jag söker någon som kan finelektronik väldigt bra och vill ta sig en titt på min touch screen..
det är nämligen så att när jag stoppar + & - på batteriet så går säkringen. testade med att stoppa i en skruv istället för säkringen och då blir + & - kablarna så varma att jag bränner mig, varför??
någon är ju iaf inte riktigt som det ska, finns det någon som kan kolla på detta??
kablarna är några smala jävlar. är lite osäker på säkringens styrka. sladden från batteriet går till en liten box som innehåller ett litet kretskort och bl.a säkringen och därifrån går det vidare + & - till skärmen. T2L250V stog det på säkringen
Det är ju helt oväsentligt egentligen??? Eftersom att kablarna blir så varma att han bränner sig även när han har en "skruv" som säkring så är det ju inte där problemet ligger.
Det är ju helt oväsentligt egentligen??? Eftersom att kablarna blir så varma att han bränner sig även när han har en "skruv" som säkring så är det ju inte där problemet ligger.
//Niklas "NiKeMaN" Johansson
precis.. känns rätt meningslöst att sätta dit säkringarna hela tiden då
vet ej men i tunnare kablar så e ju resistansen större och om resistansen blir högre så blir strömmen och effektutvecklingen större det är därför kablana blir varma