2855
Sök

Biltema saker bra eller anus?

1 327 Inlägg
24 juni 2008
Satt sönder navkapslar jag köpte där med. Men jag fick byta utan problem till en mer hållbar modell som inte gick inte så mycket i fälgen. Finns bättre och sämre navkapslar där.

Annars har det mesta jag köpt där funkat. Köpte däremot ett luftfilter nyss till en saab 900 - 95 som jag har liggandes då deras tabeller för luftfilter inte visade rätt. Luftfiltret var för stort.

Maskinmontör
139 Inlägg
24 juni 2008
olje trycksmätaren från biltema visar 0,5kg för lite

Rwd 4 Fun :D

Mångsysslare
303 Inlägg
24 juni 2008
Explosiv_Tomte skrev:
Köpte navkapslar på biltema förra året... Gick sönder när jag försökte montera dom...

kallas väll handhavande fel smile

5 198 Inlägg
24 juni 2008
jag kan dra upp hur mycket grejer som helst som det inte varit nå fel på alls under mina 20 år som bilägare

Studerande
727 Inlägg
24 juni 2008
Jag tycker inte att deras saker är skit. Tycker att det ä ganska bra där.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

110 Inlägg
24 juni 2008
xXchamXx94 skrev:
Jag tycker inte att deras saker är skit. Tycker att det ä ganska bra där.

instämmer, köpte 3" avgaskrökar där, fungerade utmärkt att bygga avgas me dom big_smile

157 Inlägg
24 juni 2008
Vissa av biltemas grejor är bra vissa inte.tex oljefilter är ksat efter bara nån vecka.

Sjölejon
80 Inlägg
25 juni 2008
tror aldrig jag haft några problem med biltema saker smile i så fall verktygen som inte håller lika länge, men tänker man på priset med så förlorar man inget på dom :b

^.^

Plåtslagare
14 Inlägg
25 juni 2008
Köpte klossar och skivor därifrån..Funkar hur bra som helst än så länge iaf.... har även hört att motor oljan som dom säljer för 149 kr/4 liter är samma som Statoil säljer för 450kr/4 liter.. bara olika tryck på dunkarna,Men ska ha samma tryck på plasten under locket.. Vet ej om det är sant.. Nån som vet nått om det???

244 Inlägg
25 juni 2008
Ruuska_ skrev:
allt utom mina bromsklossar har vart kanon.. bromsarna tjuter så jävligt att dom kan väcka döda

haha.. du har ju en 740 klart som fan dom skriker..

244 Inlägg
25 juni 2008
johnnyrocker skrev:
Köpte klossar och skivor därifrån..Funkar hur bra som helst än så länge iaf.... har även hört att motor oljan som dom säljer för 149 kr/4 liter är samma som Statoil säljer för 450kr/4 liter.. bara olika tryck på dunkarna,Men ska ha samma tryck på plasten under locket.. Vet ej om det är sant.. Nån som vet nått om det???

statoil är med på ett hörn, men inte samma olja i dunkarna. för att göra det lätt för oss.. Dom har två olika kranar dom fyller dunkarna med. Den ena mer påkostad än den andra..

244 Inlägg
25 juni 2008
Noxxer skrev:
Jag har köpt bromskivor, trummor, belägg, slangar, bromsrör på biltema idag.

Jag vet inte om det är bra grejjer, dock kan jag garranterat säga att oavset kvalitet så är grejjerna 100gg bättre än vad som satt på bilen innan och det fungerade helt okej.

