3779
Sök

Lcd eller plasma??.

173 Inlägg
19 juni 2008
Firetraxx vad menar du med påhitt? Vad är det jag ska bli chockad över?

DFFL
9 020 Inlägg
19 juni 2008
MightyMike skrev:
Firetraxx vad menar du med påhitt? Vad är det jag ska bli chockad över?

Åk till Elgiganten, Siba, OnOff, Hifiklubben o.s.v. så får du se att du har fel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juni 2008
FiretraXX har rätt, 1080 är inte mycket att vara stolt över idag. Princip som dom gammla tv´sarna tyvärr. Inte så mycket större skilldnad meren större bild tyvärr. Satsa på en värre om du vill ha klockren bild smile
Mvh Kari//

C H E V R O L E T <3

173 Inlägg
DFFL
9 020 Inlägg
19 juni 2008
Children-Of-Bodom skrev:
FiretraXX har rätt, 1080 är inte mycket att vara stolt över idag. Princip som dom gammla tv´sarna tyvärr. Inte så mycket större skilldnad meren större bild tyvärr. Satsa på en värre om du vill ha klockren bild smile
Mvh Kari//

1080i = HD Ready
1080p = Full HD

Personligen skiter jag i vilket, 1080i ger riktigt bra bild plus att jag köpte min tv för att jag ville ha en stor jävel och tänkte inte ens på HD-grejs vid tillfället. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juni 2008
FireTraXX skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Mvh Kari//

1080i = HD Ready
1080p = Full HD

Personligen skiter jag i vilket, 1080i ger riktigt bra bild plus att jag köpte min tv för att jag ville ha en stor jävel och tänkte inte ens på HD-grejs vid tillfället. tongue

Kan inte mer än hålla med dig. Men det beror ju på vad man gör med sin tv??
1080i = HD Ready
Spela = Klockrent
Tv sådär ok endå smile

C H E V R O L E T <3

1 072 Inlägg
19 juni 2008
Plasma är inte så känsligt som många tror. Jag har stora högtalare, spelar därefter och misshandlade helvetes appareten när jag satte upp den oxå(var ju tung). OCH den funkar.. Och att bilden bränner stämmer men den försvinner oxå. Min broder tittade på cartoonnetwork eller vad den heter varje dag, flera timmar. Bytte kanal och den jävla ikonen satt där lik förbannat. Men den försvinner.. Köp den du vill ha.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juni 2008
Har en Hdtv men inte full hd  de e max 720 p  tror jag de är fyfan tankade hem en film  för nånmånad sen å kolla med hd kabel har hd redy graffekort. fyfan  va bra bild  FYFAN VA VERKLIGT ALLT  SÅG UT big_smile  bara att filmerna tar upp ca 8 gb iaf den jag  såg

de är en sony 32"
Senast redigerat av christofer_k (19 juni 2008)

* Klåpare
1 718 Inlägg
19 juni 2008
Föredrar LCD. Vet inte varför men så är det bara. Men snart så är nog nanorörs-tv så pass utvecklad att den kan komma i större storlekar till ett bättre pris.

Att det bränner in i plasmaskärmar vet en bekant till mig allt för väl. Han lyckades bränna in en sjysst bild från en p-rulle. Lite genant när hans farsa skulle titta på nyheterna! lol

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
19 juni 2008
Sonys 40" KDL Full HD för 9.000:- på Siba är väl det bästa du kan få för tillfället.

&#917;&#955;&#949;&#965;&#952;&#949;&#961;&#943;&#945; &#942; &#920;&#940;&#957;&#945;&#964;&#959;&#962; !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

RE-雨宮
481 Inlägg
19 juni 2008
Det bästa man kan få för tillfället, och alltid kunnat få är Pioneers Plasma tv's Det finns INGEN tv något år som slagit dom i test, förutom när dom varit ett år gamla å snart släpper en ny modell. Då kommer nån annan och är lika bra.

RE-Amemiya Kitted FD3S

4 586 Inlägg
19 juni 2008
kör med 50" sony lcd hemma helnöjd med den men såkart utvecklingen har fått framåt då jag haft  den över ett år nu. att tänka på är att plasman drar mer ström än lcd värt att tänka på ifall man har folk där hemma som inte hittar knappen för att stänga av den

904 Inlägg
19 juni 2008
chrno skrev:
Det bästa man kan få för tillfället, och alltid kunnat få är Pioneers Plasma tv's Det finns INGEN tv något år som slagit dom i test, förutom när dom varit ett år gamla å snart släpper en ny modell. Då kommer nån annan och är lika bra.

