2441
Sök

Film: Audi RS4 vs Porsche 911 Carrera 2S (997) 50-250 km/h

Körv
3 535 Inlägg
24 juni 2008
#21
Oavsett om vi "audiägare" har fel eller inte så är det bara du som förlorar på det hela.. Med tanke på din attityd så tänker iaf inte jag ta eran verksamhet seriöst längre. Vilket jag faktiskt gjorde innan du började sprätta upp 1 miljard trådar.

Truckdriving Man

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#22
Hmm, vilka bilar skulel av de vi filmat INTE gå bäst av att varva ur dom? Låter mkt konstigt tycker jag. Förklara gärna utförligare.


MrVain skrev:
MDrei skrev:
Jag ka ngarantera dig att alla som medverkar vet hur man varvar till dmarkeringen big_smile

MrVain skrev:
Sen spelar det väldigt stor skillnad hur långt man drar på växlarna och vid vilka varv man växlar, för att inte prata om att o lka personer tar olika lång tid på sig att byta växel.

Sen att jag inte kollat klart på hela detta klippet betyder inte att jag inte sett nån av de andra hundratals klippen.


bara för att dom gör de betyder de inte att dom vet hur man får den att gå optimalt, för långt ifrån alla bilar går bäst när man drar till röd markeringen.

Ja tycker bara att du dumförklarar dig själv när du ger så dåliga svar...

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#23
Jag har tagit till mig kritiken och kommer bara ha e ntråd i fortsöättningen. Bra med konstruktiv kritik  smile Jag tar inte dig seriöst p.ga. din otrevliga attityd.

decib3L skrev:
Oavsett om vi "audiägare" har fel eller inte så är det bara du som förlorar på det hela.. Med tanke på din attityd så tänker iaf inte jag ta eran verksamhet seriöst längre. Vilket jag faktiskt gjorde innan du började sprätta upp 1 miljard trådar.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 juni 2008
#24
Vore det inte bättre att bara lägga upp filmer på garaget utan att skapa nån tråd om det? Sen en annons med filmen. Marknadsföring är ju tydligen inte tillåtet i forumet.
Sen detta med attityden. roll Går ju att tona ner den lite.

MVH

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

904 Inlägg
24 juni 2008
#25
MDrei skrev:
Hmm, vilka bilar skulel av de vi filmat INTE gå bäst av att varva ur dom? Låter mkt konstigt tycker jag. Förklara gärna utförligare.


MrVain skrev:
MDrei skrev:
Jag ka ngarantera dig att alla som medverkar vet hur man varvar till dmarkeringen big_smile



bara för att dom gör de betyder de inte att dom vet hur man får den att gå optimalt, för långt ifrån alla bilar går bäst när man drar till röd markeringen.

Ja tycker bara att du dumförklarar dig själv när du ger så dåliga svar...


Har du papper på vart effekttoppen ligger på alla bilar du har med? De gäller ju att hamna rätt efter växling också... Att växla just på toppen är inte alltid bäst å vissa bilar har inte effekt toppen aldeles före rödmarkeringen.
Sen är det inte bara motornkaraktären som spelar roll utan även hur snabbt varje person växlar.

De ska va gött å leva

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#26
Självklart spelar det roll hur snabbt varjer person växlar, det ser man rätt tydligt på SMG / DKG lådor jmf med manuella.

Oavsett var effekttoppen ligger så måste bilarna varvas til rödmarkeringen för att de har högre effekt efter effekttoppen än de skule lha lägre ner i varvtalregistret p åden nya växeln. Vidare överväger fördelen att komam högre upp i varvtalsregistrer på den nya växeln än växla på effekttoppen.  Tex. har BMW M5 effekttopp vid 7750 men måste varvas till 8250 för att hamna högre upp i effektkurvan på nästa växel.

Men visa gärna ngn bil som tj'änar på att växla tidigare än varvstoppet av de som vart med på eventet.

MrVain skrev:
MDrei skrev:
Hmm, vilka bilar skulel av de vi filmat INTE gå bäst av att varva ur dom? Låter mkt konstigt tycker jag. Förklara gärna utförligare.


MrVain skrev:

bara för att dom gör de betyder de inte att dom vet hur man får den att gå optimalt, för långt ifrån alla bilar går bäst när man drar till röd markeringen.

Ja tycker bara att du dumförklarar dig själv när du ger så dåliga svar...


Har du papper på vart effekttoppen ligger på alla bilar du har med? De gäller ju att hamna rätt efter växling också... Att växla just på toppen är inte alltid bäst å vissa bilar har inte effekt toppen aldeles före rödmarkeringen.
Sen är det inte bara motornkaraktären som spelar roll utan även hur snabbt varje person växlar.

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#27
Det tycket jag itne. Det är ku latt diskutera dom här (oftast).



Irmscher Vectra skrev:
Vore det inte bättre att bara lägga upp filmer på garaget utan att skapa nån tråd om det? Sen en annons med filmen. Marknadsföring är ju tydligen inte tillåtet i forumet.
Sen detta med attityden. roll Går ju att tona ner den lite.

MVH

904 Inlägg
24 juni 2008
#28
MDrei skrev:
Självklart spelar det roll hur snabbt varjer person växlar, det ser man rätt tydligt på SMG / DKG lådor jmf med manuella.

Oavsett var effekttoppen ligger så måste bilarna varvas til rödmarkeringen för att de har högre effekt efter effekttoppen än de skule lha lägre ner i varvtalregistret p åden nya växeln. Vidare överväger fördelen att komam högre upp i varvtalsregistrer på den nya växeln än växla på effekttoppen.  Tex. har BMW M5 effekttopp vid 7750 men måste varvas till 8250 för att hamna högre upp i effektkurvan på nästa växel.

Men visa gärna ngn bil som tj'änar på att växla tidigare än varvstoppet av de som vart med på eventet.

MrVain skrev:
MDrei skrev:
Hmm, vilka bilar skulel av de vi filmat INTE gå bäst av att varva ur dom? Låter mkt konstigt tycker jag. Förklara gärna utförligare.




Har du papper på vart effekttoppen ligger på alla bilar du har med? De gäller ju att hamna rätt efter växling också... Att växla just på toppen är inte alltid bäst å vissa bilar har inte effekt toppen aldeles före rödmarkeringen.
Sen är det inte bara motornkaraktären som spelar roll utan även hur snabbt varje person växlar.


Jag har inga faktauppgifter på de bilarna som är med på ditt event, Kan hända att M5an mår bäst av att varvas så men bara som ett exempel så en chippad RS4 biturbo har effekttoppen så långt ner att den inte går bäst av att dras till rödmarkeringen. (Bara ett exempel)

Å har du nått bevis för att samtliga bilar du har film upplaggd på drar till rödmarkeringen innan de växlar?

Finns folk som växlar extremt snabbt med manuella lådor också, inte alltid en fördel med SMG/DKG lådor. Sen som jag sagt förut så är det Väldigt sällan båda bilarna får en start samtidigt i dina event, de syns väl på filmerna.

De ska va gött å leva

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
24 juni 2008
#29
MDrei skrev:
EN till förbannad Audiägare big_smile lol

Urkas skrev:
§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

wink

Dock var det inte sååå spännanade video. Inte ens den första minuten ens. Fast oavsett så är RS4an en grymt fin bil. Om man bara hade lite cash. :\


Uh, sen när är jag förbannad? Jag skulle nog inte tycka den var så spännande även fast RS4an skulle vinna. Och även fast den kanske inte vann så behöver det inte betyda att jag måste gilla porschen mer, eller har jag fel? Du vet, hästar och 0-100 är inte direkt allt som spelar roll..

Whine whine!

657 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
#30
Bevis får nog du komma med då det var du som hävdade att e itne ska dras till rödmarkeringen roll




MrVain skrev:
MDrei skrev:
Självklart spelar det roll hur snabbt varjer person växlar, det ser man rätt tydligt på SMG / DKG lådor jmf med manuella.

Oavsett var effekttoppen ligger så måste bilarna varvas til rödmarkeringen för att de har högre effekt efter effekttoppen än de skule lha lägre ner i varvtalregistret p åden nya växeln. Vidare överväger fördelen att komam högre upp i varvtalsregistrer på den nya växeln än växla på effekttoppen.  Tex. har BMW M5 effekttopp vid 7750 men måste varvas till 8250 för att hamna högre upp i effektkurvan på nästa växel.

Men visa gärna ngn bil som tj'änar på att växla tidigare än varvstoppet av de som vart med på eventet.

MrVain skrev:

Har du papper på vart effekttoppen ligger på alla bilar du har med? De gäller ju att hamna rätt efter växling också... Att växla just på toppen är inte alltid bäst å vissa bilar har inte effekt toppen aldeles före rödmarkeringen.
Sen är det inte bara motornkaraktären som spelar roll utan även hur snabbt varje person växlar.


Jag har inga faktauppgifter på de bilarna som är med på ditt event, Kan hända att M5an mår bäst av att varvas så men bara som ett exempel så en chippad RS4 biturbo har effekttoppen så långt ner att den inte går bäst av att dras till rödmarkeringen. (Bara ett exempel)

Å har du nått bevis för att samtliga bilar du har film upplaggd på drar till rödmarkeringen innan de växlar?

Finns folk som växlar extremt snabbt med manuella lådor också, inte alltid en fördel med SMG/DKG lådor. Sen som jag sagt förut så är det Väldigt sällan båda bilarna får en start samtidigt i dina event, de syns väl på filmerna.

904 Inlägg
24 juni 2008
#31
MDrei skrev:
Bevis får nog du komma med då det var du som hävdade att e itne ska dras till rödmarkeringen roll




MrVain skrev:
MDrei skrev:
Självklart spelar det roll hur snabbt varjer person växlar, det ser man rätt tydligt på SMG / DKG lådor jmf med manuella.

Oavsett var effekttoppen ligger så måste bilarna varvas til rödmarkeringen för att de har högre effekt efter effekttoppen än de skule lha lägre ner i varvtalregistret p åden nya växeln. Vidare överväger fördelen att komam högre upp i varvtalsregistrer på den nya växeln än växla på effekttoppen.  Tex. har BMW M5 effekttopp vid 7750 men måste varvas till 8250 för att hamna högre upp i effektkurvan på nästa växel.

Men visa gärna ngn bil som tj'änar på att växla tidigare än varvstoppet av de som vart med på eventet.

Jag har inga faktauppgifter på de bilarna som är med på ditt event, Kan hända att M5an mår bäst av att varvas så men bara som ett exempel så en chippad RS4 biturbo har effekttoppen så långt ner att den inte går bäst av att dras till rödmarkeringen. (Bara ett exempel)

Å har du nått bevis för att samtliga bilar du har film upplaggd på drar till rödmarkeringen innan de växlar?

Finns folk som växlar extremt snabbt med manuella lådor också, inte alltid en fördel med SMG/DKG lådor. Sen som jag sagt förut så är det Väldigt sällan båda bilarna får en start samtidigt i dina event, de syns väl på filmerna.


Då kan väll jag lika gärna vända på det å säga att du ska visa att bilarna måste dras till rödmarkeringen.

Kollat nångång på riktig dragtävlig när folk försöker hitta rätt varv att växla vid?

Hur som haver så spelar förarna en väldigt stor roll i dina tester, minst lika stor som om dom startat rån noll. Enda fördelen med rullande är att de sliter mindre på grejerna och att två hjulsdriva bilar har ett övertag på fyrhjulsdrivna.
Senast redigerat av MrVain (24 juni 2008)

De ska va gött å leva

8 Inlägg
27 juni 2008
#32
Underbart ljud i Porschen!


Sök