centrallåset där enstaka dörrar kan hänga sig i låset. Rost framme vid grillen, rost i tanklock. Lacken är sådär också då många nästan är rent blästrade längst sidan av stenskott om man inte haft stänkskydd! Annars är det inte så mycket med karossen föruttom kondens i framlampor vilket är vanligt. Chassi har man väl dämparna man ska kolla så dem inte är slut. Dem på 98a samt 99a brukar gnälla en del när bilen rullat över 14000 mil. Maskinellt är det ingen 98a du ska skaffa då de hade problem med styrboxarna. iallfall vad det gäller T4orna. Är det trimma du ska är det 00ans block som är bäst. tycker nog att 00ans modell överhuvudtaget är den mest prisvärda! Maskinellt är det en riktigt bra maskin som nästan aldrig klyddar. Luftmassemätaren brukar gå isönder om man mixtrar med öppen dump och öppet filter så det ska man helst undvika. Annars är dem väldigt driftsäkra! Växellådorna brukar sällan klydda men det händer. Lyssna efter missljud under körning! Kolla så att AC:n kyler!
Powered by autotech.