Du har så rätt. Panasonic har en nästan likvärdig modell just nu med fjolårets Kuro serie, Denna månad kommer dock nya pdp-lx5090h modellen från Pioneer. De finns inget bättre.. Kontrasten är omätbar.

Alla som sitter här å förespråkar LCD utan att ens ha sett en riktig Plasma i samma rum utan Butiksbelysning skulle bli shockad över hur stora skillnaderna är. En Pioneer Plasma å många andra märken också för den delen är överlägsen i ett rum med dämpad belysning, som i prinsip alla har när dom kollar på TV.

Jag jobbar på Pioneer så...

De ska va gött å leva

904 Inlägg
19 juni 2008
jorre83 skrev:
kör med 50" sony lcd hemma helnöjd med den men såkart utvecklingen har fått framåt då jag haft  den över ett år nu. att tänka på är att plasman drar mer ström än lcd värt att tänka på ifall man har folk där hemma som inte hittar knappen för att stänga av den

Skillnaden är försumbar, En Plasma kostar ca 700 kr år i drift medans en LCD kostar ca 500...
På ett helt år alltså...!!

De ska va gött å leva

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
19 juni 2008
MrVain skrev:

.. så det är inte så konstigt att du förespråkar Pioneer? wink

Men det är iofs rätt, Pioneer är överlägsen. Bättre svärta går inte att hitta. Dock förstår jag inte varför dom lägger ner deras produktion...
Och föresten så suger dom flesta apparater man ser i butiker, för 99% av dom är inte kalibrerade öht.

Whine whine!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 juni 2008
FireTraXX skrev:
Antonnn skrev:
Lcd Fullhd=1080 Is The Shit !! smile

1080 vad?
Jag har också 1080, det betyder inte att jag har full hd.

Shit pommefrite, sitter hela svenska folket och tvingar sig själv att vara vakna inatt eller?

Antar att experten redan vet om detta, men för dom som undrar så är 1080i /1080p SAMMA UPPLÖSNING. Det är bilduppdateringen som skiljer, där 1080p (progressiva pixlar) är överlägset bäst. Och dom som säger att det inte är någon skillnad så JO! Det är grym skillnad, även på mycket små bildskärmar.
Se bara skillnaden på en data när man byter upplösning.
Sant är att du inte får ut dina 1080p om inte inkällan har kapacitet att leverera detta, och då får du "bara" 13XXx736 i stället för 1920x1080. Men T.ex. PS3 levererar detta i ett flertal spel, och då blir det grym bild!

Sky´s the limit...

Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 juni 2008
Jojje_ skrev:
Sonys 40" KDL Full HD för 9.000:- på Siba är väl det bästa du kan få för tillfället.

SANT!

Sky´s the limit...

904 Inlägg
19 juni 2008
Urkas skrev:
MrVain skrev:

.. så det är inte så konstigt att du förespråkar Pioneer? wink

Men det är iofs rätt, Pioneer är överlägsen. Bättre svärta går inte att hitta. Dock förstår jag inte varför dom lägger ner deras produktion...
Och föresten så suger dom flesta apparater man ser i butiker, för 99% av dom är inte kalibrerade öht.

Dom kommer bara lägga ner själva tillverkningen av panelerna å låta ett annat bolag tillverka dom efter Pioneers spec. Så de kommer komma både 10 å 11 egenerationens Pioneer som är specifik för bara dem.

De ska va gött å leva

1 311 Inlägg
19 juni 2008
Helt klart plasma då det är mkt bättre flyt i bilden, ingen goasting som det lätt kan bli på lcd, och inbränning är nuförtiden bara en myt, har flera polare som har plasma som monitor till datorn och ingen inbränning där efter många timmars stillastående bild, de har både samsung och panasonic... dock sticker priset iväg på plasma om du skall ha fullhd sad

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

719 Inlägg
19 juni 2008
Ska du bygga ett film rum som du kan mörka är det plasma eller duk som gäller.

Men LCD gäller om du ska använda den som tv i tex vardagsrum som en vanlig svensson.
Väldigt viktigt att inte köpa för stor LCD till avståndet du sitter från tvn då kan du se pixlarna vilket suger hårt!

live free, die young.

Sök