4129
Sök

Köpråd, Vilken sierra?

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#21
Nej jag är mest ute efter den som går piggast. (snabbast) Sen att den dricker mer de hade jag redan räknat ut. Det lutar åt en v6:a men fortfarande några som tycker dohc motorn går bättre..

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

19 Inlägg
22 juni 2008
#22
Har en 2.0 nu, å tycker den går fint, har haft en 2.9 oxå gick bättre men drog mer soppa å behövde lite mer omvårdnad för å hålla sej på topp. Men om du vill lekaå  har en plonka som klarar bensinpriserna så varför inte skaffa en v6 smile


Licensierad debbatör.
205 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
#23
Ja tror jag fått mig en uppfattning iaf. tack. Men fortsätt att skriva vad ni tycker.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2008
#24
2,9 motorn är en motor som är totalt odödlig hur du än kör och misshandlar den.. sen går den jävligt bra också med tanke på effekten så att säga smile går inte änns att gemföra 2,9an med 2,0an.. men som sagt så går ju iofs 2,0an billigare smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

huh?
10 427 Inlägg
23 juni 2008
#25
Fanns lite prestandafakta på http://www.einszweidrei.de/,
men inget på Sierra.. här är dock en jämförelse melllan
en 2,9 tomatare och en 2,0 utan kat på Scorpio:
Ford Scorpio 2.9i Ghia Automatik Kat - 1987 (Serie) 145hk

0 - 80 km/h     7,4 s
0 - 100 km/h     11,0 s
0 - 120 km/h     16,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     24,1 s
0 - 160 km/h     34,7 s

Ford Scorpio 2.0i CL ohne Kat - 1987 (Serie) 115hk

0 - 80 km/h     7,3 s
0 - 100 km/h     11,2 s
0 - 120 km/h     15,9 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     23,2 s
0 - 160 km/h     34,6 s

Är väl ingen brutal skillnad direkt.


Avstängd
1 266 Inlägg
23 juni 2008
#26
steifan skrev:
Fanns lite prestandafakta på http://www.einszweidrei.de/,
men inget på Sierra.. här är dock en jämförelse melllan
en 2,9 tomatare och en 2,0 utan kat på Scorpio:
Ford Scorpio 2.9i Ghia Automatik Kat - 1987 (Serie) 145hk

0 - 80 km/h     7,4 s
0 - 100 km/h     11,0 s
0 - 120 km/h     16,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     24,1 s
0 - 160 km/h     34,7 s

Ford Scorpio 2.0i CL ohne Kat - 1987 (Serie) 115hk

0 - 80 km/h     7,3 s
0 - 100 km/h     11,2 s
0 - 120 km/h     15,9 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     23,2 s
0 - 160 km/h     34,6 s

Är väl ingen brutal skillnad direkt.

Den var ju slö, jag hade satsat på 2.0an yikes

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 juni 2008
#27
TheFinnishFlash skrev:
steifan skrev:
Fanns lite prestandafakta på http://www.einszweidrei.de/,
men inget på Sierra.. här är dock en jämförelse melllan
en 2,9 tomatare och en 2,0 utan kat på Scorpio:
Ford Scorpio 2.9i Ghia Automatik Kat - 1987 (Serie) 145hk

0 - 80 km/h     7,4 s
0 - 100 km/h     11,0 s
0 - 120 km/h     16,4 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     24,1 s
0 - 160 km/h     34,7 s

Ford Scorpio 2.0i CL ohne Kat - 1987 (Serie) 115hk

0 - 80 km/h     7,3 s
0 - 100 km/h     11,2 s
0 - 120 km/h     15,9 s
0 - 130 km/h     - s
0 - 140 km/h     23,2 s
0 - 160 km/h     34,6 s

Är väl ingen brutal skillnad direkt.

Den var ju slö, jag hade satsat på 2.0an yikes

Lite OT:
TheFinnshFlash=Temu Selenne va ? wink

C H E V R O L E T <3

Majestas
1 319 Inlägg
23 juni 2008
#28
Tja, har plågat en sierra i ca 1 års tid. vinter såväl sommar.

Tkr man sitter gudomligt skönt i dom, mkt bra komfort mm.
Hyffsat pigg för sina 120 hk och DOHC 2.0:an ger ifrån sig ett minnesvärt morr tongue
Delar hittar du billigt på Skroten Eller Biltema..

Som sagt har plågat den ganska rejält under 1 års tid.

