4548
Sök

Hjälp Oljenivå lampa tänds konstant

1 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Har en AUDI A6 1,8T -00. Lampa för oljenivå tänds ca varje 70-100 km. Den säger att det finns för lite olja i motorn. Jag har kontrollerat oljenivån flera gånger men det finns tillräckligt med olja. Sedan har ja även rensat ur oljepumpen och kollat att den fungerar som den ska. Jag har bytt oljesensorn som kontrollerar oljenivån. Men allt detta har inte hjälpt. Snälla ja vet inte vad ja ska göra mera. Vad tror ni att man kan göra åt saken???

4 Inlägg
23 juni 2008
Hallå du!
för det första, har du original audi filter i? har du castrols olja förbara audi och wag? köpte på mekonomen för 749:- och filter på audi, byte allt- bilen knäpp tyst. Hade samma problem, skulle det uppstå igenså är det förmodligen silen i oljetråget som behöver bytas.
MVH/ Samm:D

14 Inlägg
26 juni 2008
på dom motorerna har audi inför ettt större filter för att du sak få i en halvliter mer olja, för att dom inte sak bli så varma och koxa igen i oljesilen. Har du otur är de nån kanal i toppen som har täppt sig

3 235 Inlägg
27 juni 2008
En bekant av mig hade samma problem med sin Audi: oljelampan indikerade för låg oljenivå.

på  verkstan kunde de inte hitta orsaken, utan han bara körde så till han sålde bilen.

det snackades om att de kunde bero på oljan: lättflytande olja kan vid arbetstemperatur ge lägre tryck, och då indikerar sensorn det.

2 072 Inlägg
27 juni 2008
japp du måste ha oljan som är för VAG.. åk till de o be om ny olja o filter.. glöm ej fylla på filtret med olja vid byte..
Senast redigerat av sandzoo (27 juni 2008)

Sandzoo i da house

Sök