3929
Sök

Pysventil på en s40 t4

49 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
#1
ska snart in o uppgradera chipet till steg 3...

funderade även på om man efter d skulle slänga dit en pysventil o höja laddet me 0.1 till eller d e en dålig ide???


kopplar man bara den på wastegateslangen eller???


Evolution Garage
1 299 Inlägg
14 juni 2008
#2
pysventilen kopplar du in å stryper/öppnar luften till wg:n med helt enkelt, men programvaran ska ju göra de jobbet, aboslut inget att rekomendera å göra så. När dom ställer in den nya programvaran optimerar dom ju laddet efter soppa å tändning m.m. så höja laddet vetefan om du tjänar på. Är inte jättehemma på chipning, finns nog dom som vet mer smile

Sky´s the limit...

23 Inlägg
14 juni 2008
#3
Enligt de jag har läst på nordic x40 och folk jag har pratat med så är t4 ganska benägen att spika lite redan orginal. Ett chip ska iof göra så att du kan ladda mer. men jag skulle aldrig våga höjja laddet själv. Skulle överlåta det åt firman som ska trimma din bil.

49 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
#4
ok ok...
ja tänkte ju som så.... dom ändrar ju bränsle o sånt me chipet om man sajer....så då vore d kanske inte så farligt att höja laddet typ 0.1....
men om bilen hade vatt orginal o man sen höjt laddet så kanske d hade vatt värre.....ja ja vet inte ville se om d fanns nån me nån erfarenhet om detta...


Forummoderator
10 576 Inlägg
15 juni 2008
#5
så en original bil på 200hk har mindre marignal än en chippad med samma hårdvara på 260hk?

jag fattar inte logiken....

hur som haver så tar spridarna slut på fas1 vid steg 3, så att höja mer är ingen hit

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök