3539
Sök

kan du finelektronik?

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
jag söker någon som kan finelektronik väldigt bra och vill ta sig en titt på min touch screen..

det är nämligen så att när jag stoppar + & - på batteriet så går säkringen. testade med att stoppa i en skruv istället för säkringen och då blir + & - kablarna så varma att jag bränner mig, varför??

någon är ju iaf inte riktigt som det ska, finns det någon som kan kolla på detta??

det gäller alltså en 8"touch screen till bilen.

mvh sebastian

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
hur tjocka kablar har du??, vilken säkring är det som går ??

Rather turboshit than NO power at all.

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
kablarna är några smala jävlar. är lite osäker på säkringens styrka. sladden från batteriet går till en liten box som innehåller ett litet kretskort och bl.a säkringen och därifrån går det vidare + & - till skärmen. T2L250V stog det på säkringen

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
är det en glassäkring

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
japp en lite glassäkring men silvrig metall på sidorna

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
men om den har gått hela tiden måste du väl ha byt säkringen väll? fick du med extra säkringar till eller har du köpt nya ??

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
jo jag har ju köpt nya op testat men dom går ju sönder hela tiden så något är ju fel, därför jag vill att någon ska titta på den

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
hur många ampere var dom säkringarna du köpte nya ??

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
jag köpte precis likadana som satt i. står ju inte på hur många ampere som ligger på sad

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
oki står det inte i beskrivningen lr nåt

Entreprenör
1 286 Inlägg
23 januari 2006
Det är ju helt oväsentligt egentligen???
Eftersom att kablarna blir så varma att han bränner sig även när han har en "skruv" som säkring så är det ju inte där problemet ligger.

//Niklas "NiKeMaN" Johansson

// Niklas Johansson

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
hmm.. jo har för mig att jag läste i den och det var rätt säkring som satt i. skärmen ligger i bilen just nu så orkar inte springa o hämta den tongue

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Det är ju helt oväsentligt egentligen???
Eftersom att kablarna blir så varma att han bränner sig även när han har en "skruv" som säkring så är det ju inte där problemet ligger.

//Niklas "NiKeMaN" Johansson

precis.. känns rätt meningslöst att sätta dit säkringarna hela tiden då wink

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
men åhh om kablarna är för tunna så blir strömmen högre så om han bytar till en större säkring så börde det funka

Entreprenör
1 286 Inlägg
23 januari 2006
henkecool skrev:
men åhh om kablarna är för tunna så blir strömmen högre så om han bytar till en större säkring så börde det funka

Han har ju testat med en SKRUV istället för säkring och en skruv lär ju hantera mer ström än både 5 och 10A säkringar tongue

// Niklas Johansson

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
henkecool skrev:

men dom kan ju inte vara för tunna?? varför skickar dom en skärm med för tunna kablar?

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
vet ej men i tunnare kablar så e ju resistansen större och om resistansen blir högre så blir strömmen och effektutvecklingen större det är därför kablana blir varma

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
hmm ja jo det låter ju rimligt men tycker ändå att det borde funka med sånt som dom skickar med.

SkenLaddRacing
189 Inlägg
23 januari 2006
den här lilla boxen du snacka om tidigare sitter kablarna lödade där lr är det en skruvplint??

22 Inlägg
23 januari 2006
Trådstartare
lödade

Sök