Den är helt orginal överallt förutom öppetfilter och rensad slutdämpare.
Blir nästan överaskad var gång jag gasar lite extra.. Dom går klart bättre en 740:n ( Vet dock inte hur den står sig mot 16 ventilaren )

Helt underbar vinterbil oxå! Mkt skön och bra värme i dom, iaf i min. Lättkörda och lyder dig som en väluppfostrad uppfostrad hund!! Lätta i baken är dom desutom vilket gör det hela roligare, men se till att ha fräscha dubb bak bara ! tongue

Team VeboTrim

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2008
#29
en sierra 2,9 manuell ska göra 0-100km/h på 8,6sek medans 2,0 dohc:en ska göra det på ca 10sek... toppfarten på en sierra 2,9 ligger på 210km/h och självklart går det ju alltid att pressa lite till smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 142 Inlägg
23 juni 2008
#30
ja tycker du skaffar en fin sierra 2.0doch .... har en sån och den går riktigt fint...spöade skiten ur en 740 glt 16 valve i helgen... ja tycker du köper en 2.0a och sen köper du 2.9ans bakaxel och sätter på den (de är planen ja har över min)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2008
#31
snoddas skrev:
ja tycker du köper en 2.0a och sen köper du 2.9ans bakaxel och sätter på den (de är planen ja har över min)

ja gör så, så den blir ännu slöare roll... hade komplett bakvagn med klump och bromsar osv från sierra 2,9 på min gammla 2,0 dohc och den vart då slöare pga att 2,9an verkar ha högre utväxling... sen så passar inte 2,9ans klump på 2,0an heller då 2,9orna har 7,5" klump och 2,0orna bara har 7" klump, så ska du byta så måste du byta hela bakvagnen smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#32
_Glenne_ skrev:
2,9 motorn är en motor som är totalt odödlig hur du än kör och misshandlar den.. sen går den jävligt bra också med tanke på effekten så att säga smile går inte änns att gemföra 2,9an med 2,0an.. men som sagt så går ju iofs 2,0an billigare smile

Det stärkte ju tanken om 2.9:an ganska rejält! Fast dom var ganska svåra att hitta nära halmstad. För en billig peng iaf.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2008
#33
olkarlsson skrev:
_Glenne_ skrev:
2,9 motorn är en motor som är totalt odödlig hur du än kör och misshandlar den.. sen går den jävligt bra också med tanke på effekten så att säga smile går inte änns att gemföra 2,9an med 2,0an.. men som sagt så går ju iofs 2,0an billigare smile

Det stärkte ju tanken om 2.9:an ganska rejält! Fast dom var ganska svåra att hitta nära halmstad. För en billig peng iaf.

hehe jao, visst, finns väll inget som är helt odödlig men jag lyckades alldrig döda min motor i min gammla 2,9a och då försökte jag i 1,5års tid och då misshandlade jag den ganska rejält dagligen! smile enda jag fick byta motormässigt var ett biltema oljefliter som började läka och pga det så gick den tom på olja flera gånger så det bara rasslade i motorn men då fyllde man på olja så blev den tyst så var det bara fortsätta härja tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#34
_Glenne_ skrev:
olkarlsson skrev:
_Glenne_ skrev:
2,9 motorn är en motor som är totalt odödlig hur du än kör och misshandlar den.. sen går den jävligt bra också med tanke på effekten så att säga smile går inte änns att gemföra 2,9an med 2,0an.. men som sagt så går ju iofs 2,0an billigare smile

Det stärkte ju tanken om 2.9:an ganska rejält! Fast dom var ganska svåra att hitta nära halmstad. För en billig peng iaf.

hehe jao, visst, finns väll inget som är helt odödlig men jag lyckades alldrig döda min motor i min gammla 2,9a och då försökte jag i 1,5års tid och då misshandlade jag den ganska rejält dagligen! smile enda jag fick byta motormässigt var ett biltema oljefliter som började läka och pga det så gick den tom på olja flera gånger så det bara rasslade i motorn men då fyllde man på olja så blev den tyst så var det bara fortsätta härja tongue

Haha. då vet jag det, om det börjar rassla i motorn så ska jag fylla på olja! Tack!

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juni 2008
#35
hehe jao men är bilen riktigt schyst så ska den ju inte gå tom på olja heller.... näe 2,9an är en brutalt kämpe som går bra smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
#36
_Glenne_ skrev:
hehe jao men är bilen riktigt schyst så ska den ju inte gå tom på olja heller.... näe 2,9an är en brutalt kämpe som går bra smile

Det är faktiskt en sån jag är ute efter. Blir en sådan så länge jag hittar...

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Avstängd
1 266 Inlägg
24 juni 2008
#37
Children-Of-Bodom skrev:
TheFinnishFlash skrev:
steifan skrev:
Fanns lite prestandafakta på http://www.einszweidrei.de/,
men inget på Sierra.. här är dock en jämförelse melllan
en 2,9 tomatare och en 2,0 utan kat på Scorpio:

Är väl ingen brutal skillnad direkt.

Den var ju slö, jag hade satsat på 2.0an yikes

Lite OT:
TheFinnshFlash=Temu Selenne va ? wink

Japp det är det tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

175 Inlägg
25 juni 2008
#38
http://www.blocket.se/vi/16915036.htm?ca=14_s smile
Hade man haft pengar så hade jag nästan slagit till wink

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
#39
Nisse1 skrev:
http://www.blocket.se/vi/16915036.htm?ca=14_s smile
Hade man haft pengar så hade jag nästan slagit till wink

Det är den karossen och den motorn jag vll ha.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
3 juli 2008
Trådstartare
#40
Men om man säger så här. Min polare har köpt en volvo 850. Kommer jag att dra honom med 2.0 dohc motorn? Det är det allt handlar om.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad


Sök