2438
Sök

Film: Audi RS4 vs Porsche 911 Carrera 2S (997) 50-250 km/h

657 Inlägg
Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
23 juni 2008
Ett race sen 6 minuter av reklam och skit.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

657 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Yes, du kan trycka på stopp min vän smile

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
23 juni 2008
haha, såklart man kollar ändå. Är ju ruggiga bilar med. Men ni hade ju kunnat korta ner kanske 2-3 minuter. Förstår ju att ni vill ha så mycket reklam som möjligt och inte visa alla race eftersom ni vill ju att folk ska köpa DVDn. Men men, grymma event helt klart.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

904 Inlägg
23 juni 2008
roxe skrev:
Ett race sen 6 minuter av reklam och skit.

agree

De ska va gött å leva

657 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
LOL, så hade allt vart bättre om filmen var 1 min istället för 6 min? wink Ni är ju itne tvingade att se til slutet smile

904 Inlägg
23 juni 2008
MDrei skrev:
LOL, så hade allt vart bättre om filmen var 1 min istället för 6 min? wink Ni är ju itne tvingade att se til slutet smile

men ni bara spyr ju ur er filmklipp där 90% av klippen bara är reklam för eran DVD.. Sen så är testerna varken bra gjorda, och visar enligt mig knappt varken vad bilarna eller förarna klarar av då det mästa är slumpen som avgör i formen ni tävlar i...

De ska va gött å leva

657 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Att slumpen avgör håller jag itne med om. Det är ägare mot ägare. Hur tycker du man kan minimera denan slump?

Det är itne riktigt så att medverkande itne vet att de ska gasa 100% eller ej koppla av ESP... Starten är någorlunda koordinerad och säger mycket mer än en stillastående stat då långt mycket mer kan gå fel.

MrVain skrev:
MDrei skrev:

men ni bara spyr ju ur er filmklipp där 90% av klippen bara är reklam för eran DVD.. Sen så är testerna varken bra gjorda, och visar enligt mig knappt varken vad bilarna eller förarna klarar av då det mästa är slumpen som avgör i formen ni tävlar i...

741 Inlägg
23 juni 2008
MrVain skrev:

vadå slumpen? är du sur för att Rs4an blev dragen? hur svårt kan det vara att stämpla fullt vid en utsatt signal i rullande hastighet på en raka?

904 Inlägg
23 juni 2008
Joo skrev:
MrVain skrev:

vadå slumpen? är du sur för att Rs4an blev dragen? hur svårt kan det vara att stämpla fullt vid en utsatt signal i rullande hastighet på en raka?

ja om du tar å kollar på filmerna så ser du ganska snart att de är väldigt sällan båda bilarna trycker fullt samtidigt, å ska jag vara ärlig så har jag inte ens kollat klart på filmen ovan så jag viste inte ens att RS4an förlorade.

De ska va gött å leva

904 Inlägg
23 juni 2008
MDrei skrev:
Att slumpen avgör håller jag itne med om. Det är ägare mot ägare. Hur tycker du man kan minimera denan slump?

Det är itne riktigt så att medverkande itne vet att de ska gasa 100% eller ej koppla av ESP... Starten är någorlunda koordinerad och säger mycket mer än en stillastående stat då långt mycket mer kan gå fel.

MrVain skrev:
MDrei skrev:

Ja de är ju väldigt ofta Bilarna i dina filmer får till en start exakt samtidigt, sen om de är förarnas race varför står de då inte förarnas nämn istället för modellernas namn?

Enda sättet att mäta detta riktigt är att köra med riktig mät utrustningen eller så ska samma person köra bägge bilarna... testerna du filmar å lägger ut visar inte ett jota ret prestanda mässigt tycker jag

De ska va gött å leva

194 Inlägg
23 juni 2008
Jag tycker det är rätt kul filmer, lite halvuselt filmade bara. Jag hoppas verkligen inte DVD'n håller den kvaliten...

657 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Men hur kan du du klaga på att den innehåller reklam om du itne ens sett den? roll

MrVain skrev:
å ska jag vara ärlig så har jag inte ens kollat klart på filmen ovan så jag viste inte ens att RS4an förlorade.

657 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
Vi jämför bilar itne förare. Vi försökaer misnka förarelterade missar. Men du menar att vi borde ha personers namn istället för bilmodeller? Bra jämförelse av bilar roll

Det är svårt att köra bredvid varandra om man ska köra själv smile

FIlmerna visar mycket bra rent prestandamässigt: acceleration, utväxling, växellådstyp mm

MrVain skrev:
Ja de är ju väldigt ofta Bilarna i dina filmer får till en start exakt samtidigt, sen om de är förarnas race varför står de då inte förarnas nämn istället för modellernas namn?

Enda sättet att mäta detta riktigt är att köra med riktig mät utrustningen eller så ska samma person köra bägge bilarna... testerna du filmar å lägger ut visar inte ett jota ret prestanda mässigt tycker jag

657 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
KUl attt du uppsakttar dom. DVD har itne YouTube kvalite, helt riktigt.

trocade skrev:
Jag tycker det är rätt kul filmer, lite halvuselt filmade bara. Jag hoppas verkligen inte DVD'n håller den kvaliten...

904 Inlägg
24 juni 2008
MDrei skrev:
Vi jämför bilar itne förare. Vi försökaer misnka förarelterade missar. Men du menar att vi borde ha personers namn istället för bilmodeller? Bra jämförelse av bilar roll

Det är svårt att köra bredvid varandra om man ska köra själv smile

FIlmerna visar mycket bra rent prestandamässigt: acceleration, utväxling, växellådstyp mm

MrVain skrev:

Du skrev --> "Att slumpen avgör håller jag itne med om. Det är ägare mot ägare. Hur tycker du man kan minimera denan slump?"

Sen skriver du-->  "Vi jämför bilar itne förare"

Hur du än vrider å vänder på det så är det till största del förare mot förare du filmar å inte bil mot bil.. men det står bara bilmodellerna i filmens topic, å de jag menar är att enda sättet att mäta bilar mot varandra är att endera köra med riktig mät utrustning eller så ska samma förare köra bägge bilarna annars blir det ingen vettig jämnförelse. Att de inte går i dina filmer fattar väll jag också men du lägger ut filmerna som om de vore rena prestanda mätningar. De gör Jätte stora skillnader vem som lyckas ta starten i ett rullande test, och de är väldigt sällan bilarna i nån av dina tester får till en start samtidigt.

Sen spelar det väldigt stor skillnad hur långt man drar på växlarna och vid vilka varv man växlar, för att inte prata om att o lka personer tar olika lång tid på sig att byta växel.

Sen att jag inte kollat klart på hela detta klippet betyder inte att jag inte sett nån av de andra hundratals klippen.

De ska va gött å leva

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
24 juni 2008
§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

wink

Dock var det inte sååå spännanade video. Inte ens den första minuten ens. Fast oavsett så är RS4an en grymt fin bil. Om man bara hade lite cash. :\

Whine whine!

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
EN till förbannad Audiägare big_smile lol

Urkas skrev:
§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

wink

Dock var det inte sååå spännanade video. Inte ens den första minuten ens. Fast oavsett så är RS4an en grymt fin bil. Om man bara hade lite cash. :\

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Jag ka ngarantera dig att alla som medverkar vet hur man varvar till rödmarkeringen big_smile

MrVain skrev:
Sen spelar det väldigt stor skillnad hur långt man drar på växlarna och vid vilka varv man växlar, för att inte prata om att o lka personer tar olika lång tid på sig att byta växel.

Sen att jag inte kollat klart på hela detta klippet betyder inte att jag inte sett nån av de andra hundratals klippen.

904 Inlägg
24 juni 2008
MDrei skrev:
Jag ka ngarantera dig att alla som medverkar vet hur man varvar till rödmarkeringen big_smile

MrVain skrev:

bara för att dom gör de betyder de inte att dom vet hur man får den att gå optimalt, för långt ifrån alla bilar går bäst när man drar till röd markeringen.

Ja tycker bara att du dumförklarar dig själv när du ger så dåliga svar...

De ska va gött å leva

Sök