Jag jobbar inte på Pioneer, och jag säger likadant. Dock äger jag en 3år gammal Pioneer tv, och den har bättre svärta än polarens sprillans samsung plasma. Jag besöker Japan flera gånger per år och jag har sett alla dom bästa aparaterna, med samma fullhd material och inställda så dom ska prestera bäst, inte som i många affärer här hemma där Kalle Anka har skruvat på aparaterna å visar Boxer tv på dom.
Det spelar ingen roll hur mkt folk säger om att bu eller bä är bäst. Åk till en handlare som har dom aparaterna ni är intresserade av. Be dom koppla upp dom med en Blue Ray film, å jämför. Se också till att dom inte skruvat på aparaterna för det finns många handlare som har bättre provis på ett märke å gör allt för att framställa det som de bästa.
Ska vi sen ha en åsikt om vilket som är bäst så...
Ni som säger att andra märken är bättre har aldrig sett en Pioneer, det är inte min personliga åsikt. Det är alla Hifi/Bild tidningar,Hembioforum och vanliga svennson som sett/har/ägt Pioneer säger.
Med detta sagt finns det andra märken som är bra, Sonys top of the line LCD's är bra somfan, men dom är INTE bäst.
(Vad gäller reflexer i tv'n så har jag sol mot tv'n hela eftermiddagarna från sidan. Det är inga problem att se på tv'n även om det är störigt med en sol i den. Då kom jag på en medeltida uppfinning som heter Persienn.
Grym svärta i hela rummet, skuggorna lixom smälter ihop och ljusstyrkan sänks märkbart. Mina är dessutom så moderna så man kan justera ljuset i dom genom att vrida på en pinne. SJUKT effektivt.
Nu är det ju inte alla som har råd med sådan lyx, jag menar ni kanske lägger massor med pengar på er bil, och dessutom på en sproilans tv. Men då kan man göra en ännu uråldrigare åtgärd. Nämligen ställa tvn så ljuset inte faller på den. Det är störigt med sol på en LCD också.
Senast redigerat av chrno (19 juni 2008)
RE-Amemiya Kitted FD3S