3034
Sök

audi A8 vs Bmw 7serie vs MB S-klass

2 072 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
helloj ska köpa snart en långfärdsbil big_smile så valet står mellan dessa 3 tungviktare...
skulle höra me är o se vad ni tycker vad ska jag sattsa på.. mercan behöver ej vara AMG 55 kan vara S500.. priset ska vara mellan 200-250k..

vet inte så mycket om dessa bilar.. har CL500 och de e hur sköna som helst men d drar så J---a mycket (1.5-2l landkörning)
är nästan inne för en A8a...
lite tipps om vad ni tycker..
vad kan förbrukningen ligga på dessa?
här har ni några EX på vad de ligger i pris och hur de ser ut..

tacksam för hjälp...

AUDI(ca 335hk) http://www.blocket.se/vi/15963856.htm?ca=22_s

bmw(ca 333hk) http://www.blocket.se/vi/16809302.htm?ca=22_s

MB(ca 360hk) http://www.blocket.se/vi/15579084.htm?ca=22_s
MB (ca 306hk) http://www.blocket.se/vi/16433139.htm?ca=22_s
Senast redigerat av sandzoo (17 juni 2008)

Sandzoo i da house

DFFL
9 020 Inlägg
17 juni 2008
Bmw

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Svartrök
673 Inlägg
17 juni 2008
E 400 CDI hade jag valt, lika bra att köra som S-Klassen och mycket snyggare

t.ex.
http://www.blocket.se/vi/16137313.htm?c … amp;last=1

Jag har fel ibland... men inte ofta

Körv
3 535 Inlägg
17 juni 2008
FireTraXX skrev:
Bmw

Bmw

Nu har du ännu fler röster smile

Truckdriving Man

14 Inlägg
17 juni 2008
hade köpt en a8 fast 4.2 tdi. dom ska gå hårt om man chippar dom har jag hört smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 juni 2008
Ska man gå på utseende så finns det ju bara ett val, Audin. Både BMW 7serie Och Mercedes S-klass ser ju ut som rymdskepp...

Rock'n Roll

1 Inlägg
17 juni 2008
http://www.blocket.se/vi/16564188.htm?ca=11_s

fel pris, men huvva vilken skön bil å köra...

smile

320 Inlägg
17 juni 2008
skulle nog säga audin... med tanke på vårt klimat!

mercedes rostar, trots att det är S-klass.

skönast åker du dock i bilen med stjärna, det går inte komma ifrån.  vad är det för vägsträckor du skall köra osv,motorväg mm ?

Eldknast
915 Inlägg
17 juni 2008
BMWn är ju så satans ful. Mercan ser 80-tal ut exteriört. Bara Audin som ser lyxig ut tycker jag.

Sen att dom har 4.2 TDI... hehe... smile

OCH (!), inte att glömma bort... för den riktiga glidarkänslan även på vintern... Quattro såklart... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)

2 751 Inlägg
17 juni 2008
Audin med quattro, Mercedesen är säkert skönare att glida i men tycker inte den e spec snygg... BMW vet jag inte, man kan inte komma med att körkänslan ska vara bättre i BMW det ska ju vara glidar bil...

Who Djaa bless no man curse

157 Inlägg
17 juni 2008
Är det månaga hk du vill ha så sattsa på mersedes benz S 55 AMG .Men är det kvaliten du vill ha så köp audin.

2 072 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
audin e den snygge tycker jag me..de e mest motorväg jag kommer köra.. under en semester kör jag ca upp till 1000mil .. sen har jag provkört audi A8 4.2TDI och den går som bara den.. man tappar andan när man trycker till..

hk spelar ej så stor roll..audi dieseln räcker med sina ca 300+hk

Sandzoo i da house

671 Inlägg
17 juni 2008
firefreak skrev:
BMWn är ju så satans ful. Mercan ser 80-tal ut exteriört. Bara Audin som ser lyxig ut tycker jag.

OCH (!), inte att glömma bort... för den riktiga glidarkänslan även på vintern... Quattro såklart... smile

håller med firefreak fullständig. BMWs design på 7-serien = katastrof. Mercan OK, högst PIMP faktor.
Men audin bäst helt klart. Diesel är nog att föredra också. En modern diesel V8 låter inte alls tokigt och det är ju ingen bil som man rejsar med direkt. Lycka till

Second is the first loser

2 072 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
kohler skrev:
firefreak skrev:

håller med firefreak fullständig. BMWs design på 7-serien = katastrof. Mercan OK, högst PIMP faktor.
Men audin bäst helt klart. Diesel är nog att föredra också. En modern diesel V8 låter inte alls tokigt och det är ju ingen bil som man rejsar med direkt. Lycka till

ja precis.. håller me dej till 100.. audin ser fräck ut.. nej inget rejs me de utan ba glidar bil.. blir en annan bil att rejsa me big_smile

Sandzoo i da house

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 juni 2008
kohler skrev:
firefreak skrev:

GMs 5,7DX låter inte så förbaskat dåligt, Scanias gammla v8or är en 8 stämmig orkester från himmlen och fords 7,3diesel är mumsig värre!

Diesel v8or låter förbaskat bra oavsett om den är från början av 80-talet eller om den är modern. Bort med allt vad dämpare heter så kan vi börja snacka ljud wink

Rock'n Roll

3 121 Inlägg
17 juni 2008
BMW:s 7-serie ser ju helt okej ut efter facelift, innan facelift är jag lite tveksam.

Komfortmässigt skiljer det inte så mycket mellan de tre och alla är bra bilar.

Provkör och välj och vraka! smile

1 570 Inlägg
17 juni 2008
MB såklart. Dock skulle jag satsat på en fin W140 istället för de nyaste.

SLK
610 Inlägg
17 juni 2008
1. Bmw
2. Mb
3. Audi

8 883 Inlägg
17 juni 2008
Jag som är "gubbe" skulle nog välja  MB S 500, men det gäller ju oavset vilken av dom man väljer att man även har råd att serva och underhålla dessa bilar.
När dom såldes som nya så var nog service/bensin och reparationskostnaderna inga problem för ägarna, men som begagnad kan man som köpare få kostnader som motsvarar BNP i ett mindre Afrikanskt land.
Senast redigerat av Hamilton (17 juni 2008)

Fotograf på tierpidag.se

2 072 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Jag som är "gubbe" skulle nog välja  MB S 500, men det gäller ju oavset vilken av dom man väljer att man även har råd att serva och underhålla dessa bilar.
När dom såldes som nya så var nog service/bensin och reparationskostnaderna inga problem för ägarna, men som begagnad kan man som köpare få kostnader som motsvarar BNP i ett mindre Afrikanskt land.

japp håller me dej..

Sandzoo i da house

Sök