2860
Sök

Snälla poliser:)?

fotointresserad
2 307 Inlägg
11 juni 2008
Har bara blivit stoppad av polisen en gång och fick nån trevlig flicka som ville att jag skulle blåsa =P

Däremot hade kompisen en väldig tur en kväll när vi var ute förra våren. Var ett gäng som var ute och åkte runt lite och lekte lite lätt och ena kompisen ville testa rasta sin Evo lite som han nyss hade plockat ut ur garaget så begav oss iväg till Bilprovningen och parkerar våra bilar medans han sätter igång och snurrar för fullt. När han snurrat klart glider han igenom rökmolnet och ställer sig framför oss samtidigt som det kommer en polisbil genom röken strax bakom.

Ur kliver en tjej som börjar skrika en massa och kliver fram till sidan av Evon varpå han vevar ner den rutan och hon böjer sig ner och skriker att hon vill ha körkort och så vidare innan hon inser att bilen är högerstyrd och att hon står och skriker åt passageraren varpå vi andra som stog och kollade på brister ut i skratt. Sen härjar hon på om prövotid och böter osv samtidigt som dom får ett till larm om att det är bilar och sladdar på parkeringen på bilprovningen, hehe =P Men snäll som dom var så slapp han nån form av böter om han lovade att inte göra så nå mer. Han hade verkligen tur, dels för vad han gjorde samt med tanke på att bilen inte såg så fin ut och saknade en massa som front, blinkers osv då den nyss kommit ur garaget =P

Nån timme senare stötte vi på dom igen efter att polarn jag åkte med sladdat av vägen i en rondell med sin 200sx =P Men dom brydde sig inte så mkt om det utan ville bara kolla så att vi inte gjorde illa oss och åkte sen vidare
Senast redigerat av Norde (11 juni 2008)

Grävmaskinist
216 Inlägg
11 juni 2008
Vill man träffa snälla poliser ska man åka till london, fan va snälla och trevliga dom är, hjälper alltid till!
Till skillnad ifrån våra, man kan ju tro att 90% har alvarliga förstoppnings problem.... XD

Avstängd
1 266 Inlägg
11 juni 2008
Ja jag fick bara 1500 i böter ´när jag åkte med en avställd/obesiktad/oskattad/ oförsäkrad bil, ett riktigt ruckel till bil...dom frågade hur mycket jag köpte den för..jag svarade 1500:- då börja alla 3 poliser och skratta och sa "haha lika mycket som du kommer få i böter nu"
sen inan dom åkte iväg kom en snut fram och viskade till mig "ser vi dig igen så stannar vi dig inte, men tänk på att det blir dyrt om du krockar med någon anan"
jag sa bara "hehe ok" sen drog dom smile och jag med big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

6 Inlägg
11 juni 2008
Hjälpte polaren att köra ner lite grejer till Norrköping med firmabilen och släp. På vägen hem ligger jag o kör i 140km/h (lagligt med släp 80km/h), ser att en bil med xenonljus närmar sej väldigt fort så jag släpper gasen och lägger mej i 80km/h. Bilen lägger sej 20 meter bakom oss ungefär och ligger där i 5 minuter(hjärtat dunkade rätt bra då, då man visste att man skulle bli av med körkortet). Efter ett tag tröttnade vi o satte på varningsblinkers, då svarar dem med blåblink:P. Svänger av in på en trafikkontrollplats vid Nyköping.
Ut kliver 2 st konstaplar och frågar om jag hade bråttom och om jag visste vad maxhastigheten med släp var. Jag svarar med att jag hade hemlängtan och sa att jag visste att den låg på 80km/h.

Får blåsa medans dem kollar upp mitt körkort och sen får jag kliva in i deras bil och prata lite, varpå han säger att om jag erkänner så sänker han hastigheten till prick 100km/h. Dem hade klockat mej i 141km/h.

Jag erkände självklart för jag hade körkortet på prövotid. Så fick jag 3200:- i böter och fick behålla körkortet, var väldigt glad när jag betalade av boten:D

12 086 Inlägg
12 juni 2008
En polis släppt mig för en sak han inte borde gjort tongue Mer än så vågar jag inte säga..

