att slå i dig.

så länge man sköter sitt och de sköter sitt ? varför då tappa sin egna koncentration? du kan tända bromsljuset istället om du stör dig.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
5 oktober 2008
tkd_rille skrev:
supersupra87 skrev:
gamlingen skrev:

riiight...roll

satan då har du en riktigt seriöst duktig bilförare om de ligger så nära utan att slå i dig.

så länge man sköter sitt och de sköter sitt ? varför då tappa sin egna koncentration? du kan tända bromsljuset istället om du stör dig.

Jag brukar sätta ena foten på bromsen (utan att faktist bromsa utan håller samma hastighet) när bilarna ligger ibland så jävligt nära som en meter bakom.
Hur dum ihuvet får man bli?
Då iallafall så bromsar dom in när dom ser mina bromslampor, sen innan man vet ordet av så ligger dom där igen och total skiter i mina bromsljus, då kan dom väl köra om då för i helvete!
Jag vill inte köra på något eller ännu mindre någon bara för ett äckel bakom inte vet att man ska hålla avståndet mad

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

16 197 Inlägg
5 oktober 2008
Robban_89 skrev:
tkd_rille skrev:
supersupra87 skrev:

riiight...roll

Jag brukar sätta ena foten på bromsen (utan att faktist bromsa utan håller samma hastighet) när bilarna ligger ibland så jävligt nära som en meter bakom.
Då iallafall så bromsar dom in när dom ser mina bromslampor, sen innan man vet ordet av så ligger dom där igen och total skiter i mina bromsljus, då kan dom väl köra om då för i helvete!
Jag vill inte köra på något eller ännu mindre någon bara för ett äckel bakom inte vet att man ska hålla avståndet mad

men ligger nån så pass nära så e de säkerligen för att dom vill att man ska flytta på sig elle öka farten.. så de e bara välja.. åk ut på väggrenen elle GASA!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
5 oktober 2008
evilaudio skrev:
Robban_89 skrev:
tkd_rille skrev:

men ligger nån så pass nära så e de säkerligen för att dom vill att man ska flytta på sig elle öka farten.. så de e bara välja.. åk ut på väggrenen elle GASA!!!

Menade mer i tätbebyggdområde speciellt, och eftersom jag alltid ligger i den hastighet som är tillåten (aldrig under iaf!) så får DOM acceptera att jag inte tänker åka snabbare, annars ska dom inte ha körkort idioterna!
Har hänt flera gånger (speciellt under nattetider) att man rätt plötsligt får syn på någon tomte som går klädd i mörka kläder och tar förgivet att man sett dom och bara traskar ut på övergångsstället.
Har aldrig ens vart i närheten på att köra på någon under såna omständigheter, just bara om man har ett arsel bakom som nästan kört in i en, och ja då resulterar det att JAG kör över den som nu går över, fattar inte folk sånt? Är dom så jävla dumma att sånt faktist måste ske först för att dom ska ha ett hum?
Blir så jävla less på såna äckel, synd att man inte får filma folk som gör riktigt korkade grejer och få dom körkortslösa...

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

plattsättare!
804 Inlägg
5 oktober 2008
jag hatar personer som ligger i omkörningsfil hela tiden tills det blir enkel filit igen så man inte kommer om för man vågar ju inte heller dra dom på innern det stör mig nått så in i förbannat mycket
Senast redigerat av Blomsterberg (5 oktober 2008)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Muttley
6 oktober 2008
Robban_89 skrev:
tkd_rille skrev:
supersupra87 skrev:

riiight...roll

om de då inte ger ett större avstånd så saktar man ner lite i någon kilometer smile sen upp i hastighet igen, enbart för att jävlas med idioten som ligger och tittar in din fina bil.

Sök