körde å körde? styrde,gasade och växlade "övningskörde" på egenhand så var jag 15 men när jag satt i pappas knä å styrde på någon landsväg var jag inte gammal!
Jag var 17 år när jag körde bil första gången men då var jag i mitt hemland Hade min farbror i bilen, ratten satt på högersida så det var lite konstigt men det gick bra
Senast redigerat av CarpeDiem (3 mars 2011)
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
jag va 3 år när jag körde själv för första gången. en växl va i sen vred ajg på mejsel dock nykeln va borta därför mejsel så va en växsel i så körde sönder lite saker sen hoppade jag ut
ratta bilen me farsan när ja va 6 sen körde ja sj me gas växel o allt när ja va 10 största leendet på läpparna man hade när man växla upp o ner i en renault 5
Va 14 första gången Opel Kadett 1200S Caravan -78 på en leråker
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
10 år var första gången jag körde själv ( fars ide ), farsa volvo 740 gle. fick motorstopp två gånger, men tredje gången blev jag så arg så jag gjorde en sån jävla rivstart sen gick det
Jag var 14 år, jag stal min pappas bil och körde 2-3 km...var onykter desutom och han vart INTE glad när han fick se att jag hade kört in i ett träd, och repat och bucklat upp hela höger sidan på bilen.
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Jag var knappt fyllda 10. Farsan hade Volvo 343 med remdrift. Brorsan satt bredvid på en barnkudde, farsan satt på isen och fiskade. Min farbror kommer ut på isen i sin gamla Mazda och börjar jaga mig och brorsan i ca 70-80, tills han ser farsan. DÅ blev farbror Harry förvånad! Hade väl kört bilen innan, men mest fram och tillbaks på garageuppfarten när jag skulle tvätta den. Sen dess har man varit fast vid bilar.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.