En kompis körde sin obesiktade, oförsäkrade Rambler Javelin utan körkort (med sig)
Polisen, som förövrigt är samma snut som ovan smile Kommenterade bilen positivt, drog någon snabb predikan om att de är ju inte så bra att åka i bilen när den inte är påställd och föreslog att vi skulle åka hem utan en skymt av böter smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 juni 2008
Edvinoo skrev:
ja blev stoppad igår för alkotest o visa körkort, hon gick runt bilen lite ( har tonade framrutor,tonade bakljus,tonade sidoblinkers och tonade sidomarkeringsljus big_smile ) hon kollade lite börja lé o sa att de bara va att köra vidare och att hon hoppas att inte nån som kan lite mer om bilar inte stoppar mig...

sket på mig o drog vidare big_smile

lol HAHAHAHA!!!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 juni 2008
engolf skrev:
emijl skrev:
La på en 50 väg, så kom jag väl upp i 60-65 .. Så va de en polis som tog mig me laser. Men så gick den andra polisen fram till mig en kvinnlig polis då och fråga efter körkortet och så fick ja blåsa.. Så lekte jag att ja inte visste hur ja skulle blåsa i alkotestet så skratta hon och sa : Haha, jag vet om att du vet hur man ska blåsa men bara för att du verkar charmig och trevlig så slipper du böter så kör du vidare ^^..

Bara tacka o ta emot lixom! big_smile

Ps. Hon va sjukt fin den kvinnligpolisen (A)

Ja, fy fan, snygga tjejer i polisuniform är HOT:)
Fick du hennes nummer?

Dum nog så glömde jag fråga.. hmm Men jag tuta i alla fall när jag körde iväg ifrån henne (:

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 juni 2008
På senare tid har jag bara stött på trevliga poliser.. När man var runt 18-22 nånting var man ju harig så fort man såg en polisbil eller en gående polis.
Kanske är för att man kör bra mycket lugnare nu, och kör en bil som inte sticker i ögonen på dom så som dom gjorde i den åldern. tongue

Sist fick jag t.o.m beröm för bilen. Killen gick bakom bilen och kollade skattekvittot efter att jag hade blåst och visat kortet, han gick ett helt varv runt bilen. När han kom tillbaks sa han att bilen var snygg och så frågade han vad det satt för motor i.
Sen jag fick visa att det gick att växla manuellt också.
Sen säger han. Fan va coolt. Sån Opel vill jag också ha. tongue
Undrar om han köpte nån?...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
12 juni 2008
En annan rolig sak jag har varit me om är :

Jag skulle köra till hydro och tanka så tappar jag tankkortet i bilen så jag kör in på en gammal pakering, och ska ta upp de. Så när jag tar upp och ska köra ut så står det en polisbil och kollar en annan pakerad bil inne på pakering.

Så jag och flickan tittar in i polisbilen och ser att det sitter 3 poliser i en bil. Så jag och hon skrattar och kör ut långsamt.. Så när vi kommer ut på 70väg och ja ska börja gas på så tittar jag i bakspeglen och ser att .... Just de polisbilen kommer körades och blinkar som f*n, då va det att köra in till sidan och så kom den ena polisen fram till mig och frågar :

- Hörru, har du körkort?
- Ja svar : Nää..
- Polisen tittar på mig och säger : nehe ? vart är det då ? tittar skumt på mig
- Ja säger , jag har lixom glömt det där hemma och kände hur dessa böterna skulle komma nu sad

sen frågar polisen efter personnummer och vart ja bor och jag får BLÅSA som alltid >.<.. När polisen ska skriva ut böterna till mig vilket hade ju varit dessa 700 för ikke körkort med mig, så får han ett akutanfall och hoppar in i bilen med sina kollegor och kör upp sidan om mig och säger :

STICK Hem och hämta körkortet och sen vill jag inte se dig mer utan körkort .. Så bara skratta dom andra ..

Men hans minn när jag säger att jag inte har körkortet är det BÄSTA jag har sett i hela mitt liv! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

342 Inlägg
12 juni 2008
Jag har varit med om 2 gånger då polisen faktiskt varit snäll mot mej..  nu orkar jag inte skriva allt här.. men jag har det på min blogg här på gorg, så kika in där så får ni se hur snäll dom varit på mej smile

Once you go Skyline, you´ll never go back!

Sök