viken är den sämsta volvon?

jos4561
21 februari 2010 · 24 Inlägg

340 med 2,0 volvo motorn är faktiskt riktigt rolig att leka med nästan 50/50 viktfördelning.
men 400 serien innan mini 850in är väl ingen höjdare

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.
KimVsWorld Mästare
21 februari 2010 · 2 947 Inlägg

BMWgrabben skrev:

_karlsson_90 skrev:
Xc90 ær den sæmsta skiten nån någonsin byggt!

Märks att du talar ur erfarenhet från XC90, med tanke på vad du har..

Om du hade tänkt lite längre så kanske tanken att han kanske jobbar som bilmek. eller att någon i hans omgivning har en, slagit dig.

Senast redigerat av KimVsWorld (21 februari 2010)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
bmx
21 februari 2010 · 7 100 Inlägg

snyggt och dra upp en 5 år gammal tråd......
nu har jag bara haft en 745:a och en 145:a,men 740 var en jävla skitbil.fulast är ju 440,480,340,850

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
sjovold Wolfman Cruisers
21 februari 2010 · 1 258 Inlägg

Tycker att volvo alldrig har byggt nån bra bil alls... (dvs alla volvo)

Senast redigerat av sjovold (21 februari 2010)

----->Strippen S2<-----

VCRACING
volvoErik
21 februari 2010 · 9 Inlägg

3 och 4 aerien är väl in te direkt nån höjdare vad ja har fått uppfattning om.
ägde en 360 en gång i tiden. den gick som ett skott å va perfekt att börna å köra på åkern med. inget köp som jag ångrar precis och den gick aldrig sönder maskinellt under min ägo.

att gammla volvo är driftsäkra kan man väl aldrig komma ifrån?
(förutsatt att man sköter dem, gör man inte de så får man skylla sig själv)

Volvo xc70 "summum" (2008)
Kesler
21 februari 2010 · 3 650 Inlägg

1,2,3,4,7,8 och 9 tongue

KimVsWorld Mästare
21 februari 2010 · 2 947 Inlägg

Kesler skrev:
1,2,3,4,7,8 och 9 tongue

Du glömde S, V och X. För att inte tala om C.

Senast redigerat av KimVsWorld (21 februari 2010)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
sand3rs
21 februari 2010 · 182 Inlägg

Helt underbart att läsa alla kommentarer från folk som hatar Volvo och som antingen gör det utifrån gamla 240 och dyl. eller själva kör runt i pizzabilar ala BMW och känner sig stolta över det (Spelar liksom ingen roll i deras värld att pizzabilen kostade 20tkr, bara det är bmw...)

Nä, skaffa ett jobb så att ni har råd att köpa en ny bil (5 år gammal bil är inte ny) och därefter kan ni klaga på c30, s40n/v50, v70II och liknande bilar. Innan dess är era åsikter meningslösa.

Men det är klart, Bmw och Audi med 15-20 år på nacken är ju bättre än en Volvo oavsett... Som sagt, skaffa ett jobb (Macken inte inräknat).

Nicklas-med-ck
21 februari 2010 · 272 Inlägg

Det finns en anledning till varför Volvo är så vanliga i Sverige. Det är därför man inte får köra fort på svenska vägar.

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
21 februari 2010 · 946 Inlägg

mrcelica skrev:
Tycker dom som endast kör sina SUVar inne i staden och som orsakar dödsolyckor skall dömmas för mord, för alla vet hur utgången blir vid en krock...

Haha! Garaget.org - din termos i gryningen. Har man lite småtråkigt en kväll är det bara att gå in på forumet här så blir man snart på gott humör. smile Du skulle kanske läsa på lite juridik, mrcelica. Se gärna BrB 3 kap 1-12§. Efter att ha läst det kan du ju fundera på hur du statiskt ska kunna tillämpa mord per automatik vid en dödsolycka med en SUV... hmm

Till topic:
Håller väl med de allra flesta här, hollhändarna är väl inga top of the line-kärror precis. 480:in kan vi väl nästan anse vara överns om tar förstaplatsen. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
sand3rs
21 februari 2010 · 182 Inlägg

Nicklas-med-ck skrev:
Det finns en anledning till varför Volvo är så vanliga i Sverige. Det är därför man inte får köra fort på svenska vägar.

...Du har en 14 år gammal 170hk bil!

Det var nåt med att kasta sten som jag skulle säga till dig.

Rquired Allmänt envis
22 februari 2010 · 12 512 Inlägg

sand3rs skrev:
Helt underbart att läsa alla kommentarer från folk som hatar Volvo och som antingen gör det utifrån gamla 240 och dyl. eller själva kör runt i pizzabilar ala BMW och känner sig stolta över det (Spelar liksom ingen roll i deras värld att pizzabilen kostade 20tkr, bara det är bmw...)

Nä, skaffa ett jobb så att ni har råd att köpa en ny bil (5 år gammal bil är inte ny) och därefter kan ni klaga på c30, s40n/v50, v70II och liknande bilar. Innan dess är era åsikter meningslösa.

Men det är klart, Bmw och Audi med 15-20 år på nacken är ju bättre än en Volvo oavsett... Som sagt, skaffa ett jobb (Macken inte inräknat).

Något av det dummaste jag läst eftersom det förutsätter att pengar köper vett och att man måste ha en fin bil om man har råd med det. Verkligheten är annorlunda!