Bromsbelägg och bromsbackar ser likadana ut som dom som satt på så det bör passa utan problem.
Billigt var det också.
Kan dock tänka mig att bromsrören är värsta skiten men det får jag se sen när jag ska börja montera sakerna.

ett tips innan du monterar allt.. snurra skivan så du ser om den är skev. hade tyvärr oturen att köpa ett par skivor den ena var skevare än den andra. gav dom en chans till men dom var tammefan skeva dom också.

en annan rolig sak jag hörde på jobbet, en kund som kommer in och vill köpa stötdämpare, samtidigt berättar han att han för en vecka sen köpte dämpare på biltema, han montera dessa o sen när han stod o kika på bilen så ser han hur sne skiten är.. monterar av dessa o upptäcker att fjäderskålarna inte är monterade på samma höjd. lol han åker tillbaka dom har för dagen 6 st till hemma dom jämför alla, ingen av dessa 8 st har fjäderskålen på samma avstånd.

en annan sak som kan ställa till bekymmer, deras avgassystem, skall man köpa av biltema så bör man köpa från katten o bakåt då biltema i 99% av fallen har skarvarna på fel ställe jämfört med orginal, walker och arwin.

jag handlar ofta saker på biltema men jag håller mig ifrån resevdelarna till bilar.

andra saker jag hört i arbetet är folk som köpt belägg och efter ett antal mil så har slitytan lossnat från järnet.. icke bra..

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
25 juni 2008
Biltemas produkter har lite varierande kvalité. vissa saker så som verktyg håller och är oftast bra medans andra saker är rena rama skiten.  lika så är det med Jula. köpte en mutterknackare där och den gick sönder redan efter 2:a gången. Så summa sumarum: vissa saker är bra andra är kass:P

Team Insane Racing

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 juni 2008
Jag ahr skivor, ok och Belägg från Biltema, när jag börjat kört med bilen ska jag komma med en slutsats smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
26 juni 2008
cleo355 skrev:
Ruuska_ skrev:
allt utom mina bromsklossar har vart kanon.. bromsarna tjuter så jävligt att dom kan väcka döda

haha.. du har ju en 740 klart som fan dom skriker..

Då får man slipa av beläggen på topparna lite grann så blir det tyst, bilmekaniker hemlighet haha ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Trucker
64 Inlägg
26 december 2008
Klorin_Elvis skrev:
Ekeen skrev:
Jag har varvräknare från biltema och det är inget att rekomendera, visar 1500 varv för mycket. Men som du säger så duger deras lampor och torkarblad till deras pris

Kan tillägga att det inte bara är biltemas varvräknare som visar fel !  Jag köpte en stor varvräknare på Kl Racing  och den visade oxå typ 1500varv fel =/
Jag köper mycket på biltema och det ända jag kan klaga på är deras tändkablar och kolen till generatorer  !  Mvh Emil

min polare kör med kl racing-laddtrycksmätare i sin 940 och den visar 0,3bar för mycket har jag för mig tongue

"Jag litar inte på nått halvfabrikat med en spricka i botten och som blöder 5 dagar i månaden utan att dö"

551 Inlägg
26 december 2008
Inget jag köpt därifrån har krånglat wink så bara plus från min sida smile  Billigt och bra

Volvo For Life =)

12 086 Inlägg
26 december 2008
De har mindre bra prylar, men överlag är biltema kanon tycker jag!

Handlar så mkt mer än bara bildelar där, verktyg, kemi mm

Att deras mätare visar fel gör mig inte förvånad, det som gör mig förvånad är att vissa tror att de är sämre än skiten stylingbutikerna säljer för samma pengar, läs autoguage som finns i var och varannan bil numera och är fullständig skit.

832 Inlägg
27 december 2008
Har för det mesta inte haft några större problem med saker jag har handlat där. Det sista jag köpte var stötdämpare bak till min omega. Visst kanske inte samma väghållning som Monroe. Men å andra sidan Monroe dämparna kostade ca 700/st medans biltemas kostar ca 200/st. Men Monroe skulle jag nästan villa påstå att i vissa fall är sämre skit än biltema (iaf standarddämpare).

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Random Hero
4 047 Inlägg
27 december 2008
jag har handlat en del där, inte så mkt till bilen men ja har vart nöjd med allt än iaf.

Det enda ja köpt till bilen där är deras mega blue light h4 lampor, har haft dom länge nu och dom är mkt bättre än bosch ultra blue lampor, o ja jobbar på bosch auto service så ja har lite erfarenhet av dom tongue

Dog food lid. Backwards

Sök