3168
Sök

trimmar polisen sina bilar?

Muttley
24 juni 2008
Waho skrev:
nicotin skrev:
snuten har även skådats med att åka runt på en -05 Yamaha R1 i stockholm..

Såg den på nära håll då jag åkte hem igår..civ hoj med en snutklädd gubbe..och nej det var inte spökgöstas gixxer..

kan bli en intressant sommar..cool

Han var polisklädd och då måste snuten ha börjat använt R1:or ju!

de är sant smile de använder faktiskt sådana civilt. de använder alla sorters hojar om man öppnar ögonen lite.

Team Pro5
313 Inlägg
24 juni 2008
Andree skrev:
förut körde dom väl 940 med turbo ++ som har 190hk ist för 165hk från fabrik.

Kan jag intyga.. äger en av dessa.

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

726 Inlägg
24 juni 2008
har för mig kusinen sa att dom chippar bilarna... mestadels för att få ner bensinförbrukningen

282 Inlägg
24 juni 2008
i södertälje körde dom runt i en cosworth förut.. men då får endå inte jaga efter 200 sen en till sak så ska dom tydligen sluta jaga hojar

11 Inlägg
24 juni 2008
polisen åker inte trimmat i sverige!!! dom har inte råd, hur skulle de se ut om dom la ner ett par miljoner spänn(lr vad de nu blir) av skattebetalarnas pengar på å trimma.

detta kommer från en säker källa!!

så nu vet alla hur det ligger till så ta å lägg ner alla dessa trådar

Team Pro5
313 Inlägg
24 juni 2008
doris skrev:
polisen åker inte trimmat i sverige!!! dom har inte råd, hur skulle de se ut om dom la ner ett par miljoner spänn(lr vad de nu blir) av skattebetalarnas pengar på å trimma.

kan du då förklara hur det ligger till med min 940?

den är reggad som vanlig full trycks turbo men har turbo++ monterat från fabrik?

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

Muttley
25 juni 2008
Bommen skrev:
doris skrev:

den är reggad som vanlig full trycks turbo men har turbo++ monterat från fabrik?

den är ju jättegammal den bilen smile och fabrikstrimmat då har polisen fått rabbatt wink

5 198 Inlägg
25 juni 2008
Undra hur många som har * säkra källor*

iceman_21
25 juni 2008
Man fåååår juh inte ändra bilens prestanda smile
Senast redigerat av iceman_21 (25 juni 2008)

3 120 Inlägg
25 juni 2008
nicotin skrev:
snuten har även skådats med att åka runt på en -05 Yamaha R1 i stockholm..

Såg den på nära håll då jag åkte hem igår..civ hoj med en snutklädd gubbe..och nej det var inte spökgöstas gixxer..

kan bli en intressant sommar..cool

Han var nog på väg till jobbet big_smile

12 Inlägg
25 juni 2008
Jaja, vem bryr sig egentligen? Hur stor är risken att man möter en polis för det första? Och sedan, hur stor är risken att den bilen är "trimmad"? Lägg ner tråden

~ Team Ljudstudion ~
106 Inlägg
25 juni 2008
iceman_21 skrev:
Man fåååår juh inte ändra bilens prestanda smile

Det är mycket man inte får här i världen som görs ändå ;]

Seriöst, vem bryr sig om polisen? Om du nu är så himlans nojjig över att möta
en "trimmad" polisbil så stanna hemma.. Jag lovar källaren är en säker plats dom
hittar dig aldrig.. *garv* lol
Senast redigerat av OpelBertone (25 juni 2008)

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!

huh?
10 427 Inlägg
25 juni 2008
Enligt en Volvo-polisbils-mek som var med i Dagens Arbete förut (en tidningsartikel) så var det bättre förr med äldre bilar som de kunde trimma utan att motorgarantin slutade gälla. (Typ 940 kontra V70). roll

17 Inlägg
25 juni 2008
Borde ju vara lika i större delen av vårt avlånga land men kan iaf tala för Örebros polisbilar. De är fabrikschippade, alltså ca 10-20hk mer än orginal. Och det är helt lagligt även för svensson själv då man får öka en bils effekt med upp till 15%. Detta vet jag för att jag själv bänkat några av Örebropolisens bilar.

varför köpa en, när du får två till dubbla priset?

5 198 Inlägg
25 juni 2008
det är ju inte bara hk och km/h som räknas,, kan inte bilföraren köra så spelar det ingen roll om bilen har 1000 hk å gör 950 blås.. man kör i från h*n ändå med en cykel.

iceman_21
25 juni 2008
Lindstrom89 skrev:
Borde ju vara lika i större delen av vårt avlånga land men kan iaf tala för Örebros polisbilar. De är fabrikschippade, alltså ca 10-20hk mer än orginal. Och det är helt lagligt även för svensson själv då man får öka en bils effekt med upp till 15%. Detta vet jag för att jag själv bänkat några av Örebropolisens bilar.

Enligt vem får man öka en bils effekt med upp till 15%?....

Försäkringsbolagen?...polisen?....

Å varför bänkar polisen sina bilar?
Senast redigerat av iceman_21 (25 juni 2008)

17 Inlägg
25 juni 2008
iceman_21 skrev:
Lindstrom89 skrev:

Det är inte olagligt att trimma, men ökar du bilens effekt med mer än 15% så måste den besiktas som ombyggt fordon tror jag det är.
Inte en aning faktiskt varför polisen bänkar sina bilar, men vi hade ett flertal av örebropolisens bilar inne hos oss när jag gick på tullängskolans autoteknik utbildning.

varför köpa en, när du får två till dubbla priset?

iceman_21
25 juni 2008
Lindstrom89 skrev:
iceman_21 skrev:
Lindstrom89 skrev:

Det är inte olagligt att trimma, men ökar du bilens effekt med mer än 15% så måste den besiktas som ombyggt fordon tror jag det är.
Inte en aning faktiskt varför polisen bänkar sina bilar, men vi hade ett flertal av örebropolisens bilar inne hos oss när jag gick på tullängskolans autoteknik utbildning.

jag vet att ett flertal försäkringsbolag vägrar betala ut ersätttning för skada t.ex om man chippat bilen / höjt effekten med mer än 10%.....

Livsnjutare
403 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Polisens försäkringsbolag heter Kammarkollegiet. och dom kan nog töjja lite på reglerna vad det gäller polisens utryckningsfordon..

vad manvet är att dom kör iallafall turbo smile
Senast redigerat av -S40- (25 juni 2008)

Gta Iv 31april

11 Inlägg
26 juni 2008
Bommen skrev:
doris skrev:

din bil är en fabriks bil de gick å beställa det motor alternativet när bilen va ny,
de är inget som polis har trimmat själva!

att polisen beställer bilar med den värsta motorn i, tvivlar jag inte ett dugg på
men att dom trimmar (chippar lr dyligt) är skit snack

Sök