Har själv en avsevärd summa mil i ryggen bakom ratten på diverse Volvo-hyrbilar i ryggen inom jobbet, och anser att jag därmed har belägg att nominera C30/S40/V50 i denna tråd. Inte för att det är en dålig bil i sig, utan för att det är en dålig Volvo. Vill man ha en Ford Focus köper man en sådan och får en hel del pengar över, vill man ha en riktig Volvo hoppar man över dessa modeller och upp på till exempel V70.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Nicklas-med-ck
22 februari 2010 · 272 Inlägg

sand3rs skrev:

Nicklas-med-ck skrev:
Det finns en anledning till varför Volvo är så vanliga i Sverige. Det är därför man inte får köra fort på svenska vägar.

...Du har en 14 år gammal 170hk bil!

Det var nåt med att kasta sten som jag skulle säga till dig.

Min bil går ju dock fortare än de flesta nya Volvo och den är som du sa, 14 år gammal och har 170 hk på hjulen.
Nu vill jag dock inte börja med en Volvo vs BMW diskussion.

sand3rs
22 februari 2010 · 182 Inlägg

Rquired skrev:

sand3rs skrev:
Helt underbart att läsa alla kommentarer från folk som hatar Volvo och som antingen gör det utifrån gamla 240 och dyl. eller själva kör runt i pizzabilar ala BMW och känner sig stolta över det (Spelar liksom ingen roll i deras värld att pizzabilen kostade 20tkr, bara det är bmw...)

Nä, skaffa ett jobb så att ni har råd att köpa en ny bil (5 år gammal bil är inte ny) och därefter kan ni klaga på c30, s40n/v50, v70II och liknande bilar. Innan dess är era åsikter meningslösa.

Men det är klart, Bmw och Audi med 15-20 år på nacken är ju bättre än en Volvo oavsett... Som sagt, skaffa ett jobb (Macken inte inräknat).

Något av det dummaste jag läst eftersom det förutsätter att pengar köper vett och att man måste ha en fin bil om man har råd med det. Verkligheten är annorlunda!

Har själv en avsevärd summa mil i ryggen bakom ratten på diverse Volvo-hyrbilar i ryggen inom jobbet, och anser att jag därmed har belägg att nominera C30/S40/V50 i denna tråd. Inte för att det är en dålig bil i sig, utan för att det är en dålig Volvo. Vill man ha en Ford Focus köper man en sådan och får en hel del pengar över, vill man ha en riktig Volvo hoppar man över dessa modeller och upp på till exempel V70.

Att sitta och klaga på nya Volvobilar med 20-åriga Volvobilar som referens gör åsikterna meningslösa och då bjuder jag på att du tycker att det är det dummaste du läst. Kom istället med belägg för era åsikter. De flesta som "hatar" Volvo gör det pga av volvoraggare, 240s och liknande. På samma sätt som jag "hatar" Bmw pga alla pizzabagare och folk som köper bilen för märkets skull och som skiter i att bilen i sig är äldre än de själva, så länge märket är rätt. Skillanden är att jag inte ogillar alla Bmw för det utan tycker snarare om märket och deras sportiga ingång i bilbyggandet.

iBruce
22 februari 2010 · 124 Inlägg

Nicklas-med-ck skrev:

sand3rs skrev:

Nicklas-med-ck skrev:
Det finns en anledning till varför Volvo är så vanliga i Sverige. Det är därför man inte får köra fort på svenska vägar.

...Du har en 14 år gammal 170hk bil!

Det var nåt med att kasta sten som jag skulle säga till dig.

Min bil går ju dock fortare än de flesta nya Volvo och den är som du sa, 14 år gammal och har 170 hk på hjulen.
Nu vill jag dock inte börja med en Volvo vs BMW diskussion.

Ja, du behöver ju ha en pizza-räcer. Det är ju många som vill ha sin pizzor leverade så fort som möjligt. lol

"Heeeeej dåååå"
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 februari 2010 · 6 017 Inlägg

Inte helt oväntat så spårar en tråd om Volvo ur, känns som vi varit här förut. roll

Jonas
iBruce
22 februari 2010 · 124 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Inte helt oväntat så spårar en tråd om Volvo ur, känns som vi varit här förut. roll

Tycker jag också. hmm

Undrar hur trådskaparen tänkte när han gjorde denna. roll

"Heeeeej dåååå"
Jimmy_N Makaronborrare
22 februari 2010 · 993 Inlägg

Nu handlar ju tråden om sämsta Volvon så det är väl inte så konstigt att det är Volvo som får skiten. Känns löjligt att börja tjafsa om andra bilmärken helt plötsligt. Typiskt sandlåde garaget.

Joakim-S Hobby Fotograf
22 februari 2010 · 650 Inlägg

Jag måste nog säga att sämsta volvon är 400-serien. Men för att vara lite off-topic så måste jag ju bara säga, kan inte alla få ha en egen uppfattning av bilmärken och sluta smutskasta människor för att dom kör olika bilar? Jag menar jag är OTROLIGT nöjd med mina volvo bilar och det är min åsikt och den står jag fast vid. Sen så finns den andra som är jätte nöjda med BMW osv och då är det deras åsikt. Men skärp er nu och väx upp och låt folk ha en egen uppfattning av bilar och sluta klaga så jävla mycket på folk.

Ibland undrar man hur gamla folk är igentligen?

Edit: stavning.

MG e-HS (2021)
Rushman Evolution Garage
22 februari 2010 · 1 299 Inlägg

Volvo 480 e la inte så rockig?

Sky´s the limit...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang