viken är den sämsta volvon?

Hexon
21 mars 2005 · 113 Inlägg

Snabbare skrev:
De är väl lika dåliga allihop?

Ja det var ju ett genomtänkt svar..du kör ju synerligen inte en volvo..så du vet inte vad du pratar om ..som sagt allt är en smaksak ..men statistiken vissar och som en F.D volvomekaniker så kan jag säga att V/S40 3-4 serien är kassa och sneak som jag kallar dem ..för kvaliten är inte för den svenska marknaden..och borde inte kalla sig för Volvo..men däremot S/v70.850 ja resten är enligt mig ..de bästa bilarna ...

Mvh Hexon
Volvo 240 V8 "Supercharged" (1985)
mrcelica
21 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Volvo var ju tvugna att slå sig ihop med DAF för att dom hade brist på idéer...
Resultatet.... Volvo 66, hahahahahahahahahhaaaaaaaaaaaaa

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Finnen85
21 mars 2005 · 5 Inlägg

Ja skulle säga att alla bakhjulsdrivna modeller är dom bästa man kan anwända dem som busbil på vintrarna. 240 är helt säkert den säkraste volvon som tillverkats!!!

carnageman Rallyförare
21 mars 2005 · 1 075 Inlägg

ALLA FRAMHJULSDRIVNA & AWD

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Tobben Bussmekaniker
21 mars 2005 · 31 Inlägg

340

Opel Vivaro (2014)
_Erre_
22 mars 2005 · 117 Inlägg

chrille_740 skrev:
Alla "holländare".. 340/360, 440/460, 480, S40/V40..

Håller med fullständigt

d.fagersten
23 mars 2005 · 150 Inlägg

850 är absolut ingen höjdar bil heller.. Behaglig att köra och åka i men en dålig föregångare till X70. Som är ett riktigt lyft från 850.

Men volvos bästa är väl ändå en 2/7/940GL. Men av de nyare så är det allt X70 och V70N som är bäst. Lättare att säga vilka som är bra..

Kör lite av varje ;)
mrcelica
23 mars 2005 · 1 639 Inlägg

XC90 (Mördarbilen) är också en bra kanditat

En bil som körs av idioter som tror det är status att på fin asfalt i stan framföra ett terrängfordon som när det krockar med en vanlig personbil orsakar omedelbar död för de som åker i personbilen, dessutom är den ful och dålig för miljön... FÖRBJUD SKITEN !!!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Skyracer Skyracer
23 mars 2005 · 917 Inlägg

855 R skrev:
vet ni vilken som är den sämsta volvon som byggts???

Vill nog säga Volvo 66 (och den serien 44, 55, 46) med variomatic är den sämsta.

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
carnageman Rallyförare
23 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Håller med delvis. Man borde ha en sorts tillläggs-licens för att köra dom bilarna. Vanligt att oerfarna förare med stor plånbok köper dom. Helt livsfarliga då det ofta slutar med svåra personskador och död.
Finns statistik på dessa nyare SUV-bilarna där faktiskt kvinnor är överrepresenterade i skuldfrågan om dödsfall & svårare olyckor...
Många rika gubbar väljer att köpa en SÄKER bil till sin tjej.
Men det stannar ju där också, eftersom säker för dej = osäker för mej...
Senaste jag hörde om en SUV som va inblandad i en olycka va för nån vecka sen, då prinsessan Madelene hade kört in i nån gammal tant i rondellen vid thorildsplan...

mrcelica skrev:
XC90 (Mördarbilen) är också en bra kanditat

En bil som körs av idioter som tror det är status att på fin asfalt i stan framföra ett terrängfordon som när det krockar med en vanlig personbil orsakar omedelbar död för de som åker i personbilen, dessutom är den ful och dålig för miljön... FÖRBJUD SKITEN !!!

Senast redigerat av carnageman (23 mars 2005)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
mrcelica
23 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Blev själv påkörd av ett fruntimmer för ett tag sedan, hade hon kört en XC-90 hade jag garanterat varit död nu...

Var ligger "statusen" i att köra ett stort terängfordon inne i stan på slät asfalt, när det dessutom med stor säkerhet blir dödlig utgång om man råkar köra på någon vanlig personbil.... IDIOTER säger jag...
Betala en halv miljon för en sådan bil och tro att det är status, tänk vilken "riktig" merca eller BMW man får för dom pengarna, och då snackar vi äkta status...
Tycker dom som endast kör sina SUVar inne i staden och som orsakar dödsolyckor skall dömmas för mord, för alla vet hur utgången blir vid en krock...

Senast redigerat av mrcelica (23 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
nofearsy Bilbyggare
26 mars 2005 · 225 Inlägg

Skulle bara vilja tillägga en sak till dom som säger att enbart äldre och S/V40 modellerna är holländare,  då borde dom kolla på 850 modellerna,  för min bil är då gjord där sist jag såg en [ made in ] skyllt i den ... men det kanske bara är vissa saker som e gjorda där ? eller jag kanske e helt ute o cyklar ..

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
_zigge_
26 mars 2005 · 313 Inlägg

Finns det något bra volvo? näää

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
nofearsy Bilbyggare
26 mars 2005 · 225 Inlägg

Fight_To_Valhall skrev:
Finns det något bra volvo? näää

Det är juh iaf bättre än de tyska småbilarna som vw & opel tongue
på tal om bättre,  så är volvo i största allmänhet bättre än andra smile
'*min mening*'

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
V8Rules
26 mars 2005 · 76 Inlägg

Totalt sett så är volvo en ganska bra "frakta-arslet-pryl"! Jag är själv uppe i 9(!) stycken hittils... 140,240 och 740... 3 av varje... Bästa bilen jag har haft än så länge är den 145:a -74 som jag hade under 2 års tid! Den säkraste av dom 3 är 740... Har testat på åkerrace, 740:n gjorde slarvsylta av 245:an!

__Boost__
28 mars 2005 · 2 Inlägg

det är 480in det vet jag vi har en sådan i familjen en hemsk bil!

StiggeR
7 april 2005 · 4 Inlägg

rem johan eller daf 66

mrcelica
7 april 2005 · 1 639 Inlägg

Den enda Volvo som är riktigt bra är en 244 GL-86 med original AC,servo,c-lås och ABS (!!!) Finns bara ett fåtal....

Senast redigerat av mrcelica (7 april 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
7 april 2005 · 711 Inlägg

Som jag skrev tidigare, det är lättare och utse vilken volvo är bättre av dem alla. big_smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
carnageman Rallyförare
7 april 2005 · 1 075 Inlägg

Alla felhjulsdrivna (fram) och AWD
(sunkig felhjulsdrift som pajar hela tiden & driver lite bak ifall framhjulen spinner)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang