Tjena jag funderar på att tona alla rutor på bilen, vet att det är olagligt med för svart, men går bilen igenom besiktningen med nervevade rutor fram? Är det lag på sidorutor fram med andra ord?
Tjena jag funderar på att tona alla rutor på bilen, vet att det är olagligt med för svart, men går bilen igenom besiktningen med nervevade rutor fram? Är det lag på sidorutor fram med andra ord?
//Andreas
bara onödigt hålla på tona rutor fram då du inte får ha det....
//Andreas
bara onödigt hålla på tona rutor fram då du inte får ha det....
Man får tona rutorna runt om bilen, dock måste vindruta och främre sidorutor vara tillräckligt transparanta för att man ska kunna få ögonkontakt med föraren, vet inte vad % gräns är dock.
Rätta mig om jag har fel, isf ska jag skälla ut polisen jag frågade
Raas - Med reservation för eventuella tryck och tyck fel.
men de flesta bilar har ju "tonade" rutor redan orginal.. å på vissa besiktningsstationer så tilllåter dom ingen som helst typ av "film" på fram/sidorutorna..
men de flesta bilar har ju "tonade" rutor redan orginal.. å på vissa besiktningsstationer så tilllåter dom ingen som helst typ av "film" på fram/sidorutorna..
Följer dom regelboken så får man inte ha någon film alls på fram/främre sidorutorna, sen om vissa ser mellan fingrarna är ju en annan sak. Åkte dit på det där i gävle med min gamla Kadett GT förr när man var 19år.
Om man nu skulle pigmentera rutorna så kanske man kan komma undan med viss procent på toning lagligt.
Följer dom regelboken så får man inte ha någon film alls på fram/främre sidorutorna, sen om vissa ser mellan fingrarna är ju en annan sak. Åkte dit på det där i gävle med min gamla Kadett GT förr när man var 19år.
Om man nu skulle pigmentera rutorna så kanske man kan komma undan med viss procent på toning lagligt.
Regler är inte till för att brytas här på Gorg. Det finns som sagt ett flertal trådar om just toning, vad lagen säger och vad som inte funkar på besiktningen.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)