Grotesk skrev:
Tja, jag vet då inte riktigt, SAAB ska ju ändå vara rejäla saker säger de flesta. Den har gått en del som pendlarbil vad jag förstått. Jag köpte för övrigt den idag, tänkte att det var liksom ett måste.. Körde hem den, den var faktiskt pigg!
Det första man gjorde var att tvätta den så bra som möjligt innan man var tvungen att åka ut till flickvännen.. Men den blev nästan som ny efter handtvätten
Ska försöka ta några bilder så får ni se vad jag snackat om hela tiden, hehe...
Härligt att du köpte den och räddade en svensk klassiker från skroten! Og900 är en riktigt bra bil tycker jag. Skön komfort, driftsäker, snygg som attanoch med en riktigt schysst väghållning redan original men den blir ännu bättre om du slänger på en sänkningssats och nya original eller lite värre dämpare. Lättrimmade om det är turbo i dom. Går att få bra fart i en T16 med omlödd APC-box.
: lol:
Du har gjort ett bra val tycker jag, ge bilen en ordentlig runda med rubbing och vax så ska du se att det blir stor skillnad!
Sen kan du ju som sagts tidigare fräscha upp den och sälja för lite mer. Det borde inte vara några problem. Sen köper du dig en schysst 900 S för en sisådär 10 000 spänn och trimmar den med APC-box från en T16 och du har en riktigt rolig bil!
Lycka till med kärran!
/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"